Citat:
Ursprungligen postat av
Skevsosse
Du snackar så mycket skit. Stå för vad du skriver! Skriv annars inte. Avhåll dig från saker du inte kan stå för. Fan, det tar ett inlägg så tar du tillbaka din egen skit.
Och nej Ryssland har inte misslyckats. Det skulle vara ett misslyckande om de inte kan behålla områdena med den rysktalande befolkningen. Väst däremot har misslyckats med sina sanktioner. Sanktionerna drabbar mest bara vanligt folk här i väst. Det är pack som styr här i väst.
Du verkar sakna läsförståelse, inte särskillt förvånande, ska man vara pro-ryss, pro-totalitär och emot demokrati får man vara lite extra selektiv i hur man tolkar ord.
Ska ändå göra ett försök att förklara för Herr Kefir.
1. Har inte skrivit att jag vill invardera Ryssland, det är Ryssarna som behöver invasionen eller alternativt ett inbördeskrig för deras eget bästa.
Det skulle helt enkelt ta fokus från deras nuvarande dårskap.
2. Har inte heller skrivit ett ord om att Ryssarna skulle ha misslyckas med deras miltära "Uppdrag för speciella individer".
Det är ditt eget antagande, jag konstaterar bara fakta att kriget pågår i Ukraina och i inget annat land.
Angående sanktionerna.
Inte skrivit ett ord om dem heller men när vi ändå är inne på dem.
Kortsiktigt verkar de mer kontraproduktiva, på sikt tror jag dock det är bra for väst att bryta sig fria från beroende av länder med totalitärt styre.
Är ju inte bra om man står eller faller helt och hållet beroende på en galen människa.
Sen kanske någon pappersvändare i Bryssel trodde att verkan av sanktionerna skulle vara förödande och omedelbar, men det verkar för mig en smula naivt.
Länder har utsätts for sanktioner tidigare och ändå klarat sig hyffsat väl.