2022-05-04, 15:58
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nu var det ett sätt att visa på rysk korruption för en som tror att USA:s korruption är högre.

Jag vet inte ens om ryssarna känner till historien bakom FSB (dåvarande KGB) och deras allians med delar av den ryska maffian.

Den härstammar i från bitch-wars från 1945-1953. Där började kontakterna sen stärktes de under Chrusjtjov och speciellt under Brezjnev. Då Maffian fick ta hand om konsumtionsmarknaden i Sovjet unionen. KGB var mellanhänderna mellan den officiella makten och Maffian. Sen föll Sovjet unionen och nuvarande FSB fick makten genom Putin och de är extremt korrupta då de sköta det smutsiga under Sovjet unionen. Det syns den ryska militären och hur de agerar och vilken utrustning de har i kriget. Ex de saknar en massa saker.

Jo, jag förstår! Men korruption har varit en viktig byggsten i Ryssland sedan 1200-talet. Det fungerar även under kommuniststyre. Du får formellt kanske inte äga saker då, men disponera dem.

Hur mycket Tsarens/generalsekreteraren/presidentens boyarer får roffa åt sig regleras informellt beroende på vilken position de har i hierarkin. Den som roffar åt sig för mycket med tanke på sin position eller tar ifrån någon med högre position kan råka illa ut. Den stora majoriteten av befolkningen har bara att uthärda, lida och offra sig för moder Ryssland.
Citera
2022-05-04, 15:59
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ha ha vilken jävla fantasi du har!

Hur tror det det skulle gå till? Klarade du inte mellanstadiet? Dina fysik och mattekunskaper verka var på en jävligt låg nivå!

Det känns bra att ryssocherna nu dör som flugor då det försöker inta Azovstal...

Fattar du inte att det är slut för dina "hjältar", Bandera-svin?
Citera
2022-05-04, 16:04
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Hade du läst boken beskrivs samhället som mångkulturellt exempelvis. Inga förtryck förekommer mot sexuella minoriteter. Så din Wikipediaartikel kan du sätta upp i din röv.

Däremot lever västvärlden i doktrinen att det du nämner är universala sanningar. Den som motsäger sig det hamnar snabbt ut i kylan. Ungefär som folk som nu får sparken för att se skrivit något som kan uppfatras som pro-ryskt på Facebook.

Att börja yra om någon rysk mentalitet istället för att ta till sig verkligheten är ett lågvattenmärke även för den här tråden.
Du läser Orwell som fan läser bibeln. ”Förtryck av sexuella minoriteter” var inte en meningsfull
referens eftersom homosexualitet var förbjuden i Storbrittanien (läs på om Turing t.ex.) och klassat som en sjukdom i Sverige in på 70-talet.

Universala sanningar? Ja, huruvida liberalism, religionsfrihet och yttrandefrihet är just det är en fråga som du gärna kan diskutera i lämplig forumdel. Vad som däremot är befängt är att påstå att Orwells förtryckarstat skulle vara en bättre beskrivning på världens mest liberala samhälle, västvärlden bestående av Europa och USA, en Putins Ryssland där yttandefriheten totalt beskurits och man försöker giftmörda och sedan fängslar politiska motståndare. Och det var vad som kom ur din bakdel.

Varför ryska företrädare ljuger så obehindrat tycker jag är högst relevant. Det är en avsevärd skillnad mellan att t.ex. ha fel, överdriva eller direkt vilseleda i politiska frågor och att ljuga rakt upp och ner åhörarna vet att man gör det.
Citera
2022-05-04, 16:04
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Dessvärre för dig har du inte framfört något konkret ännu. Du får sprattla bäst du vill.
Ok kläm fram nåt då! Det kan ju vara kul att se vad en plattjordare tycker om läget i kriget!
Citera
2022-05-04, 16:06
Medlem
Skandinaviska Vikingar inne i Moderlandet och hjälper till med motståndet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Den signatur som behövdes från Zelensky var att Ukraina skulle förbli neutralt samt inte ingå pakt med nato. Garantiländer var USA och Tyskland vad jag kan minnas.

Sedan så glömmer du - eller medvetet inte skriver det - att ett krav var också att Ukraina skulle demilitariseras. Om det hade skett hade Ukraina blivit invaderat ändå, men utan någon förmåga att försvara sig själva.

Om du nu ändå ska argumentera för den ryska sidan så kan du väl ändå försöka vara hederlig.
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det är givetvis en helt onödig taktik. Man vad vet jag. De kanske har sin egen hederskodex.
Stålverket är större än Venedig. Skulle ta år att fylla upp med en par brandslangar.
Citera
2022-05-04, 16:07
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Ja fy fan. Det var en rejäl korvbrasa.

Undra just vad de producerade där, inte Satan 2 missiler i alla fall, för det har jag kollat upp.
Citera
2022-05-04, 16:08
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Det här stålverket hyser ca 1500-2000 ur Azovs bataljon. Så långt är jag med men dom har bjudit på motstånd i 2 månader och idag verkar det gå undan där.

Hur kan dom ha kvar vapen? Deras Ammo borde ju vara slut?
Dom har fått in både mat och ammo vid flera tillfällen under den tiden.
Citera
2022-05-04, 16:09
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Hade jag varit den med befogenhet så hade jag pumpat in miljoner liter av havsvatten från Svarta Havet via brandkårsslangar ner i katakomberna. Då skulle råttorna flyta upp oavsett om de ville det eller inte. Sen bara plocka svinen. Varför utsätta soldater för fara när man kan låta elementen göra jobbet?

Jag tror inte de kontrollerar den inre delen av området. Något jag har lärt mig av detta, som jag inte visste innan, är att inte ens tungt artilleri kan enkelt fullständigt pulverisera tunga industriella byggnader. De ska klara smält stål, det måste vara bland de absolut bästa civila byggnader som finns att försvara. Så de kan inte på distans göra en grusplan av det. Jag tror det visar Rysslands begränsade offensiva militära förmåga. USA hade nog kunnat göra det, med matt-bombning efter matt-bombning med tunga strategiska bombplan, och bunkerbomber som är större än det Ryssland har.Därefter etablera full kontroll.
Citera
2022-05-04, 16:11
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Fattar du inte att det är slut för dina "hjältar", Bandera-svin?
Än så länge håller de ut! Banderasvin får stå för dig. Killarna är hjältar för hela den fria världen!
Citera
2022-05-04, 16:12
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Sedan så glömmer du - eller medvetet inte skriver det - att ett krav var också att Ukraina skulle demilitariseras. Om det hade skett hade Ukraina blivit invaderat ändå, men utan någon förmåga att försvara sig själva.

Om du nu ändå ska argumentera för den ryska sidan så kan du väl ändå försöka vara hederlig.
Ja det var komiskt,
det finns såklart ingen som försöker argumentera för mordor som samtidigt är hederlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in