2022-05-03, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
https://minusrus.com/en

Här står 72.600 "wounded" alltså vad är skadad i det här fallet?

Det är bara fysiska skador som är inräknade i den siffran.
Kollar man på mentala skador däremot så är siffran hisnande 146miljoner.
Citera
2022-05-03, 21:09
Medlem
Tvonds avatar
Ryssarna i Mariupol får ryssarna i Irpin och Bucha att framstå som förskollärare. Varje död rysk soldat är en bra ryss och räddar livet på civila

Citat:
"I will never forget two soldiers talking: "What did you do to people who didn't pass filtration?" - "I shot 10, and then lost interest in counting", - tells 17 year old Maria Vdovychenko from Mariupol.
Citera
2022-05-03, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Det skrevs ett avtal med nato och Ryssland att nato inte skulle komma närmare Ryssland och det bröts...

De har redan gräns med flera natoländer

Men håller med dig det är som synd om Ryssland. Buhu
Citera
2022-05-03, 21:11
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Mexiko är på Rysslands sida.
Vad tror du händer om Ryssland skulle börja slå upp baser i Mexiko?😂😂😂😂

Tja, löken skulle blomma och det vore två torsdagar samma vecka, det skulle hända. Varför i helvete skulle Mexiko vilja ha orcher på besök? Troligen tog kartellerna hand om dem innan de ens hade hunnit dit; rysk maffia är inte önskvärd någonstans. Bara ytterligare en tramsutsaga som man får lära sig att köra med i trollfabriken.

Fast detta har inget med Ukraina att göra. Här kan man se hur Bill Browder förutspår de allt mer desperata ryska raketanfallen; när man inte lyckas på slagfältet tvingas man ta till rena terrorangrepp:

https://www.youtube.com/watch?v=kMJwOKs-qs8&ab_channel=MorningstarEurope
Citera
2022-05-03, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Antagligen något liknande som hände under Kubakrisen eller att USA skulle agera militärt. Vad har det med ditt icke existerande avtal mellan Ryssland och NATO att göra? Tillbaks nu och leta efter avtalet. För övrigt ha Ukraina aldrig varit aktuella för ett medlemskap i NATO.
Ja, men det skulle inte hända att ryssarna gör det i detta läget.
Citera
Medlem
Citat:
Hurrdu.
Vad Ryssland har i dag vet inte jag men dom är långt före oss.
Det är tack vare dom vi får 5G nu.
Ryska militären slutade med dessa frekvenser för ett par år sen. Så nu får vi använda det!
Vad dom nu använder är garanterat betydligt snabbare annars skulle dom inte låtit Europa och andra börja använda det här.
Så de ska teleportera soldaterna till fronten, det var en ny och innovativ metod. Och nej, ryssarna har inget som kan kallas modernt ens i Mordkorea.
Citera
Medlem
Citat:
Antagligen något liknande som hände under Kubakrisen eller att USA skulle agera militärt. Vad har det med ditt icke existerande avtal mellan Ryssland och NATO att göra? Tillbaks nu och leta efter avtalet. För övrigt ha Ukraina aldrig varit aktuella för ett medlemskap.

Eftersom ryssarna inte klarar av att ta sig ens 10 mil in i Ukaina och deras flottas flaggskepp självantänder har jag svårt att tro att de skulle klara av att ta sig till Mexiko.
Citera
2022-05-03, 21:14
Medlem
Citat:
Antagligen något liknande som hände under Kubakrisen eller att USA skulle agera militärt. Vad har det med ditt icke existerande avtal mellan Ryssland och NATO att göra? Tillbaks nu och leta efter avtalet. För övrigt ha Ukraina aldrig varit aktuella för ett medlemskap i NATO.
Läste du inte vad jag skrivit.
Läste om det för en 7-8 år sen men inte sökt om det nu.
Citera
2022-05-03, 21:15
Medlem
Synd Ryssland har kärnvapen. Man hade gärna sett att NATO annars skickar ett par tusen kärnvapen över landet och utplånar dom ifrån jordens yta.
Citera
2022-05-03, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Så de ska teleportera soldaterna till fronten, det var en ny och innovativ metod. Och nej, ryssarna har inget som kan kallas modernt ens i Mordkorea.
Ryska militären började använda frekvenser över 26 megahertz och mer i mitten av 90 talet....
Citera
2022-05-03, 21:16
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodvahr
Jag såg ett föredrag av en finsk säkerhetssnubbe/rysslandskännare, och han nämnde att propagandan kom i olika nivåer. En nivå ska vara tydlig och meningen är att du ska genomskåda den och känna att du går minsann inte på propagandaskiten, samtidigt som du blir tillgängligare för subtilare propaganda där man inte viftar med en "heja ryssland"-skylt.

Jag köper det och att de är duktiga egentligen. Men menar ändå att i detta ärendet så är det hopplöst. Alla är 100% eniga att ryssarna är svin. Det finns inget sätt att nå ut, varken subtilt eller direkt. Vi skrattar bara åt trollen.

De försöker med
whataboutism - "men USA gjorde ju samma sak när de gick in i Eritrea 1976 och dödade tusentals civila" etc etc

Officiella propaganda-ljuget - Ukraina döda tusentals ryssar innan kriget och de var tvungna att gå in. Kriget går jättebra. Kiev var en anledningsmanöver. Ryssland har snart vunnit. Alla i Ukraina är judar och nazister.

Tona ner - " jag brydde mig varken om Ryssland och Ukraina tidigare, varför skall jag göra det nu, bla bla bla men det känns som Ukrainas fel allting.

Skräplänkarna - haspar ur sig en lögn och länkar till någon obskyr nyhetssida/youtuber eller TikTok

Jag menar att ingenting funkar i denna tråden oavsett.

Om någon skriver massa foliehattarprylar och att Anders Tegnell är köpt av amerikanska intressen i en coronatråd så funkar det mycket bättre för det är inte top of mind at det är rysk propaganda och det finns tillräckligt många som är mottagliga.
Senast redigerad av greta75 2022-05-03 kl. 21:33.
Citera
2022-05-03, 21:17
Medlem
HejaFinlands avatar
Ryska säkerhetstjänstens bilar uppeldade i Moskva. Början på ett inbördeskrig?
https://twitter.com/antiputler_news/status/1521560613088079872
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in