2022-05-04, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Det kvarstår att Ryssland har "invaderats" av muslimer under en lång tid, och än mer de senaste årtionden. Då var nedan skrivet 2018. Putin gillar multikulturella samhällen, om man håller de i schack.

"Russian Muslims"

"Growth factors: Now 25 million people strong, Gaynetdin attributed the growth in Muslim population two main factors: the high birth rate among Muslim families, and through the arrival of people from Central Asia. If the trend continues, the Muslim population could outnumber ethnic Russians within 30 years."

https://www.aljazeera.com/features/2018/3/7/islam-in-russia

Oroa dig för "invasionen" på hemmaplan i stället du.

Muslimerna i Ryssland integreras bra då ryssarna ställer krav i stället för som hos oss.
Citera
2022-05-04, 02:37
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirgerJarl1990
Om han dör snart eller inte kommer inte ändra något. Han har nästan hela Ryssland och stora delar av Världen bakom sig. Du har blivit hjärntvättat att tro att det handlar om Putin bara, en ensam galning.

Nej han har några u länder bakom sig. Pinsam backup.
Citera
2022-05-04, 02:39
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Oroa dig för "invasionen" på hemmaplan i stället du.

Muslimerna i Ryssland integreras bra då ryssarna ställer krav i stället för som hos oss.

Och det tror du på själv? Ja, via envåldsstyre då, men det har vi inte i Sverige, och ska inte ha i Sverige, men Putins inblandande i Syrienkriget satte en flyktingkris i rörelse som vi fick smaka på 2015. Så nej, jag gillar inte Rysslands strategier att översvämma oss med flyktingar hit. Nej tack.

"Putin had opened the mosque in 2015, one of Europe's largest. It can accommodate 10,000 worshippers at one time and cost around £135 million to build. The mosque was a nod both to Russia's growing Muslim population, estimated at around 20 million, and to the Kremlin's ties to hard-line leaders in the Muslim world."
Citera
2022-05-04, 02:46
Medlem
Finns (pun not intended) en hel del likheter mellan det nuvarande kriget och finska vinterkriget. Jag funderar på om detta kan vara den enande kraften mellan splittrade ukrainare post-soviet (exempelvis rysktalande och ukrainsktalande). Ungefär som att vinterkriget var den enande kraften mellan de tidigare mycket splittrade finnarna.

Vad tror ni som anser er vara lärda i ämnena?
Citera
2022-05-04, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Och det tror du på själv? Ja, via envåldsstyre då, men det har vi inte i Sverige, och ska inte ha i Sverige, men Putins inblandande i Syrienkriget satte en flyktingkris i rörelse som vi fick smaka på 2015. Så nej, jag gillar inte Rysslands strategier att översvämma oss med flyktingar hit. Nej tack.

"Putin had opened the mosque in 2015, one of Europe's largest. It can accommodate 10,000 worshippers at one time and cost around £135 million to build. The mosque was a nod both to Russia's growing Muslim population, estimated at around 20 million, and to the Kremlin's ties to hard-line leaders in the Muslim world."

Du måste vara den förste jag någonsin hör påstå att flyktingkrisen i Syrien orsakad av Ryssland.

Du lever i ett parallellt universum.
Citera
2022-05-04, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Med Ni avses du och dina svarta gelikar som stöder putler.
Ni stöder jag inte Putin, så återigen dessa hjärnspöken! Jag stöder inte heller nassarna i Ukraina ..
Citera
2022-05-04, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Det är just det. Vi vet inte mycket garnityret bakom honom.
Vem som står bakom honom och vem som konkurrerar om makten med honom.

Det blir ofta stora fall bakom ensamma makthavare.

Han verkar inte vilja ge upp makten frivilligt. Men maktskiften har tidigare skett våldsamt.
Tror han får spelrum till och med 9 maj. Sen in på sjukhus, då finns ett moment då något kan hända. Man skylla på rehabilitering…

Vi vet ju en hel del. Kolla på https://www.youtube.com/watch?v=kF9KretXqJw&t=5s

Ska du förändra det ryska systemet så sker det knappast frivilligt.
Citera
2022-05-04, 03:06
Medlem
Citat:
Du måste vara den förste jag någonsin hör påstå att flyktingkrisen i Syrien orsakad av Ryssland.

Ja. Det var lite udda. Ryssland e ansvariga för massflykten från Ukraina medan Turkiet och USA var ansvariga för flyktingkrisen från Syrien.
Citera
2022-05-04, 03:15
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Vilka regimkritiker har försvunnit och hur många? Inte specoellt många, eller?

Tja, denna listan är ju bara journalister men det är väl give or take 150 stycken som mulats sen Putin tog makten i Ryssland. Nu säger jag givetvis inte att samtliga av dessa nödvändigtvis dödats på grund av Putin men det finns en oroväckande mängd fall där det iaf. finns starka misstankar att så är fallet.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_journalists_killed_in_Russia

Regimkritiker hittar jag inga listor över men vi har ju Navalny som fick ligga i coma efter ha blivit förgiftad, innan dess har vi Nemtsov som blev mulad.

Egentligen känner jag att jag sparkar på en död häst just nu. Den ryska statsapparatens modus operandi är sedan tidigare vida känt och alla som ifrågasätter detta har nog också dolda motiv bakom varför.
Citera
2022-05-04, 03:17
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ni stöder jag inte Putin, så återigen dessa hjärnspöken! Jag stöder inte heller nassarna i Ukraina ..

Kan du artikulera vilka "nazisterna" i Ukraina du syftar på?
Citera
2022-05-04, 03:19
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:

Jag lever i drömsömnen nu, skittrött och där blev det feltänk, g'natt flashbackare!
Citera
2022-05-04, 03:42
Medlem
Idag bombade Ryssland, återigen, alla vapenleveranser från Nato…
Det vore intressant att veta mer om tänket kring att få fram vapen till Donbass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in