2022-05-06, 14:09
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Nåt brinner i varje fall i Svarta Havet:

https://twitter.com/Russiao0/status/1522532876755124226?s=20&t=EFLPRGMOfjMbvJXYm5CYeg

Är det här ukrainarnas present till Putin inför hans segerdag på måndag?

Citat:
Russia's Admiral Makarov warship 'on fire after being hit by Ukrainian missile'

Russia's massive Admiral Makarov warship has reportedly been hit by Ukrainian missiles causing it to burst into flames. The Admiral Makarov is one of only three ships of its class in Russia's Black Sea fleet and its sinking would be a blow to Vladimir Putin coming shortly after Moscow lost its flagship

https://www.mirror.co.uk/news/world-news/breaking-russias-admiral-makarov-warship-26889015

Citera
2022-05-06, 14:12
Medlem
Som ryssarna börjar nog bli lite desperata så är det fullt möjligt att Ryssland avser försöka genomföra en landstigningsoperation i södra Ukraina nära gränsen mot Rumänien i syfte att anfalla norrut mot Moldavien. Det skulle öppna förbindelserna till Transnistrien. Men då måste Ryssarna slå ut Ukrainas kustförsvar. Just nu verkar det vara Ukraina som har överhanden.

Vitrysslands övningar kan innebära att landet gör sig redo för att intervenera på Ryssland sida i kriget. Det sker nog bara om Ryssland mobiliserar. Hur som helst binder övningarna Ukrainska styrkor vid gränsen till Vitryssland.
Citera
2022-05-06, 14:14
Moderator
-Info-s avatar
Den stora offensiven har kört fast. Mariupol har ännu inte fallit. Och hans leksaksbåtar på Svarta Havet förstörs en efter en.

Måste vara jobbigt att vara Putin nu på måndag och låtsas att allt har gått enligt plan.
Citera
2022-05-06, 14:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
ukraina använder 1 utslagen stridsvagn för att göra 4-5 olika filmer med olika skådespelare, tyvärr så glömde ukraina att ändra omgivningen som känns igen i flera filmer med olika skådespelare.Dom filmerna har presenterats här tidigare.

Då tycker jag att du sammanställer klippen och redovisar dem i ett i inlägg här som stöd för ditt pladder.

Gör du inte det kan vi utgå ifrån att du inte har stöd för ditt påstående och vi läsare kan då betrakta ditt tjafs som just meningslöst tjafs.
.
Glöm inte att bifoga kommentarer och förklaring till varje länk som gör ditt inlägg begripligt och relevant.

Nå, fram med bevisen nu pappskalle.
Citera
2022-05-06, 14:16
Medlem
Citat:
Döda putin och få ett kärnvapenanfall på dig, samma som om ryssland dödar pedofilen biden.

Inte ens du borde vara så dum att en persons död oavsett vem det är.
Kommer ordna ett kärnvapenkrig.
Han är ju bara en" president"

I slutändan offrar man inte en hel nstions framtid för att en person får smaka.

Han är inte gud.

USA skulle aldrig kärnvapen bomba för att en president blir dödad. Skillnaden är väl att biden inte är en diktator

Vakna kompis
Citera
2022-05-06, 14:19
Medlem
Citat:
ukraina använder 1 utslagen stridsvagn för att göra 4-5 olika filmer med olika skådespelare, tyvärr så glömde ukraina att ändra omgivningen som känns igen i flera filmer med olika skådespelare.Dom filmerna har presenterats här tidigare.

Antar att det är lönlöst att försöka få något exempel på 4-5 filmer på samma stridsvagn medolika lik?
Du ökar inte på din obefintliga trovärdighet genom att sitta och hitta på saker som låter bra i dina öron.
Citera
2022-05-06, 14:22
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ingen aning, dom i butha var säkert personer avrättade av ukraina för samröre med Ryska soldater. När Ryssland lämnade tillbaka byarna så fanns inga döda, 3 dagar senare dyker de lägligt upp..

Det fanns döda på satellitfoton och drönarbilder tagna innan ryssarna lämnade Butja. Plus att det finns många vittnen som kan vittna om ryssarnas mord. Sedan är den första videon filmad dagen efter ryssarna lämnade. Inte 3 dagar efter.

Så de där ryska lögnerna fungerar inte längre. På denna front är det färdigljuget.

(Bra i alla fall att ni slutat ta upp handen som rörde på sig. Jag antar att det blev för löjligt. )
Citera
2022-05-06, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja men det är ju fel..

Din studsande fjant ,

Vad är fel pajas? Åk till Nordkorea och kommentera därifrån
Citera
2022-05-06, 14:28
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Otroligt klantigt av ryssarna om de har förlorat en av sina modernaste fregatter efter att än en gång gått för nära kusten:

https://twitter.com/sentdefender/status/1522509777053618176?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcam p%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet

https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_frigate_Admiral_Makarov

Otroligt pinsamt för ryssarna. Fartyget togs i tjänst så sent som 2017. Undrar just vad som skulle hända med de ryska korvetterna i Östersjön om de får smaka på våra tunga torpeder och robot-15?
Citera
2022-05-06, 14:30
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Antar att det är lönlöst att försöka få något exempel på 4-5 filmer på samma stridsvagn medolika lik?
Du ökar inte på din obefintliga trovärdighet genom att sitta och hitta på saker som låter bra i dina öron.

Detta har absolut hänt och om man följer kanalerna som försöker analysera konflikten så tenderar dom vara väldigt nogranna med att påpeka om det finns risk att filmerna är dubbletter. Propaganda sker från alla sidor i en konflikt och det är bara att svälja att Ukraina ägnar sig åt propaganda. Skillnaden är, dock, att Ryssland ljuger på en helt annan nivå där man hävdade redan några dagar in i konflikten ha slagit ut mer flygplan och helikoptrar än vad den ukrainska försvarsmakten har tillgång till.

Än mer komiskt är det att se den ryska modus operandi för att kunna fortsätta ljuga om sina framgångar där man valt att helt enkelt öka andelen utrustning som Ukraina förfogar över för att sedan kunna hävda att man förstört dom. Även antalet trupper man ämnar omringa i östra Ukraina ökar för varje dag som passerar.
Citera
2022-05-06, 14:31
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Om du vill diskutera butcha så tror jag det finns en tråd för det, där relevant information om lögnen om krigsbrotten avslöjs, sen postade jag en länk för ca 8h sen där Lavrov i en intervju motbevisade dom falska påståenden.
Du menar att vi ska leta upp ditt inlägg från 8h sedan?

Vill du ha en vettig diskussion i denna tråd så får du lägga till källor i dina påståenden, oavsett om du tidigare refererat till dom.

Du har inte tänkt på att det dagligen finns nya läsare i tråden? Ska dom behöva gå igenom din historik för att hitta dina påstådda källor?
Citera
2022-05-06, 14:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Mycket märkligt en moderator som sysslar med personangrepp, tror det är det 3e personangreppet mot mig från dig, jag vill få dig fråntagen dina moderatoruppgifter då du verkar labil. Det klippet där i utslagen stridsvagn blev 4 st (med olika aktörer runt stridsvagnen)finns i denna tråd, det blir korspostning du försöker uppmuntra mig till (konstigt agerande av en moderator)

För det första har jag exakt samma rätt som du att yttra mig, att jag är moderator har inte med saken att göra, särskilt när jag inte postar i rollen som moderator.

För det andra anser jag att det är dags att du börjar presentera information som styrker dina påståenden. Jag har rätt att tycka att du ska styrka dina påståenden, det är i alla högsta grad relevant att jag ifrågasätter att du inte presenterar något som styrker dina påståenden om det som sker i Ukraina i samband med det ryska anfallskriget.

Visa nu något som stödjer ditt påstående om att ukrainarna använder samma stridsvagn i ett antal filmklipp.

Pappskalle!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in