2022-05-06, 08:50
Moderator
-Info-s avatar
En fullträff:

Citat:
An ATGM is coming for you.

https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1522316198121287685

Brinnande ryska fordon:

Citat:
Kharkiv region, burning Russian vehicles.

https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1522315751805304835

Artilleriduell:

Citat:
The artillery duel of the 59th separate motorized infantry brigade named after Yakov Gandzyuk against the artillery of the Russian invaders showed that good always triumphs over evil.

https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1522436663858929670
Citera
2022-05-06, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsosse
Du snackar så mycket skit. Stå för vad du skriver! Skriv annars inte. Avhåll dig från saker du inte kan stå för. Fan, det tar ett inlägg så tar du tillbaka din egen skit.

Och nej Ryssland har inte misslyckats. Det skulle vara ett misslyckande om de inte kan behålla områdena med den rysktalande befolkningen. Väst däremot har misslyckats med sina sanktioner. Sanktionerna drabbar mest bara vanligt folk här i väst. Det är pack som styr här i väst.

Som en representant för vanligt folk i väst kan jag meddela att de som styr på det stora hela inte är pack. De styr länderna ungefär som befolkningen vill. Om de inte gör det får vi välja andra ledare i nästa val. Om man tror att man kan bättre än de nuvarande ledarna kan man engagera sig politiskt för att påverka styret.
Väst fungerar nämligen inte som Ryssland.

Angående sanktionerna är den stora majoriteten i väst beredda på att ta en tillfällig sänkning i levnadsstandard på grund av sanktionerna om det kan leda till att Ryssland lämnar Ukraina i fred.
Majoriteten av oss gillar inte vad de ryska ledarna håller på med och vill inte på något sätt bidra till att den ryska staten kan fortsätta med sitt vansinniga övergrepp på ett fredligt grannland.
Citera
2022-05-06, 08:55
Medlem
Citat:
Du snackar så mycket skit. Stå för vad du skriver! Skriv annars inte. Avhåll dig från saker du inte kan stå för. Fan, det tar ett inlägg så tar du tillbaka din egen skit.

Och nej Ryssland har inte misslyckats. Det skulle vara ett misslyckande om de inte kan behålla områdena med den rysktalande befolkningen. Väst däremot har misslyckats med sina sanktioner. Sanktionerna drabbar mest bara vanligt folk här i väst. Det är pack som styr här i väst.

Du verkar sakna läsförståelse, inte särskillt förvånande, ska man vara pro-ryss, pro-totalitär och emot demokrati får man vara lite extra selektiv i hur man tolkar ord.

Ska ändå göra ett försök att förklara för Herr Kefir.

1. Har inte skrivit att jag vill invardera Ryssland, det är Ryssarna som behöver invasionen eller alternativt ett inbördeskrig för deras eget bästa.
Det skulle helt enkelt ta fokus från deras nuvarande dårskap.

2. Har inte heller skrivit ett ord om att Ryssarna skulle ha misslyckas med deras miltära "Uppdrag för speciella individer".
Det är ditt eget antagande, jag konstaterar bara fakta att kriget pågår i Ukraina och i inget annat land.

Angående sanktionerna.

Inte skrivit ett ord om dem heller men när vi ändå är inne på dem.
Kortsiktigt verkar de mer kontraproduktiva, på sikt tror jag dock det är bra for väst att bryta sig fria från beroende av länder med totalitärt styre.
Är ju inte bra om man står eller faller helt och hållet beroende på en galen människa.
Sen kanske någon pappersvändare i Bryssel trodde att verkan av sanktionerna skulle vara förödande och omedelbar, men det verkar för mig en smula naivt.
Länder har utsätts for sanktioner tidigare och ändå klarat sig hyffsat väl.
Citera
2022-05-06, 08:58
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Så det är den franska och italienska "polisen" som ska stå för övergreppen, tänker du typ som de ryska militärpolisen gjort i ukraina, eller menar du att det är den ryska "civila" polisen som borde ståt för morden och våldtäkterna själva av ukraina/ukraina-ryssarna/ryssarna i ukraina?

Du menar där det är uträtt att de brända sig själva på bål? för det som hände var ju att ryska terrorister startade bränderna i byggnaden. inte de som var utanför och fick molotovs kastade på sig.

Det går inte att helt förstå varken hur du kom fram till att franska polisen ska stå för övergreppen. Men jag menar att utsatta minoriteter får så bra skydd som man realistiskt kan förvänta i väst. Så borde det också vara i Ukraina. Hur det är i Ryssland finner jag ganska irrelevant, förutom att man också kan frukta för ukrainska minoritetens säkerhet i Donetsk och Krim.

Zigenarläger:
http://www.errc.org/news/anti-roma-pogroms-in-ukraine-on-c14-and-tolerating-terror

Ser du inte skillnad på att myndigheter tar bort ett läger och detta så får du diskutera med någon annan. Läs på lite själv om problemen med utredningen (eller som du kanske föredrar, uträdningen) om vad som hände i Odessa. Utgå gärna från ryska källor och verifiera det som låter allt för osannolikt. Där är ingen rättssäkerhet i Ukraina för de som är misshagliga för regimen, folk är inte lika inför lagen. Behöver du källor på det påståendet, eller har du läst lite om landet?
Citera
2022-05-06, 08:58
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
En fullträff:

Brinnande ryska fordon:

Artilleriduell:

Många fullträffar:

https://tass.com/defense/1447137

Citat:
The crews of Ka-52 attack helicopters delivered missile strikes to destroy a Ukrainian command center and several armored vehicles, Russia’s Defense Ministry reported on Thursday.

"Army aviation pilots delivered missile strikes on a command center and a stronghold of the Ukrainian army. In their sortie, they wiped out a Ukrainian nationalists’ command center and several pieces of armor at the stronghold of Ukraine’s military," the ministry said.

Citera
2022-05-06, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
I en normal stat står polisen för dessa säkerhetsgarantier. I Ukraina brände de 40 människor på bål i Odessa och politiska ungdomsförbund river zigenarnas (romernas för de politiskt korrekta) bostäder. Bland annat. Jag förstår de som inte litar på ukrainernas kompetens här. Ett stort problem, som väst borde ha krävt bättring på, kräva bättring på nu, och ta tag i när kriget är slut. Väst förtiger problemet för att inte få problem med att sända vapen och skada stridskapaciteten.

Men det är helt enkelt inte värt att invadera på grund av detta, eftersom fler dör med 100% säkerhet i invasionen.

När romerna slår upp sina kåkstäder/soptippar på din tomt går du också ut och river dem....
Citera
2022-05-06, 09:00
Medlem
Reimers avatar
Häftiga strider vid östfronten, en bit från Izum, ryssarna gör troligen en ny framstöt i avsikt att skära av en stor del av det Ukrainska försvaret.

Väldigt tunt med rapporter om motoffensiven från Ukraina, antar att det beror på att Ukraina inte vill avslöja för mycket.

Citat:
Heavy battles near Severodonetsk

https://liveuamap.com/en/2022/6-may-heavy-battles-near-severodonetsk-
Citera
2022-05-06, 09:01
Medlem
Citat:
Jag påstår vad jag vill. Du är även krigshetsare. Du vill ha storkrig med Ryssland. Sjuk i huvudet, med andra ord.

Starten för storkriget hänger alltjämnt på ryssarnas ego. Klarar de av en förlust i ukraina eller väljer de att eskalera utanför ukraina.
Jag misstänker att ryssland inte skulle våga sig på speciellt mycket utanför ukraina även om nato gick in där.
Citera
2022-05-06, 09:04
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Många fullträffar:

https://tass.com/defense/1447137

Eftersom nyheten kommer från lögnministeriet och lögnnyhetsbyrån kombinerat, kan vi utgå ifrån att det där är en sedvanlig rysk lögn som någon fabricerat ihop.

Eftersom ukrainarna varit framgångsrika med att slå ut ryska kommandocentraler så låtsas ryssarna nu att de också kan göra det.
Citera
2022-05-06, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Ja, det där funderar jag också över. Ryssland kommer att vara pestsmittat för lång tid framöver och kommer inte att tas in i värmen förrän man slutit fred med Ukraina. En fred som Ukraina accepterar med en regering som uppfattas som legitim av väst. Och villkorslös kapitulation lär väst nog inte godta ens om Ukraina tvingas till en sådan.

Ryssland började kriget, de måste ta initiativet till ett slut. Frågan är bara hur de ska göra det utan att tappa ansiktet och göra bort sig totalt inför sitt eget folk. Före 9 maj lär inget hända. Men vad händer därefter? Ryssland kan mobilisera den 10 maj. Men man kan också proklamera att man uppnått sina primära mål och utlysa eldupphör. Men en lösning så att sanktionerna upphävs och ryssarna välkomnas till hockey-vm 2023 är svår att sia om vilken den skulle vara.

Ska man vara realist så tror jag faktiskt att Ukraina till slut måste ge upp Krim och jag tror att väst kommer att acceptera det om Ukrainas övriga territoriella integritet kan säkerställas.

Ryssland kan aldrig vinna kriget i omvärldens ögon. Men Ukraina kan knappast heller vinna på slagfältet. Därför tror jag att en acceptabel kompromiss i slutändan kan vara att Ryssland får Krim men får avstå resten av Ukraina.

Vad gör de om de utlyser eldupphör och Ukrainarna fortsätter?

Angående Krim så tror jag samma sak, men man kommer lösa det genom antingen

1 Flytta problemet framåt i tiden (10-15år)

2 Ukraina hur ut krim på 100-200år (Hongkong-lösning)
Citera
2022-05-06, 09:06
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Sverige, skitlandet, är nära bankrutt också för den delen.

Sverige är långt ifrån bankrutt. Tvärtom så ser svensk ekonomi ganska bra ut.

Med Ryssland är saken en annan. Ryssland är på väg in i ett avgrundsdjupt ekonomiskt svart hål, även om skillnaden kanske inte blir så stor i den halva av Ryssland som fortfarande lever i stenåldern. Men nu är även den andra halvan av Ryssland på väg mot stenåldern.

Nästa krig som Ryssland utkämpar blir med pilar och pilbåge.
Citera
2022-05-06, 09:09
Medlem
Segerdagen närmar sig gott folk! Blir väl något i stil med detta tänker jag?

https://twitter.com/uamemesforces/status/1517068818488692739
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in