2022-05-04, 22:12
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Man får känslan av att många ryssrunkare härinne är ”nysvenskar” med ursprung från Mellanöstern.
De jag känner verkar vurma för deras egna despoter som Khadaffi och Saddam, avsky USA och gillar förmodligen Ryssland som de ser som en motpol.

De gillar att en stark och våldsam man styr och får inte en rubel för att sitta timme efter timme och rapa ur sig smörja. Helt väsensskilda från en svensk mentalitet.

Min frisör är från Irak. Han tycker inte om USA efter det långvariga kaos som de skapade där. Han påpekar också att det var USA som skapade IS. Vilket faktiskt inte är fel eftersom USA avskedade alla Saddams officerare och de administrerade terrororganisationen.
Han kommer aldrig att ändra åsikt så jag pratar fotboll med honom.
Citera
2022-05-04, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Dra fram länken i stället.

Jo du är en mördare..
Nej det är jag definitivt inte. Däremot så kan man nog säga det om vissa som gullar med och stöder Ukrainarna som avrättar sina egna…Texten citerades för inte så länge sedan i denna tråd så borde inte vara så svårt för dig att hitta.
Citera
2022-05-04, 22:13
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sista-vagen-ut
vad ligger prislappen på en sån`?

googlade men fick inge resultat.

4-5 miljoner usa mynt för nyproduktion. Uppgraderar man en T90MS ligger priset på 1-2 miljoner usa mynt.
Citera
2022-05-04, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
SpaceX ensamt kommer stå för 95% av allt tonnage till orbit i år. Ryssland har noll uppskjutningar planerade i Maj.

https://nextrocket.space/
Använder sig inte Elon av ryska raketer?
Citera
2022-05-04, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BirgerJarl1990
Grejen som jag försöker förklara för dig men du verkar ha missat det är att Putin inte är ensam.

Större delen av det ryska folket står bakom honom.

Så länge propagandan kan upprätthålla bilden av att dom är världsherrar. Sedan är det kört
Citera
2022-05-04, 22:15
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det är jag definitivt inte. Däremot så kan man nog säga det om vissa som gullar med och stöder Ukrainarna som avrättar sina egna…Texten citerades för inte så länge sedan i denna tråd så borde inte vara så svårt för dig att hitta.

Var är länken då? Och länken till det senaste du skriver?

Du fortsätter sprida lögner. Nu orkar ni mördar-troll inte ens länka till era egna lögnlänkar (ni vet de som sa att inget krig var på gång) för ni vet att inget tror ett skit på den dyngan. Nu har ni börjat fantisera fritt i stället.
Citera
2022-05-04, 22:15
Medlem
mr13377s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Ukrainska soldater städar bort ryssmongoliska skräplik.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1521920138731216897

Många skräplik att städa bort efter den totala slakten av RySSlands kollapsade offensiv. Man får vara glad att den inkompetenta ärke-mongolen styrde om kryssningsmissilerna från att stödja offensiverna till militärt meningslösa vedergällningsattacker mot tex Gorki lekplatsen i Karkiv idag. Nu blir det högar av döda orcher och Nazi-RySSens speciella begravningståg ut ur Ukraina kan bärja på allvar.
Citera
2022-05-04, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Jag lyckades efter många om och men faktiskt hitta något så sällsynt som en bild på levande VDV-pojkar!
Något som slår mig när jag ser på dem är att det verkar inte finnas någon direkt standardutrustning. Ingenting ser ut att vara samma för någon av dem. Olika skor, olika camo kläder, kroppsskydden ser ut att vara olika. Hur kan det ha blivit så? Nästan alla bilder på övriga militärer man ser på så har alla näst intill identisk utrustning.
https://twitter.com/RALee85/status/1521784020731842561?s=20&t=ZZdqKOmVDoZH7WQG8F1cLg

Dom har AMS gubbar i förråden som vi hade när jag gjorde lumpen, då kan det bli lite blandat.
Citera
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011

Alla som inte aktivt är emot putins krig är för det och är då lika mycket mördare och barnvåldtäktsmän som z-slöddret i ryssarmen.
Citera
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sista-vagen-ut
vad ligger prislappen på en sån`?

googlade men fick inge resultat.
T-90SM: USD 4.5 Million in 2016
https://en.wikipedia.org/wiki/T-90
Citera
2022-05-04, 22:19
Medlem
Snapcounts avatar
Børjar få kænslan av slutstriden..

4. mai 2022 kl. 21:56 Melder om blodige kamper i stålverket

Den øverste ukrainske offiseren i stålverket i Mariupol sier at det pågår vanskelige og blodige kamper der inne. Det melder Reuters.
– Jeg er stolt av mine soldater som gjør overmenneskelig innsats for å stå i mot presset fra fienden... situasjonen er ekstremt vanskelig, sa Denis Prokopenko i en kort videobeskjed på Telegram. Han er oberstløyntnant i nasjonalgarden og leder det høyreekstreme Azov-regimentet.

Offiseren sier russerne brøt seg inn på området på tirsdag. Det ble meldt tirsdag at russiske styrker stormer stålverket.

Russland bekrefter at de angriper stålverket.

Det russiske forsvarsdepartementet hevdet onsdag at de vil innføre våpenhvile og åpne humanitære korridorer fra stålverket i Mariupol fra og med torsdag, melder Reuters.

Situasjonen på stålverket er ikke bekreftet av uavhengige kilder.

https://www.nrk.no/nyheter/melder-om-blodige-kamper-i-stalverket--1.15955210
Citera
2022-05-04, 22:22
Medlem
Tvonds avatar
Laddat upp 8 min film från befrielsen av Ruska Lozova norr om Kharvik. Från början till slut. Massiva mängder ryskt matriel i slutet upptravat snyggt i lagerlokal för framtida bruk

https://streamable.com/uzxxsr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in