2022-05-06, 17:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
Med vilket syfte då? Förnekar du att man kan skicka missiler till länder som man inte gränsar till eller vad? Vad är du ute efter? Missiler känner inga gränser, om du inte visste det.
Diskussionen handlade om ifall Schweiz och Österrikes val att förbli neutrala möjligen påverkades av att de helt omringas av Natoländer. Givetvis kan Putin skjuta på dem med missiler genom Natoländernas luftrum men jag tycker inte att det är särkilt relevant för frågeställningen.

Frågan är om deras trygghet som neutrala stater är överförbar på Sverige som har en lång kust mot Östersjön och därmed inte är innesluten av Nato på samma sätt.

Kan vi släppa tramset om missiler nu och försöka läsa hela inläggen i stället för att fastna i enstaka ord?
Citera
2022-05-06, 17:18
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Diskussionen handlade om ifall Schweiz och Österrikes val att förbli neutrala möjligen påverkades av att de helt omringas av Natoländer. Givetvis kan Putin skjuta på dem med missiler genom Natoländernas luftrum men jag tycker inte att det är särkilt relevant för frågeställningen.

Frågan är om deras trygghet som neutrala stater är överförbar på Sverige som har en lång kust mot Östersjön och därmed inte är innesluten av Nato på samma sätt.

Kan vi släppa tramset om missiler nu och försöka läsa hela inläggen i stället för att fastna i enstaka ord?
Du hävdade att Putin omöjligt kan anfalla Schweiz och Österrike. Jag förklarade att det inte stämmer. Putin kan anfalla både Schweiz och Österrike med missiler och han kan göra det när han vill.
Citera
2022-05-06, 17:23
Avstängd
Citat:
Du hävdade att Putin omöjligt kan anfalla Schweiz och Österrike. Jag förklarade att det inte stämmer. Putin kan anfalla både Schweiz och Österrike med missiler och han kan göra det när han vill.
Du är välkommen att visa mig inlägget där jag ”hävdar att Putin omöjligt kan anfalla Schweiz och Österrike”.

Om du gör det så kan vi fortsätta diskussionen, annars kanske du kan dra åt helvete?
Citera
2022-05-06, 17:27
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Du är välkommen att visa mig inlägget där jag ”hävdar att Putin omöjligt kan anfalla Schweiz och Österrike”.

Om du gör det så kan vi fortsätta diskussionen, annars kanske du kan dra åt helvete?
Jag citerar: "Både Schweiz och Österrike är helt omringade av Natoländer. Det vore inte ens möjligt för Ryssland att anfalla dem utan att först anfalla ett Natoland."

Det vore klädsamt om du kom ihåg vad du skrev för några minuter sedan och höll en anständig ton.
Senast redigerad av saganshus 2022-05-06 kl. 17:29.
Citera
2022-05-06, 17:33
Bannlyst
Citat:
S förankrar det i partiet. Vad folket tycker i frågan vet vi redan. Dubbelt så många säger Ja till Nato jämfört med de som säger Nej. Och försök att hålla dig till ämnet nu.

Det här hör till ämnet. S är toppstyrt och Magdalena Andersson ingår i nätverket WEF. Där hittar du även Zelensky, Peter Wolodarski, Justin Trudeau, Manuel Macron och jag vet inte hur många fler "västledare". Det S-toppen bestämmer sig för gör resten av sossarna tydligen bäst i att underkasta sig. Cheferna inom S avsätts ytterst sällan. Den enda som man avsatt var Håkan Juholt. Just Juholt verkade ju faktiskt vara demokratiskt lagd.

Så S-toppen bestämmer vad som gäller och Wallenberg har alltid nära till S-toppen. Det hinner ju inte ens vara en S-kongress emellan. Å andra sidan åt helvete med den eftersom S-kongress ändå inte ska styra Sveriges val. De flesta svenskar är inga sossar.

"Vad folket tycker i frågan..." Men folket är ju ständigt hjärntvättat oavsett fråga. Sverige fungerar som en diktatur och är således ett väldigt sjukt land.
Senast redigerad av Skevsosse 2022-05-06 kl. 17:37.
Citera
2022-05-06, 17:35
Avstängd
Citat:
Jag citerar: "Både Schweiz och Österrike är helt omringade av Natoländer. Det vore inte ens möjligt för Ryssland att anfalla dem utan att först anfalla ett Natoland."

Det vore klädsamt om du kom ihåg vad du skrev för några minuter sedan och höll en anständig ton.
Jag kommenterade ditt teoretiska ryska missilskjutande med en risk för att ryssarna även i teorin kan gräva tunnlar. Det är vad jag tycker att ditt teoretiserande är värt. Din diskussion tillför ingenting till ämnet.
Citera
2022-05-06, 17:37
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsosse
Det här hör till ämnet. S är toppstyrt och Magdalena Andersson ingår i nätverket WEF. Där hittar du även Zelensky, Peter Wolodarski, Justin Trudeau, Manuel Macron och jag vet inte hur många fler "västledare". Det S-toppen bestämmer sig för gör resten av sossarna tydligen bäst i att underkasta sig. Cheferna inom S avsätts ytterst sällan. Den enda som man avsatt var Håkan Juholt. Just Juholt verkade ju faktiskt vara demokratiskt lagd.

Så S-toppen bestämmer vad som gäller och Wallenberg har alltid nära till S-toppen. Det hinner ju inte ens vara en S-kongress emellan. Å andra sidan åt helvete med den eftersom S-kongress ändå inte ska styra Sveriges val. De flesta svenskar är inga sossar.

"Vad folket tycker i frågan..." Men folket är ju ständigt hjärntvättat oavsett fråga. Sverige fungerar som en diktatur och är således ett väldigt sjukt land. Må det regna ned ryska missiler rakt in i din bostad.
Det är ju fullständigt nonsens. Sverige är och fungerar som en demokrati. Du borde verkligen lägga ned dina konspirationsteorier.
Citera
2022-05-06, 17:39
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Jag kommenterade ditt teoretiska ryska missilskjutande med en risk för att ryssarna även i teorin kan gräva tunnlar. Det är vad jag tycker att ditt teoretiserande är värt. Din diskussion tillför ingenting till ämnet.
Och jag skrev att det var långsökt eftersom att gräva tunnlar 100-tals mil är fullständigt orimligt. Missiler kan man skicka iväg inom någon timmes marginal eller så. Ditt inlägg var därför fullständigt befängd. Vill du diskutera vidare om vad vi skrev? Till skillnad mot dig så vet jag vad jag skrev.
Citera
2022-05-06, 17:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsosse

"Vad folket tycker i frågan..." Men folket är ju ständigt hjärntvättat oavsett fråga. Sverige fungerar som en diktatur och är således ett väldigt sjukt land.
World Economic Forum är en stiftelse som arrangerar en stor konferens varje år. Det är inget nätverk och ingen hemlig värdsregering. Det är bara foliehattarnas riksförbund som försöker framställa det så.
Citera
2022-05-06, 17:41
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Vad tror du vinner på att vara oförskämd? Bara någon som inte har sakliga argument uppträder som du gör. Osmakligt. Det är fortfarande rent nonsens det du skriver, verkligheten har förändrats och då måste även politiken förändras.

Verkligheten har inte förändrats. Det var bara samma insiktslösa politiker som levde i en dröm och inte analyserade saker rätt. Nu kastar de sig åt andra hållet i vild förtvivlan. Typiskt S. För sju år sedan var alla som inte öppnade dörrarna på vid gavel för flyktingarna rasister. När opinionen går åt andra hållet då väljer de precis det de tidigare stämplade som rasism.

Hur som helst så verkar du inte förstå att de borde ha haft bättre förstånd än att säga blankt nej tidigare. Det tyder på att de antigen före mars eller efter mars har gjort en riktigt usel lägesbedömning.
Citera
2022-05-06, 17:42
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det är väl för väl att de äntligen ändrar sitt efterblivna fundament

Jag skulle säga att de därmed visat att de antingen varit eller nu är det fetmarkerade.
Citera
2022-05-06, 17:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Är väl viss skillnad då inget av dessa länder gränsar till Ryssland.

Sverige gränsar inte till Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in