Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-05-05, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ja, de har de. När Balt-länderna gick med så levde Kreml om som vanligt. Någon bombning ägde dock aldrig rum.

Varför vill din sort ha in Sverige i NATO då? Du själv insinuerar att ryssarna inte kan slåss, att de är värdelösa i Ukraina. Så vad är då vitsen med ett svenskt NATO-medlemskap? Det jag ser är en förevändning för Ryssland att förstöra vår infrastruktur före vi är med. Och det kan ske väldigt snart eftersom Sverige hetsar in i NATO. Då blir det som i Ukraina och frågan är om NATO vill ta till sig oss då.

Är du den som av en pervers anledning önskar det tredje världskriget? Varför? Varför är det inte vettigare med ett enkelt eld upphör i Ukraina?
Citera
2022-05-05, 18:21
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsosse
Varför vill din sort ha in Sverige i NATO då? Du själv insinuerar att ryssarna inte kan slåss, att de är värdelösa i Ukraina. Så vad är då vitsen med ett svenskt NATO-medlemskap? Det jag ser är en förevändning för Ryssland att förstöra vår infrastruktur före vi är med. Och det kan ske väldigt snart eftersom Sverige hetsar in i NATO. Då blir det som i Ukraina och frågan är om NATO vill ta till sig oss då.

Är du den som av en pervers anledning önskar det tredje världskriget? Varför? Varför är det inte vettigare med ett enkelt eld upphör i Ukraina?
Har du övertygat nån med din
"argumentationsteknik "?
Citera
2022-05-05, 18:21
Medlem
Citat:
Just det. Vad ska vi med i NATO för då?

Därför att Norge, Danmark och UK är med i Nato och för att Finland är på väg att bli det.

Vill vi vara med i deras glada gäng får vi gå med i den klubben.
Citera
2022-05-05, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Har du övertygat nån med din
"argumentationsteknik "?

?

Varför vill din sort ha in Sverige i NATO då? Varför svarar du inte på frågan?
Citera
2022-05-05, 18:24
Medlem
rotesaus avatar
Oavsett om Sverige och/eller Finland går med i Nato, kommer risken för tredje världskriget eller isolerade militära konflikter födas i luften över Östersjön då samarbetena med Natoländer redan bakåt, just nu och för överskådlig framtid kommer är vråldjup.
Den militära trafiken bara växer i gattet och det är som uppgjort för krock. Det är som en klocka som bara tickar på nu.

Är lika bra vi alla går med.
Det spelar nämligen ingen större roll vad svenskar, finnar eller skandinaver har för syn på Nato. Allt som spelar roll är vad Ryssland har för syn, samt vad Ryssland har för uppfattning om sådana djuplodande samarbeten som nu ändå råder.
Citera
2022-05-05, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Därför att Norge, Danmark och UK är med i Nato och för att Finland är på väg att bli det.

Vill vi vara med i deras glada gäng får vi gå med i den klubben.

Ska vi in i NATO för att andra länder är med? Varför det? Du tycker händelsevis inte att Sverige och Schweiz som neutrala länder utanför NATO, att den ordningen faktiskt fungerat?

För det där är ett väldigt krystat argument. Det är inte ens ett argument.
Citera
2022-05-05, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
No shit. Men du förstod inte vad jag syftade på.

Varför vill du att Sverige ska gå med i NATO? Är du rädd att ryssen ska invadera oss?

Det finns många argument men huvudsakliga skäl till att jag vill gå med är att det på sikt är att det är en bra försvarsgaranti som är betydligt bättre än att stå utanför. Gällande Ryssland så är det ett extremt agressivt och opålitligt land så det är svårt att förutsäga om de avser invadera Sverige eller ej.

Varför vill du att Sverige inte ska gå med i NATO? Är du inte rädd för ryssen?
Senast redigerad av Leland1979 2022-05-05 kl. 18:30.
Citera
2022-05-05, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
Jo, det är Rysk statligt kontrollerad propaganda att Ryssarna skulle vara välkomna av Ukrainska befolkningen. Inget kunde vara längre ifrån sanningen. Det är precis lika mycket propaganda som när Putin hävdar att Ukraina är Nazistiskt.
Så du tror alltså att när Ryssarna skickar bomber i huvudet på civilbefolkningen så förväntade sig Ryssarna sig hurrarop och applåder ifrån de som bombades sönder och samman?
Fast jag skrev ju inte att de blev välkomnade, utan att ryssarna trodde/hoppades på ett bättre välkomnande.

Citat:
Jag är betydligt mer orolig för instabiliteten i Ryssland än för den i USA och Turkiet och ett Natomedlemskap innebär inte att vi kommer att styras av USA och inte heller av Turkiet.
Förstår inte hur du tänker att dessa är någon slags motsatser.

Citat:
Jag läser inte twitter. Det är en riktig skitkälla.

Sagansghus, du verkar inte det minsta intresserad av att prata med mig eller att ifrågasätta din egen övertygelse, istället får jag intryck av att du tror vi står på olika sidor. Är inte så intresserad av att fortsätta den leken med dig. Avvaktar och ser om någon (annan) har övertygande argument.
Citera
2022-05-05, 18:28
Medlem
Citat:

Hetsar in i NATO? Vi är 73 år sena med att gå med.

Ryssarna kan slåss men de är ännu bättre på att våldta,tortera och avrätta civila. Mot sådana barbarer behövs det en försvarsallians.
Citera
2022-05-05, 18:29
Medlem
Citat:
?

Varför vill din sort ha in Sverige i NATO då? Varför svarar du inte på frågan?

Vad menar du med "din sort"?
Citera
2022-05-05, 18:37
Bannlyst
Citat:
Vad menar du med "din sort"?

Vad tror du? Krigshetsar-sorten såklart. Jag tjatar om att det bästa är att nå eld upphör i Ukraina. Få slut på dödandet och få igång jordbruk och export. Men din sort vill föda kriget och utveckla det till storkrig med Ryssland. Det är en dåraktig och pervers önskan.

Citat:
Hetsar in i NATO? Vi är 73 år sena med att gå med

Jag censurerar din propaganda. Rimligt att anta är att krigsbrott sker på bägge sidor. Med eld upphör hindras även krigsbrott.

Och nu hetsar vi. Statsministern säger rakt ut att folkomröstning är det inte tal om. Sveriges riksdag som vansköter Sverige år ut och år in agerar alltid som om de knappt vet vad de håller på med. Samma sak här. Och av någon anledning är du emot neutralitet. Jag vet inte riktigt vad du är för.
Citera
2022-05-05, 18:39
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Ryssland är inte intresserade av ett random anfall på Sverige vilket har upprepats till leda i tråden. Även diktaturer fungerar efter en viss logik. Ryssland är besatta av Usa aka Nato. Vilket man vet om man kan lite om Ryssland.

Ja Ukraina är tyvärr ett utmärkt exempel på "hur det kan gå". När man väljer fel tidpunkt.
Så du menar att det skulle kunna funnits ett ”rätt tillfälle” för Ukraina att närma sig EU och Nato? Skulle det varit innan Ryssland annekterade deras territorium på Krim eller efter att Ryssland pss annekterat Donbas…?

Sanningen är givetvis att det inte finns något ”rätt tillfälle” att trotsa den nationalistiske despoten i Kreml, bara mindre dåliga. Mindre dåligt är t.ex. innan man utsätts för ett ryskt militärt angrepp. Ja, nu.

Notera att man mycket väl kan argumentera för att inte gå med i Nato, men inte pga av brist på hot från Ryssland (Såvida man inte är övervintrad kommunist eller rysstroll, förstås). Att det ”upprepats i tråden att Ryssland inte är intresserat av ett angrepp på Sverige” är väl möjligen värt att skriva ner på Putins dasspapper. Men ja, man kan hävda att det är att föredra att ha en eget starkt försvar, men då skall man vara ärlig med att det är ingen höjning av försvarsanslaget till 2% av BNP det handlar om. Vi pratar 4%+. Jag har inte sett V och S-kvinnorna erkänna det än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in