2022-05-03, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Så vår media är rätt menar du?
Sorligt hur vi blir körda bakom ljuset av riktig media.
Troligtvis kommer allt fram 7 maj..
Påstås att det kommer komma fram i 180 länder.
Intressanta dagar framöver tror jag.

Du stavar och skriver som en kratta, du har fel datum(antar att du menar 9:e maj) och du förklarar inte vad som kommer fram i 180 länder. Vet inte vad jag ska svara på ens..
- nä jag tror det kommer komma fram i 73 länder?
Citera
2022-05-03, 20:59
Medlem
Tvonds avatar
Azov Kiev på lyckat uppdrag på östfronten Zaporizjzja oblast med några PoW.

https://streamable.com/3u4ztb

https://streamable.com/4efua5
Citera
2022-05-03, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Vad kostar ett NATO-medlemskap förutom EU?
Halvering av Riksdagsledamöters alldeles för höga arvoden kanske? Inte räknat på det.

Vad är det som hindrar Ryssland att skicka missiler mot alliansfria länder som Schweiz och Österrike?
En ansenlig del av barnamördare V.Puttins privata förmögenhet finns placerade i Schweiz, likaså hans oäkta ungar vad det verkar. Och Puttler lär knappast få ut något positivt ur en sådan attack.
Citera
2022-05-03, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ja. Om man sluter fred nu så bedömer jag att ryssen inte slåss vidare i något annat land. De har redan gapat lite för stort. Dessutom är Väst så mycket starkare att vi har råd att ta chansen. Att ryssen skulle framtvinga en split av Ukraina är inte ett existentiellt hot för Väst, det tippar inte maktbalansen.

Av samma anledning tycker jag Chamberlain är lite nersmutsad. Det kan ha varit värt att låta Hitler ta Sudet-tyskland. Men det är svårt att förstå för många. De blandar ihop process med outcome.

Men säg att man mobiliserar lite till och sedan är det dags igen om 6 år. Så det sett ut hittills sedan det nya ryssland bildades.

Bara fortsätta attackera länder
Citera
2022-05-03, 21:02
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Det är just nu Sverige och Finland har sitt guldläge.
Ryssland blir arga men medlemskap blir förståeligt.
Hade Sverige ansökt apropå ingenting annat än att vi bara får lust, då hade det varit betydligt mer farligt.

De är också fullt upptagna med Ukraina och kämpar med de ekonomiska sanktionerna. Det är perfekt läge nu.

Världen hickade till lite när Putan pratade om kärnvapen en vecka in i kriget, när det började gå upp för honom att det gick åt helvete, men sedan dess är det väl knappt någon som lyssnar på dem.

Ryssland är så sjukt bortgjorda.
Citera
2022-05-03, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
När inte Ryssland kan hitta det kommer nog inte du lyckas Det har aldrig funnits något Varför skulle NATO ingått ett sådant? Vad har de att vinna på det?
Mexiko är på Rysslands sida.
Vad tror du händer om Ryssland skulle börja slå upp baser i Mexiko?😂😂😂😂
Citera
2022-05-03, 21:04
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shibaiji
Men säg att man mobiliserar lite till och sedan är det dags igen om 6 år. Så det sett ut hittills sedan det nya ryssland bildades.

Bara fortsätta attackera länder

Ja det är risken som finns. Men hur stor är den egentligen? Och Väst kommer rusta om dem. Det kommer INTE se likadant ut om 6 år. Våra väpnade styrkor kommer vara mycket större.
Citera
2022-05-03, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Vid ett sådant läge så är det ju tyvärr även över för väst och NATO. Hjälper ju inte direkt oss att Ryssland också förgörs.

Sedan är jag mycket tveksam till att t.ex. USA skulle offra sig själva för små länder som oss i praktiken. Oavsett vad artikel 5 säger.

Ryssland rår på NATO och kör 500 fronts krig mot 30+ länder.

På vilket sätt offrar sig usa. Tror du verkligen de bara kommer se på och låta fienden göra vad de vill.

Lever du i fantastisk fantasi eller?
Citera
2022-05-03, 21:05
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
https://minusrus.com/en
Här står 72.600 "wounded" alltså vad är skadad i det här fallet?
Båda benen amputerade eller ett litet skavsår på foten?

Det är bara en uppskattning att det går 3 skadade per död, det är exakt antal döda x3. Jag misstänker att alla skador räkna som gör att man inte kan fortsätta att strida utan måste till sjukhus. Men vissa blir ju bra sedan och kan tvingas tillbaka till fronterna.

Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Du stavar och skriver som en kratta, du har fel datum(antar att du menar 9:e maj) och du förklarar inte vad som kommer fram i 180 länder. Vet inte vad jag ska svara på ens.. - nä jag tror det kommer komma fram i 73 länder?

Det är sådant där de brukar skriva om i USA, Quanon eller vad det heter. NWO, chemtrails och allt det där.
Citera
2022-05-03, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ja det är risken som finns. Men hur stor är den egentligen? Och Väst kommer rusta om dem. Det kommer INTE se likadant ut om 6 år. Våra väpnade styrkor kommer vara mycket större.

Blir kapprustning igen och spänningar. Till slut är det bara kärnvapen krig kvar då ingen är stark nog att vinna.

Ryssland förstår bara våldsamt motstånd.

Tråkigt för mänskliga liv. Men jag anser att världen är en bättre plats utan Ryssland. De har misslyckats varenda chans de fått att bättra sig.
Citera
2022-05-03, 21:07
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Mexiko är på Rysslands sida.
Vad tror du händer om Ryssland skulle börja slå upp baser i Mexiko?😂😂😂😂
Antagligen något liknande som hände under Kubakrisen eller att USA skulle agera militärt. Vad har det med ditt icke existerande avtal mellan Ryssland och NATO att göra? Tillbaks nu och leta efter avtalet. För övrigt ha Ukraina aldrig varit aktuella för ett medlemskap i NATO.
Senast redigerad av FranzMarc 2022-05-03 kl. 21:09.
Citera
2022-05-03, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Du stavar och skriver som en kratta, du har fel datum(antar att du menar 9:e maj) och du förklarar inte vad som kommer fram i 180 länder. Vet inte vad jag ska svara på ens..
- nä jag tror det kommer komma fram i 73 länder?

https://vm.tiktok.com/ZMLtGuCQa/

Söker du på mina inlägg för ett halv år sen så länkar jag till en intervju som är 1:30 lång som tar upp det här.
Allt kommer att komma upp till ytan.
Men hela den här ukraina krisen kom oväntat.
Bor i Finland och är Finlands svensk.
Skriver från mobilen och autoifyll är på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in