2022-05-06, 14:32
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Inte heller undermänniskorna i Väst och deras kanonmat. Enligt uppgift verkar för för övrigt vara tomma ord då ni aldrig länkar...

Dumme folkmordserb. Det står dig fritt att flytta hem men aktivitetsersättningen är väl inte lockande misstänker jag.
Citera
2022-05-06, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Din åsna, vad studsar du för??? Din fjantiga tangebondskrigare. Det var ett svar att han skrev att endast 1/4 av vapen från väst funkar.

Nu fick du det lite fel för det är ju ryssarnas vagnar som har kast med litet torn och ammunition från första världskriget.
Citera
2022-05-06, 14:33
Moderator
-Info-s avatar
Den här artikeln publicerades redan i mars:

Citat:
300 Shots Fired, 280 Russian Tanks Gone: US Missiles In Ukrainian Hands

Javelin missiles in Ukraine: At least 280 Russian armoured vehicles have been destroyed with the American Javelin missile, out of 300 shots fired, according to a report.

That is a 93 per cent kill rate.

https://www.ndtv.com/world-news/how-small-ukraine-force-is-killing-russian-tanks-with-us-javelin-missiles-2803289
Citera
2022-05-06, 14:35
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Vi kan ha ett nytt ryskt fartyg sänkt/skadat av Ukrainska Neptun i svarta havet, Ska röra sig om fartyget Admiral Makrov Ryssland nyaste skepp tog i bruk 2018 under pompa och ståt. NASA FIRMS visade tidigare ikväll att det brann ute på svarta havet. Bogserbåtar ska även synts tillgänglig via AIS och satellite.

#AdmiralMakarov på twitter

https://mobile.twitter.com/SlavaUk25499984/status/1522341405695393803

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Russian_frigate_Admiral_Makarov

Verkar som uppgifterna från i natt stämmer endå att de aldrig lär sig att inte slänga fimpar ombord
Citera
2022-05-06, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Detta har absolut hänt och om man följer kanalerna som försöker analysera konflikten så tenderar dom vara väldigt nogranna med att påpeka om det finns risk att filmerna är dubbletter. Propaganda sker från alla sidor i en konflikt och det är bara att svälja att Ukraina ägnar sig åt propaganda. Skillnaden är, dock, att Ryssland ljuger på en helt annan nivå där man hävdade redan några dagar in i konflikten ha slagit ut mer flygplan och helikoptrar än vad den ukrainska försvarsmakten har tillgång till.

Än mer komiskt är det att se den ryska modus operandi för att kunna fortsätta ljuga om sina framgångar där man valt att helt enkelt öka andelen utrustning som Ukraina förfogar över för att sedan kunna hävda att man förstört dom. Även antalet trupper man ämnar omringa i östra Ukraina ökar för varje dag som passerar.

Ja det händer säkert men det är inte satt i system med 4-5 klipp på samma utslagna stridsvagn med olika statister på. Det var det jag bad putinkramaren verifiera. Deras ljugande ska inte bara accepteras.
Citera
2022-05-06, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
Om du vill diskutera butcha så tror jag det finns en tråd för det, där relevant information om lögnen om krigsbrotten avslöjs, sen postade jag en länk för ca 8h sen där Lavrov i en intervju motbevisade dom falska påståenden.

Du menar. "ryssland anföll ukraina lavrov?
https://www.youtube.com/watch?v=lP-7-dNdbyI&ab_channel=SkyNews

eller
Eller hitler var en jude och zlenski juden är nazist lavrov?
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-61296682

Vi kan väll lungt konstatera att lavrov "på sitt ryska tvärtom språk" likt andra icke rysstroll (tex canada, biden, mfl) är överrens om att ryssarna sysslar med folkmord och bestialiska övergrepp
Citera
2022-05-06, 14:44
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Fast du skriver ju emot dig själv rysstrollsfåntratt.
De flyr från ryssland till Estland.

Så jag antar att du står med brallorna nere. Är putin bakom dig? 💞

Mvh

Värdelösa idiot. De flyr från Ukraina via Ryssland. Allt framgår väl i ursprungsartikeln. Det visar mycket väl att Ryssarna inte obstruerar flyktingar från Ukraina.

Så du sitter och tror att det upprätthålls bussförbindelser från Sankt Petersburg för att?

Du måste vara den sämste postare på Flashback någonsin.
Citera
2022-05-06, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Hmm… När blev Azov förbjuden i politiken?
Har missat det.

Jag tänker dock inte bortse från att Azovstyrkan som är införlivad i Ukrainas armé bär nazistiska symboler, tatuerade hakkors och har träningsläger för barn där de lär dig att det är okej att skjuta Ryssar, för de är inte människor.

Titta på rysk statstelevision där dom står och gapar om att sänka Storbritannien och Irland på havets botten. Du har totalt tappat sinne för proportioner, något du tydligen har inhämtat från ryssarna
Citera
2022-05-06, 14:48
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Ja det händer säkert men det är inte satt i system med 4-5 klipp på samma utslagna stridsvagn med olika statister på. Det var det jag bad putinkramaren verifiera. Deras ljugande ska inte bara accepteras.

Ja det har du säkerligen rätt i. Egentligen så är det bara att titta på dom som sammanställer siffrorna utifrån för att se vilken tid dom lagt ner på arbetet. Nedan finns en utmärkt länk som han gärna får peka ut dubbletterna i. Kan till och med rapportera dom till dom som håller i sidan med bevis för att få dom borttagna.

https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html
Citera
2022-05-06, 14:52
Medlem
Gaffelpärms avatar
Finns en del bilder på 9Gag som sägs föreställa krigsfartyget som är träffat i horisonten.
Citera
2022-05-06, 14:52
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Skulle jag länka till ryska bögfilmer eller vad menar du?

Länka till något överhuvudtaget vore synnerligen ett framsteg. Men inte ens det klarar du...
Citera
2022-05-06, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
Mycket märklig moderator, jag skriver som jag gjorde efter dina förra personangrepp jag ignorerar dig då du sysslar med personangrepp. Jag har själv läst alla inlägg i denna tråd och jag uppmanar dig att göra detsamma så folk inte behöver hoppa bakåt i redan avgjorda diskussioner, sånt trasar sönder trådar.

Sen vill jag att du slutar skicka privata personangrepp till mig

Blir det något bevis på att Ukraina använder samma utslagna stridsvagn i 4-5 olika videoklipp med olika skådespelare eller var det bara något ljug som lät bra i stunden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in