Citat:
Du har min starkaste medkänsla gällande det din familj drabbats av och min respekt för att du försöker banka in något i hjärnor (för övrigt intressant observation med liknande språkbruk och ovanliga ordval hos flera av dem som säger emot) som inte vill förstå och som beter sig oförskämt och odrägligt. De anklagar dig för att upprepa dig, när du har en ängels tålamod med att försöka förklara sånt som de ifrågasätter. Min gissning är att de bestämt sig för att missförstå och har sparsamt med egna upplevelser av kärlek till t ex syskonbarn eller trygghetsminnen från barndom/sitt föräldraskap. För jag vill ändå tro att de allra flesta begriper hur traumatiskt detta måste vara för barnen till de uthängda pedofilerna. Extra sorgligt är att Infolina undviker att svara på de känsligaste frågorna (tiktok, bristande stöd till anhöriga, pedofilernas barns utsatthet m m), utesluter partners till de uthängda med motiveringen att det är ett troll (kan ju inte vara svårt att undersöka, de har uppenbarligen kontaktuppgifter när de ska informera partnern) och bemöter Torleifsdottirs berättelse med att hon minsann inte hört talas om att något barn ska ha blivit mobbat/uteslutet p g a deras uthängningar (kan inte heller vara svårt undersöka, d v s om man vill). Skamligt! Men jobbigt erkänna att man gjort fel och vända på skutan.
Tack för dina ord av omtanke!
Ja, det är otäckt alltsammans och det spelar ingen roll hur många hur många gånger man upprepar att man är emot dessa hemska män och deras gärningar då reaktionen blir samma som alla andra som kritiserar Dumpen och deras folkdomstol. Inte en endaste gång har jag försvarat någon av dessa klandervärda män och deras gärningar och det skulle aldrig falla mig i smaken att göra det som en försvarsmekanism heller.
Man måste dock kunna se saker för vad dem är och sätta skulden på rätt personer för vad som har inträffat. Barn eller andra oskyldiga vuxna som är anhöriga har inget med dessa publiceringar att göra och om man bryr sig om anhöriga och framförallt barn så ska man vara väldigt försiktigt med dem fall där det finns familjeförhållanden som är sköra. Det betyder som sagt och så klart inte att jag är emot att folk jobbar mot att barn inte ska utsättas för vuxna män och deras skit, det är bara elaka tolkningar av hatiska människor.
Jag hatar inte Dumpen, jag hatar inte Sara eller Patrik och jag vet att båda två har haft hemska trauman i bagaget och att båda säkert vill väl men man måste tänka ett steg längre och inte låta publiceringarna bli värre trauman för anhöriga än vad dem behöver bli. I vår familj var så slängdes min familjemedlem ut omgående när detta kom fram, redan innan publiceringen och barn och anhöriga började landa i misären som idioten orsakat alla hans anhöriga och nära och kära innan folkdomstolen ville säga sitt med.

så tycker jag mig kunna ana ett GTE -märke i grillen. Så alltså en VW Passat Sportscombi (tidigare Variant?) GTE av modell 2020-2022 bör det vara.