2022-05-03, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billion7
Aldri hørt om. Hvor fikk du slikt i fra?

Ok, takk.
Bare en gammel historie som dukket opp, men ikke fra "sikre" kilder.
Da vil jeg legge den død, du hadde sikkert hørt om det hvis det var den samme Terje det var snakk om.
Citera
2022-05-03, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RocketsRedglare
Ok, takk.
Bare en gammel historie som dukket opp, men ikke fra "sikre" kilder.
Da vil jeg legge den død, du hadde sikkert hørt om det hvis det var den samme Terje det var snakk om.
Ser jo ut som om du også kjenner Terje? Han du nevnte det kunne finnes ting om kjenner jeg også, kun promille/bilkjøring han har på seg. Og overhode ingen ting med Terjes forsvinning å gjøre.
Citera
2022-05-04, 01:08
Medlem
Hei.
Kjenner ham ikke, men har vel møtt på ham noen ganger for 30+ år siden.
Jeg har ikke ment at I.H har noe med forsvinningen å gjøre, poenget mitt var vel helst å peke på at T.L var en lokal fyr, med gamle bekjente i området han er fra, og ikke en russisk spion eller yrkesmilitær eller hva de villeste teoriene gikk ut på i tråden her akkurat da..
Senast redigerad av RocketsRedglare 2022-05-04 kl. 01:30.
Citera
2022-05-04, 04:47
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ser jo ut som om du også kjenner Terje? Han du nevnte det kunne finnes ting om kjenner jeg også, kun promille/bilkjøring han har på seg. Og overhode ingen ting med Terjes forsvinning å gjøre.

Du som känner Terje.
Jag har några frågor..

1: Vet du om han köpte den nya mobilen som påträffades i bilen innan han reste eller köpte han den under resan?

2: Bilen hade mkt verktyg i sig då den påträffades, var han en sån som alltid hade mkt verktyg i bilen eller hade han packat bilen full med verktyg och motorsåg inför resan?

3: Jag såg du skrev att han höll på med ett arbete där man plockade bort metall från kablar. I Sverige har vi åtminstone tidigare haft problem med stölder där folk stjäl kabel för att sälja koppar. Vet du var Terje köpte sin metall ifrån?
Citera
2022-05-04, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Du som känner Terje.
Jag har några frågor..

1: Vet du om han köpte den nya mobilen som påträffades i bilen innan han reste eller köpte han den under resan?

2: Bilen hade mkt verktyg i sig då den påträffades, var han en sån som alltid hade mkt verktyg i bilen eller hade han packat bilen full med verktyg och motorsåg inför resan?

3: Jag såg du skrev att han höll på med ett arbete där man plockade bort metall från kablar. I Sverige har vi åtminstone tidigare haft problem med stölder där folk stjäl kabel för att sälja koppar. Vet du var Terje köpte sin metall ifrån?

1. Mobilen ble kjøpt i Norge uker før han reiste.
2. Han var flink med hendene og har restaurert hus og låve på gården og bygd en stor garage med leilight. Så verktøyet var nok for å bruke på det nye huset han skulle overta.
3. Han hadde gjørt avtaler om å rydde i søppel/skrap rundt om, fortalte han. Men vet ingen detaljer. Tidligere tømte han fyringsolje gratis mot at han beholdt diselen. Han solgte ved og halmringer til kranser. Terje så penger og muligheter i ting andre kastet på dynga. Ja det blir stjålet mye kobber i Norge også.
4. Det jeg ikke forstår er at han hadde en adresse på Kanada. Fiske, nei. Kjøpe en hund ?
Noe ulovelig ? Men om han hadde tastet inn en adresse på gps-n må jo politiet kunne se den. På min gps må tidligere søk slettes, de blir ikke borte. Og hvorfor er avisartikkler slettet? Mystiske greier.
Citera
2022-05-04, 09:54
Medlem
Citat:
Hei.
Kjenner ham ikke, men har vel møtt på ham noen ganger for 30+ år siden.
Jeg har ikke ment at I.H har noe med forsvinningen å gjøre, poenget mitt var vel helst å peke på at T.L var en lokal fyr, med gamle bekjente i området han er fra, og ikke en russisk spion eller yrkesmilitær eller hva de villeste teoriene gikk ut på i tråden her akkurat da..

Snakket med I i går ang det overfallet, men det hadde han heller ikke hørt om. Terje kjente mange også rom folk som han hjalp mye. Han var flere ganger der nede med matrialer og ting, vaskemaskin, vannpumper, sykler, barnevogner, klær etc også penger Bla satte han flere boliger i stand, ordnet med vann og strøm. Terje var snill, men han slet til tider med angst og nerver og da ville han være alene. Min tanke var at han kan ha fått et alvorlig anfall og rotet seg bort. MEN så er det denne vakta og adressen på Kanada som får det til å skurre. Og så den bommen.. om han har kjørt den ned med vilje da har han klikket eller vært veldig sint og virkelig på jakt etter noe/noen. Han hadde akkurat lånt penger og betalt 250.000,- for bilen. Fiske der ute, nei. Skulle han kjøpe noe.... møte noen feks rom-folk?
Citera
2022-05-04, 11:41
Medlem
Citat:
Hei Billion7.
Vet du noe om at Terje skal ha blitt kraftig banket opp av en maskert mann i eget hjem for mange år siden, angivelig som svar på langvarig trakassering?

Minns du om det gällde trakasserier mot kvinnor? K*arl$$on's eller S*tensrud's?
Citera
2022-05-04, 17:39
Medlem
Citat:
1. Nei han er død. Og mamman lever, men kjenner ikke henne. Det var lite kontakt Terje hadde med henne. Mye greier ang eventuell arv også. Han har samme dårlige forhold til søstere .

Tusen takk,

Ser att Olga är max ett samtal ifrån två stycken olika CEO inom stora Schibsted-koncernen. Är alla norrmän det?

Var det dålig stämning mellan Terje och hon, eller bara Terje dåligt samvete? Jeg vill påpeka nu att "hon" inte är ansvarig eller delaktig i försvinnandet, utan det här är bara gammal bakgrundsinformation, som inte är till för att skada någon.

Vad tror (eller gissar) du kan vara anledning till att "någon" vill "tysta ner" försvinnandet?

Minns du om Terje hjälpt någon i Sverige de senaste 3 åren? Till exempel i Gävle, Göteborg, Västervik, Borlänge, Säter, Karlstad, Arvika, Årjäng, Bollnäs, Skärhamn, Tjörn-skärgården, Söderhamn, Sundsvall, Piteå eller Stockholm. Säkert många? Kanske med bilar, helikoptrar, flygplan, motorcyklar, dykutrustning, båtar, etc.? Eller mer low-tech.. Kan något sticka ut som han berättat eller inte berättat, men åkt dit igen till samma stad?

Jag kan nämna att på norra Muskö (efter bommen) finns det bara noggrant utvalda/"granskade" människor som får bo/äga mark där.
Citera
2022-05-04, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av indokinesen
Minns du om det gällde trakasserier mot kvinnor? K*arl$$on's eller S*tensrud's?

Det gjaldt ikke kvinner.
Og har mest sannsynlig vært en annen Terje fra samme område, om ikke ville nok nære bekjente hørt om det.
Citera
2022-05-04, 19:44
Medlem
Citat:
Tusen takk,

Ser att Olga är max ett samtal ifrån två stycken olika CEO inom stora Schibsted-koncernen. Är alla norrmän det?

Var det dålig stämning mellan Terje och hon, eller bara Terje dåligt samvete? Jeg vill påpeka nu att "hon" inte är ansvarig eller delaktig i försvinnandet, utan det här är bara gammal bakgrundsinformation, som inte är till för att skada någon.

Vad tror (eller gissar) du kan vara anledning till att "någon" vill "tysta ner" försvinnandet?

Minns du om Terje hjälpt någon i Sverige de senaste 3 åren? Till exempel i Gävle, Göteborg, Västervik, Borlänge, Säter, Karlstad, Arvika, Årjäng, Bollnäs, Skärhamn, Tjörn-skärgården, Söderhamn, Sundsvall, Piteå eller Stockholm. Säkert många? Kanske med bilar, helikoptrar, flygplan, motorcyklar, dykutrustning, båtar, etc.? Eller mer low-tech.. Kan något sticka ut som han berättat eller inte berättat, men åkt dit igen till samma stad?

Jag kan nämna att på norra Muskö (efter bommen) finns det bara noggrant utvalda/"granskade" människor som får bo/äga mark där.

Dette forsto jeg ikke (- Ser att Olga är max ett samtal ifrån två stycken olika CEO inom stora Schibsted-koncernen. Är alla norrmän det? )

Hva Terje fortalte så ønsket ikke søstera at Terje skulle ha noe arv etter moren. Og dette plaget Terje.
Hvorfor dette har blitt fjernet i svenske aviser er uforståelig, vet ikke.
Hva jeg vet hadde Terje ingen forbindelse til Sverige.
Dette: norra Muskö (efter bommen) finns det bara noggrant utvalda/"granskade" människor som får bo/äga mark där.
Høres jo ut som personer med makt, penger og muligheter....
Citera
2022-05-04, 20:14
Medlem
Citat:

Intressant, har anat det, det vore naturligt i detta område. Betrodda pga militär bakgrund och vissa med diskreta roller med t ex uppsyning och beredskap.

Polisen tror enligt intervju att Terje utsatts för grovt brott, rimligtvis innanför bommen och därför kanhända med lokal inblandning. Eventuellt har de gjort vad de kan och får. Locket på för Rikets säkerhet, incidenter kan inte alltid undvikas och lite svinn får man räkna med? Sen var det svårt att täta alla läckor i tid, men nu är det radiotystnad och nästan allt är snart glömt.

Men om det ligger något i ovanstående, varför senfärdigheten med att få bort bilen?

Det bakomliggande mysteriet är i vilket fall kvar: varför hamnade Terje på Muskö över huvud taget.
Senast redigerad av askum 2022-05-04 kl. 20:17.
Citera
2022-05-04, 20:58
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Tusen takk,

Hur vet du det, om Kanadaområdet?

Citat:
Dette forsto jeg ikke (- Ser att Olga är max ett samtal ifrån två stycken olika CEO inom stora Schibsted-koncernen. Är alla norrmän det? )

Hva Terje fortalte så ønsket ikke søstera at Terje skulle ha noe arv etter moren. Og dette plaget Terje.
Hvorfor dette har blitt fjernet i svenske aviser er uforståelig, vet ikke.
Hva jeg vet hadde Terje ingen forbindelse til Sverige.
Dette: norra Muskö (efter bommen) finns det bara noggrant utvalda/"granskade" människor som får bo/äga mark där.
Høres jo ut som personer med makt, penger og muligheter....
CEO (engelsk förkortning) är ungefär verkställande direktör, daglig leder. Schibsted äger Aftonbladet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in