Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Återigen en massa nonsens från folk som aldrig sett platsen eller förstått vad hallandsåsen är.
Jag har kört över åsen många gånger.
Citat:
Det är en av sveriges absolut brantaste motorvägar, tillika en kopiöst trafikerad dito.
Det går inte att ha dynamiska körfält, lägre hastighetsgräns är meningslöst då ingen lastbil ens är i närheten av att ligga i 110 där (dels för att de inte får). Vad är det för fartsyndande lastbilar de skulle fånga med alla kameror?
Det finns andra fordon än lastbilar. Mindre fartskillnader = mindre risker. Men visst, jag är ingen trafikforskare. Det finns säkert faktorer som jag har förbisett som gör en sådan lösning mindre bra.
Citat:
Bättre att folk skaffar sig lite sunt förnuft. Det fanns ett extremt billigt och enkelt sätt att undvika olyckan - LULLA FAN INTE RUNT PÅ MOTORVÄGEN OM DU MÅSTE STANNA.
Självklart, men jag anser ändå att en motorväg inte ska vara utan vägren. Ett stillastående fordon nattetid i ute i körbanan på en motorväg kommer att bli påkört eller orsaka andra följdolyckor pga kraftiga inbromsningar, undanmanövrar osv.