2022-05-04, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Att anfalla inne i Ryssland är inte att försvara sig.

Det är att försvara sig.. man ser till att ryssarna får tänka om. Man slår ut det dom har på hemmaplan så det inte används i Ukraina. Kanske för svårt för dig att förstå?
Citera
2022-05-04, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Ja, gamla järnridån i Europa medgav en del handel och kulturutbyte. Sverige hade handel med Sovjet och DDR när förhållandena tinat något. På personliga planet gick det ju inte pga. utreseförbud.
Om det är tänkt att gränsen skall bli som i Korea blir förhållandena betydligt svårare. 69 år utan fredsavtal och vattentät gräns.
Klok sammanfattning.
Det är exakt det där som nu händer, all industriproduktion (ja all, utan undantag) är helt beroende av import från väst. Ryssland har t.ex. inte en enda produktionsapparat som är producerad i Ryssland, går CNC-maskinen sönder så blir det produktionsstopp. Inte en enda reservdel kommer att komma in i Ryssland.

All flyg och fordonsproduktion har avstannat, det finns inte delar. Mängder av annan industri lider av samma sak. Det är inte möjligt att på många år ersätta dessa tillkortakommanden.

Diktaturkramarna i tråden tror att bara för att det finns mycket massaved så är det inga problem med skithuspappersproduktionen.
All pappersbruksproduktion utförs med maskiner från väst. Sanningen är att invånarna får gå ut i den numera värdelösa skogen och samla mossa för för att torka sig där bak.

All färg i tryckeriindustrin kommer från väst, det kommer inte att dröja länge innan tryckeriindustrin är död, tidningar och annan materiel.

Listan kan göras hur lång som helst och jag kan meddela diktatur- och fascistanhängarna här i tråden att jag har ovanligt god insikt i den ryska produktionsapparaten.

Lycka till framöver då ni revolutionskommunister här i tråden går hand i hand med farscisterna i Ryssland och skriker död åt NATO.
Ryssland är på väg mot träplog och oxe
Citera
2022-05-04, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ryssland är den kriminelle som olagligt trasar sönder ett helt land.

Här är ett bandat och transkriberat samtal från en rysk soldat som skryter för sin mor om hur torterar
ukrainare. Läsning som chockar en normal människa.

https://twitter.com/sumlenny/status/1521765064386170881?s=20&t=7DaCJ49rIgx-Uy5N71toIw

De har bl a något de kallar "21 rose" där de amputerar samtliga fingrar, tår och penisen.

Jag tror du är bortom räddning - om det finns soldater som beter sig sådär så finns sannerligen (tyvärr) de som stödjer det, förnekar det eller relativiserar det. Ni är värda lika mycket förakt som soldaten som deltar i tortyrporren.
Jag varken stöder eller förnekar att det begås illdåd i krig. Krig i sig är såklart ett illdåd! Det samtalet kan man dock ifrågasätta om det är äkta. Sjukt mycket propaganda från båda sidor..
Men du och många här ignorerar att även ukrainare begår illdåd och misstag. Som kostar civila livet..
Nog mer ni naiva som är bortom räddning…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Den enorma upprustning av militären som skett sedan 2015 är väl mest nåt hundratal lyxjakter?

Att det kostat pengar och levererar lite effektiva grejer är fortfarande dyrt.

Det la 4,3 miljarder dollar på nya ubåtar ex.

Så dyra leksaker som passar diktaturer.

Globalfirepower hemsidan uppfattar det som att mycket pengar spenderats på militären av Ryssland.

Du kan om du vill ta dig från A till B med buss eller köpa dig en dyr Tesla. Ryssland har skitit i att underhålla befintligt och satsat på flygplan och ubåtar.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Ryssland fortsätter att brinna. Det kostar att mörda barn. https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1521787901637443584

Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja jävlar vilket äckligt agerande! Det befanns sig ju 1200 kvinnor och barn i teatern då den bombades!

Är det klarlagt om det var missiler eller bomber fällda av flyg som stod för folkmordet?

Flyg, piloten måste ha sett att de skrivit barn på taket på ryska.

Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Här är en som snabbt lägger upp dagsaktuella händelse bra sammanfattning:
https://www.youtube.com/watch?v=XQ4HxpQQ3Sg

Han är bra, estländare.
Citera
2022-05-04, 19:03
Medlem
Termos99s avatar
Länge leva Hjältarna i Mariupol som försvarar sitt land.

Azovstal stronghold still holds - Kuleba

Ukrainian Foreign Minister Dmytro Kuleba has rejected Russian claims that the southern city of Mariupol is now under full Russian control.

In a Twitter livestream, he said the Azovstal steelworks, which remains the last pocket of Ukrainian fighters in the city, still holds.

Russian forces strike the fighters and civilians there every day, he says, with endless attacks, including bombardments and artillery fire.

The recent evacuation of a group of civilians, under the auspices of the UN, from the industrial complex proves that "where there is a political will in Russia, this mechanism can work", he says.

"But we see that they are very reluctant to let people go, and every next move requires a lot of work... and a lot of pressure put on Russia," he adds.

SkyNews
Citera
2022-05-04, 19:04
Medlem
Får hoppas hans kirurger är vettiga personer och fattar det mycket hjältemodiga beslutet att slinta med skalpellen och råkas snitta av kroppspulsådern på dvärghoran.
Småkukskomplex, stenansiktet har max 13cm kuk.
Citera
2022-05-04, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Det är att försvara sig.. man ser till att ryssarna får tänka om. Man slår ut det dom har på hemmaplan så det inte används i Ukraina. Kanske för svårt för dig att förstå?

Ja visst ska en försvarare slå ut anfallarens styrkor, depåer - givetvis i anfallarens hemland. Självfallet ska även viktig infrastruktur som t ex broar förstöras.
Citera
2022-05-04, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Klok sammanfattning.
Det är exakt det där som nu händer, all industriproduktion (ja all, utan undantag) är helt beroende av import från väst. Ryssland har t.ex. inte en enda produktionsapparat som är producerad i Ryssland, går CNC-maskinen sönder så blir det produktionsstopp. Inte en enda reservdel kommer att komma in i Ryssland.
Suck! Mycket av det du pratar om tillverkas i öst…inget större problem för ryssar att få tag på det mesta genom Kina eller andra östasiatiska länder..
Sen kanske du har hört talas om 3D printers och 3D fräsar? Inte? Finns hur mycket färdiga reservdelsfiler att ladda ned som helst..
Citera
2022-05-04, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jag varken stöder eller förnekar att det begås illdåd i krig. Krig i sig är såklart ett illdåd! Det samtalet kan man dock ifrågasätta om det är äkta. Sjukt mycket propaganda från båda sidor..
Men du och många här ignorerar att även ukrainare begår illdåd och misstag. Som kostar civila livet..

Klart det pågår på båda sidor.
Men om du har en sjuk militär kultur som ryssarna som inte har ett fantastiskt bra rykte så tror jag ration är fördel Ryssland när det gäller krigsbrott och våldtäkter med 80/20 (paretoprincipen)

När/om ukraina ger sig på ryska städer kanske jag tror dig.
Citera
2022-05-04, 19:09
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semestertankar
Man har läst många sjuka översatta avlyssnade telsamtal mellan rysk soldat och familjen hemma, men det här slår alla rekord -
En rysk soldat berättar detaljerat hur han torterat krigsfångar och civila och hans mor i andra luren hejar på!?!
https://mobile.twitter.com/sumlenny/status/1521765064386170881?s=20&t=7DaCJ49rIgx-Uy5N71toIw

Det är så sjukt att man mår illa bara av att läsa vidrigheterna

Ja dessa 2 finns det inget hopp om. Jag hoppas sonen redan är död eller dödas i Ukraina. Hans morsa hoppas jag dör strax därefter också. Resonerar man som henne är man hjärntvättad utan hopp om räddning, mer värd död än levande.

Bryskt men de är båda skyldiga för den ryska olagliga invasionen och dödandet av civila.
Citera
2022-05-04, 19:10
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jag tycker det är konstigt att inte ukrainare begår fler illdåd än vad de har gjort.

Såklart du ifrågasätter att samtalet inte är äkta, jag hade inte förväntat mig något annat.
Det är ju ryssarnas modus operandi. Skövla, våldta och tortera och säga att man befriar landet.
Själv skulle jag reflektera över vilket avskrap till människa jag vore om jag stöttade en sådan här invasion och bortförklarade alla illdåd. Nu vet jag inte om du har familj, men hur skulle du reagera om
du och din familj fysiskt blev attackerad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in