2022-05-04, 09:01
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Det kan Stickans anhöriga ochså göra. Stickans problem var att det inte INGICK i valet av
dryck till måltiden.
Det kan så vara. Men varför yra om "klimatmålet"??? :-o
Ser det bättre ut om snålandet kallas klimatmål?
Citera
2022-05-04, 09:14
Medlem
TröttSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid1337
Snyggt länkat till ett särskilt boende, det var ju inte ens rätt

Du är ju mer än lovligt korkad !!!
Med särskilda boenden avses sådana boenden för äldre människor som regleras i 5 kap. 5 § andra
stycket socialtjänstlagen (2001:453) och sådana särskilda boenden för funktionshindrade som
regleras i 5 kap. 7 § tredje stycket socialtjänstlagen och 9 § 9 punkten (1993:387) om stöd och
service till vissa funktionshindrade.

Jag tror att du är det där trollet som startar trådar som " Jag är en miljonär - fråga vad ni vill " " Jag är kommunchef - nu ska jag berätta " Jag vann 10 miljoner - vad tycker ni jag ska göra " osv osv osv.
Citera
2022-05-04, 09:17
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Vad jag vet så avskaffade man fattighus, sinnessjukhus och övriga anstalter redan för länge sedan. Likaså omydighetsförklarande.

Idag så betraktas en pensionär på ett äldreboende, en brukare på ett LSS-boende eller annat vårdboende som en vuxen fullt myndig människa boendes i en egen lägenhet. Förbjuda folk att dricka el äta vissa saker är möjligen sanktionerat enl tydliga regler på exempelvis rättspsykiatriska sjukhus eller kriminalvårdsanstalter.

Att säga att Stig inte får dicka lättöl i sitt eget hem måste vara olagligt.
Jag köper alkohol till min släkting som bor på äldreboende när hon är sugen. Hon dricker både vin och whiskey när hon är sugen och det är ingen som hindrar henne från det. I påskas fick de vars en snaps och ett glas vin eller öl och på helgerna får de folköl till maten då och då.
Citera
2022-05-04, 09:50
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det kanske fanns öl när stig flyttade in och det var huvudskälet till att han flyttade in där. Sen kom miljöpartiet och bestämde att lättöl är klimatfarligt. Sen verkar du inte förstå att de som bor på sådana hem inte bara kan gå och köpa öl och ställa i sitt kylskåp. De har förmodligen inte ens ett kylskåp. Sen betalar han boendet för egna pengar och även maten för egna pengar så jag förstår inte varför du tror att det är någon gratismat

Kylskåp brukar alltid finnas i rummet på äldreboenden. Har inte skrivit att det är någon gratismat.
Citera
2022-05-04, 09:52
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Stig betalar ett antal tusen kronor per månad för nöjet att bo på hemmet och skall då givetvis få en lättöl om han vill.

Så gott som alla människor i Sverige har boendekostnader som räknas i tusenlappar.
Citera
2022-05-04, 10:15
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Så gott som alla människor i Sverige har boendekostnader som räknas i tusenlappar.
Jaha och? Går du på restaurang och tvingas dricka det krögaren bestämmer att du skall dricka trots att du betalar för både mat och dryck?
Citera
2022-05-04, 10:15
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Tur att alla inte är lika kallsinniga som du. Kommunen tycks nu ändra sig:
Efter Stigs protest – kommunen lovar ändring om lättölet
https://www.avestatidning.com/2022-05-03/efter-stigs-protest--kommunen-lovar-andring-om-lattolet
Citera
2022-05-04, 10:26
Avstängd
Att bara behandla en äldre människa på detta sätt är under all kritik!

Och att (om det nu är sant) skylla på -"klimatmål" måste ta pris vad gäller ren och skär idioti!!

Likväl som de serverar mjölk, vatten, saft mm kunde också lättöl serveras.

Det är rent skamligt att en debatt som denna öht ska behövas föras anno 2022.
En ren förnedring och oerhört skamligt!
Citera
2022-05-04, 10:30
Medlem
Jag jobba på äldreboende där alla i personalen rösta nog SD i typ mest SD täta kommunen, klart som fan gubbarna fick dricka lättöl och även tanterna som ville. Måste ju vara någon super politisk äcklig vänster bög som ska förstöra andras glädje. Jag tror fan inte längre på att de bryr sig om att värna miljön osv de vill bara få andra människor att känna samma bittra jävla tråkighet som de har. Fyfan för vänster människor och speciellt fyfan för veganer kan tänka att det var en sån som var i farten. De fyra V:erna "Vidrig vänster vegan"... glömde bort der sista ordet men ska vara 4.
Citera
2022-05-04, 10:52
Medlem
Hur skulle lättöl strida mot kommunens klimatmål? Nu fick vi kanske svaret.

Stig kan ha formulerat sig, i sin skrivelse, att han begärde "buteljerad lättöl", och då kan det mycket väl varit just bruket av burkar/flaskor som kommunen har någon miljö-policy för att dra ner på.

"Det svar Stig Lindgren fick när han skrev till kommunen och klagade var att buteljerat lättöl till lunchen bland annat skulle strida mot kommunens klimatpolicy."

Känns dock väldigt avvisande, rentav medvetet oförstående, av kommunen, att dra upp detta som ett skäl för att avvisa lättöl bara på vissa av veckans dagar. Nästan lika småaktigt som att ställa till med cirkus över att man får lättöl endast på helger. Inte direkt något som orsakar lidande, om man säger så.
Senast redigerad av Robbinist 2022-05-04 kl. 10:55.
Citera
2022-05-04, 12:25
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Tur att alla inte är lika kallsinniga som du. Kommunen tycks nu ändra sig:
Efter Stigs protest – kommunen lovar ändring om lättölet
https://www.avestatidning.com/2022-05-03/efter-stigs-protest--kommunen-lovar-andring-om-lattolet

Jaha ! Hur fan går det med klimatmålet då ? Skall hela jorden gå under i översvämningar,
skogsbränder och ökentorka ? Bara för att Stickan skall få dricka lättöl och Gunbritt vill ha
bubbelvatten ?

Nej Avesta, det här funkar inte
Citera
2022-05-04, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Du är ju mer än lovligt korkad !!!
Med särskilda boenden avses sådana boenden för äldre människor som regleras i 5 kap. 5 § andra
stycket socialtjänstlagen (2001:453) och sådana särskilda boenden för funktionshindrade som
regleras i 5 kap. 7 § tredje stycket socialtjänstlagen och 9 § 9 punkten (1993:387) om stöd och
service till vissa funktionshindrade.

Jag tror att du är det där trollet som startar trådar som " Jag är en miljonär - fråga vad ni vill " " Jag är kommunchef - nu ska jag berätta " Jag vann 10 miljoner - vad tycker ni jag ska göra " osv osv osv.
Särskilt boende för pensionärer är inte detsamma som ett vanligt äldreboende om du trodde det. Här diskuterar vi ett vanligt äldreboende, inget särskilt boende.
Så, bit i kudden pappa går upp en våning.

Tack för ordet jävla amatör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in