2022-05-04, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHILIEXPLOSION
Du har min starkaste medkänsla gällande det din familj drabbats av och min respekt för att du försöker banka in något i hjärnor (för övrigt intressant observation med liknande språkbruk och ovanliga ordval hos flera av dem som säger emot) som inte vill förstå och som beter sig oförskämt och odrägligt. De anklagar dig för att upprepa dig, när du har en ängels tålamod med att försöka förklara sånt som de ifrågasätter. Min gissning är att de bestämt sig för att missförstå och har sparsamt med egna upplevelser av kärlek till t ex syskonbarn eller trygghetsminnen från barndom/sitt föräldraskap. För jag vill ändå tro att de allra flesta begriper hur traumatiskt detta måste vara för barnen till de uthängda pedofilerna. Extra sorgligt är att Infolina undviker att svara på de känsligaste frågorna (tiktok, bristande stöd till anhöriga, pedofilernas barns utsatthet m m), utesluter partners till de uthängda med motiveringen att det är ett troll (kan ju inte vara svårt att undersöka, de har uppenbarligen kontaktuppgifter när de ska informera partnern) och bemöter Torleifsdottirs berättelse med att hon minsann inte hört talas om att något barn ska ha blivit mobbat/uteslutet p g a deras uthängningar (kan inte heller vara svårt undersöka, d v s om man vill). Skamligt! Men jobbigt erkänna att man gjort fel och vända på skutan.

Tack för dina ord av omtanke!
Ja, det är otäckt alltsammans och det spelar ingen roll hur många hur många gånger man upprepar att man är emot dessa hemska män och deras gärningar då reaktionen blir samma som alla andra som kritiserar Dumpen och deras folkdomstol. Inte en endaste gång har jag försvarat någon av dessa klandervärda män och deras gärningar och det skulle aldrig falla mig i smaken att göra det som en försvarsmekanism heller.

Man måste dock kunna se saker för vad dem är och sätta skulden på rätt personer för vad som har inträffat. Barn eller andra oskyldiga vuxna som är anhöriga har inget med dessa publiceringar att göra och om man bryr sig om anhöriga och framförallt barn så ska man vara väldigt försiktigt med dem fall där det finns familjeförhållanden som är sköra. Det betyder som sagt och så klart inte att jag är emot att folk jobbar mot att barn inte ska utsättas för vuxna män och deras skit, det är bara elaka tolkningar av hatiska människor.

Jag hatar inte Dumpen, jag hatar inte Sara eller Patrik och jag vet att båda två har haft hemska trauman i bagaget och att båda säkert vill väl men man måste tänka ett steg längre och inte låta publiceringarna bli värre trauman för anhöriga än vad dem behöver bli. I vår familj var så slängdes min familjemedlem ut omgående när detta kom fram, redan innan publiceringen och barn och anhöriga började landa i misären som idioten orsakat alla hans anhöriga och nära och kära innan folkdomstolen ville säga sitt med.
Citera
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Senaste gäddan. Heter han Jakob?
Det är vad dom ropar på slutet iaf.
Citera
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Sara är så härlig. Så spontan och öppen med sina känslor. Det är skönt med sådana personer. Men löpningen och konditionen behöver du bättra på Sara. Låt mig träna dig en gång i veckan så lovar jag dig bra resultat. Så du kan hänga med gäddorna när dom springer iväg.
Håller med, Sara är både fin och mysig och snygg också men det ska jag inte sitta här och prata om såklart.
Citera
2022-05-04, 16:29
Medlem
Citat:
Helvete vad jag skrattade när jag såg Sara springa och ropa jävla barnvåldtäcksman. Sara om du läser detta. Hör av dig så skall du och jag ut och löpträna. Du behöver träna på din löpstil.

Jag tror även att den fd elitidrottaren behöver bättra på flåset. Jäkla rökhosta.
Citera
2022-05-04, 16:31
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Helvete vad jag skrattade när jag såg Sara springa och ropa jävla barnvåldtäcksman. Sara om du läser detta. Hör av dig så skall du och jag ut och löpträna. Du behöver träna på din löpstil.
Haha, hon lär inte sprungit många löpsteg i sitt liv - typiskt gympaskolkare!

Den där Jacob sprang inte helt snyggt han heller, men han var direkt med på vilka de var och varför de var där. Ångesten när han inte kunde gå tillbaka till sin bil...
Citera
2022-05-04, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Det är vad dom ropar på slutet iaf.

Ett namn ropas ut. Även kostymspringarens bostadsområde och arbetsplats beskrivs i chatten. (VH)

Sara och Patrik sitter kvar vid padel och kostymkillens kvarglömda bil. Det ser ut att vara en VW med bilbarnstol.

Enkel match för rebusgänget.

Karriär och familj krossad när kuken styr.

Idioterna tar aldrig slut.
Citera
2022-05-04, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Okej så du är också för-och emot? Kul med fler som har samma ambivalenta inställning till Dumpen.
Jag gillar dig, du verkar cool och vettig, du är inte lika obstinat och enögd som så många andra här. Och ditt drömprojekt i förorten är en spännande tanke.

Tack. Tyvärr så nappar Dumpen aldrig på mina förslag. Undra vilken skola som blir först ut, Rosengårdsskolan? Enligt Putte har Dumpen varit i Rosengård. Bevisen lyser med sin frånvaro så klart.
Citera
2022-05-04, 16:33
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Bilmodell kostymgädda #94
VW Passat vit modell B8 facelift alltså den förfinade och förnyade som presenterades under 2019 som 2020 års modell. Det ger oss ett inte alltför stort antal bilar att skanna igenom.

Beskrivning av nämnda modell och bildreferens m.m.
https://teknikensvarld.expressen.se/nyheter/bil-och-trafik/elbil-laddhybrid/volkswagen-passat-facelift-officiell-fakta-bilder-och-film/

Tillägg: Efter att ha studerat det andra korta filmklippet där dom sitter i gräset i vårsolen så tycker jag mig kunna ana ett GTE -märke i grillen. Så alltså en VW Passat Sportscombi (tidigare Variant?) GTE av modell 2020-2022 bör det vara.
https://www.car.info/sv-se/volkswagen/passat/passat-variant-2021-20223021
Senast redigerad av Leg.Talgoxe 2022-05-04 kl. 16:40.
Citera
2022-05-04, 16:42
Medlem
Pleurodess avatar
Citat:
Blev lite besviken på Dumpens Facebook när jag läste följande dom lagt upp om trycket på deras kläder. Dom borde Istället lyssna på alla som kritiserar kläderna och sagt som exempel att vi har ett lager med det trycket som vi måste sälja. Därefter kommer andra fina kläder med fint tryck. Istället dödar dom all kritik med nedanstående text som jag kopierat från deras Facebook. Mycket dåligt och dom kläderna förstör Dumpens rykte enligt mig. Vill även gå så långt att dom kläderna kan bli Dumpens undergång.

”GÄLLANDE TRYCK Det börjar bli ganska tröttsamt med kommentarer typ
"-Jag skulle ALDRIG sätta på mig ett plagg med budskapet om att DÖDA någon...."
Backa bandet, kolla upp vad vi står för och framförallt vad just DOM trycken står för...
Det finns tryck som är mer mellanmjölk, till och med lättmjölk om man inte klarar av att stå upp för "Kill" och "Hunt"... Ni är lika mycket ambassadörer för detta som de kändisarna som väljer att stötta oss. Från och med nu kommer ALLA kommentarer angående detta raderas DIREKT.
Det kommer även att skrivas in i reglerna. Kommer att resultera i tidsbegränsad avstängning.”

Vad är det för Sovjet uttalande sånt där kommer bara slå tillbaka
Citera
2022-05-04, 16:44
Medlem
Pleurodess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Om man kollar nivån på kommentarrna både på 242 och på Dumpen så ser man att det är inte några högskoleprofessorer som kommenterar där, snarare en massa rövläppar som vill hävda sin förträffliga inlevelseförmåga de har upptäckt att dom faktiskt inte gillar pedofiler..

Mycket livets hårda skola karaktärer har jag noterat sa ja du har helt rätt.
Citera
2022-05-04, 16:48
Medlem
Varför har dom börjat fiska på bodycontact? Bör finnas bättre ställen att fiska gäddor på en sexsajt för 18+. Använder fiskarna Tinder?
Citera
2022-05-04, 16:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Bilmodell kostymgädda #94
VW Passat vit modell B8 facelift alltså den förfinade och förnyade som presenterades under 2019 som 2020 års modell. Det ger oss ett inte alltför stort antal bilar att skanna igenom.

Beskrivning av nämnda modell och bildreferens m.m.
https://teknikensvarld.expressen.se/nyheter/bil-och-trafik/elbil-laddhybrid/volkswagen-passat-facelift-officiell-fakta-bilder-och-film/

Tillägg: Efter att ha studerat det andra korta filmklippet där dom sitter i gräset i vårsolen så tycker jag mig kunna ana ett GTE -märke i grillen. Så alltså en VW Passat Sportscombi (tidigare Variant?) GTE av modell 2020-2022 bör det vara.
https://www.car.info/sv-se/volkswagen/passat/passat-variant-2021-20223021

Bra information om bilen du fick fram!

Han skriver även att han bor och jobbar i västra hamnen, på andra sidan vid stora parken vid TT (antar att det betyder Turning Torso), om detta nu är sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in