2022-05-03, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Du har redan fått svar på frågan och jag har skrivit samma svar minst 10 gånger redan. I familjer med känsliga familjeförhållanden, så som barn, så bör det tänkas ett steg längre. Det går inte säga att man värnar om barn om man är okej med att deras publiceringar har så pass allvarliga konsekvenser för barn som i denna situationen. Polisen bör givetvis få materialet, samtal hem till anhöriga och arbetsplats men att hänga ut barnfamiljer utgör en stor risk för anhöriga och det har redan kommit fram att människor i samband med publiceringar har klottrat på familjehem och gett sig på anhöriga med samtal och trakasserier.

Det är enkelt att säga att en normal människa inte trakasserar anhöriga men det är vad som sker när hela Sverige får tillgång till publiceringarna. Och rätt som det är så får en gränslös person för sig att besöka en barnfamilj i jakt på männen och utsätter därmed barn och andra anhöriga för stor risk. En folkdomstol som denna utgör en stor risk för anhöriga vare sig du vill medge det eller inte.

Jag skrev dessutom inte att du är "sjuk", det är en fultolkning från ditt håll. Jag skrev att det är SJUKT att du inte ser några konstigheter med att jag reagerar efter att en främling i den här tråden frågar om namnet på fotbollslaget vilket han inte fick, då jag inte har den blekaste aning om vem denna främling är. Och då får han för sig att skriva att han kan hitta min brorson på 5 minuter om han vill. Hur fan ska det tolkas menar du? Det är SJUKT att du tycker att jag överreagerar.

Du får tycka vad du vill. Poängen är ju att du förefaller kontraproduktiv.

Det ska givetvis inte tolkas som att en främling är ute efter din brorson eller som ett hot. Hen ville statuera exempel, inte mer än så.
Citera
2022-05-03, 18:16
Medlem
Citat:
Nej, men du befinner dig inte i samma sits och du har inte en idiot till partner som har begått samma skit som min bror har gjort. Avskräckningseffekten fungerar uppenbarligen inte med tanke på att nya män dyker upp på löpeld och folkdomstolen Dumpen sätter anhöriga i skiten trots att dem också är offer för männens idioti.

Dem problem jag påpekar är faktum som inträffar på grund av gränslösa människor i samhället och det orsakar stor skada för redan utsatta människor. Ja, min brors fru och barn är i trygga händer men jag är fruktansvärt upprörd över att dem hamnade i löpelden trots att hon gjorde allt rätt. Hon har redan begärt skilsmässa, kastat ut mannen och tagit totalt avstånd från skithögen och ändå så drabbas familjen på detta vis. Det är så jävla dåligt.

Jag själv hade möjligtvis tänkt som du om jag inte hade bevittnat hur illa det kan gå med anhöriga. Jag som kvinna hade varit livrädd om jag var i samma sits som min brors blivande exfru.

Vad jag varit med om eller har erfarenhet av hör inte hit men kan lova dig att jag erfarenhet på ett eller annat vis.

Jag tycker precis som flertalet andra här att du ska rikta din ilska åt rätt håll och bemöta andras inlägg med lite större empati innan du tar till köttkvarnen.

Det är min åsikt men inget du behöver bry dig om.
Citera
2022-05-03, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Bolaget eller föreningen? Finns väl både Patriks AB och en förening...

Aha, kände inte till föreningen. Det är den som bankerna inte vill ta i med tång?
Citera
2022-05-03, 18:23
Medlem
LightFandangos avatar
Angående brorsons-diskussionen:

Kan inte P & S helt enkelt åka och konfrontera fotbollslagets ledning samt övriga i samhället som deltar i mobbningen?

Jag tror det hade gett en j-kla massa good-will (och dessutom prevention) att ingripa i ett fall där ett riktigt (icke fiktivt) barn far illa. I alla fall mer good-will än att flänga runt för "Kenta del 2".

Det är väl bara att köra upp mobilerna i ansikte(t/na) och fråga om de förstår konsekvenserna för barn som mobbas och/eller fryses ut?
Citera
2022-05-03, 18:38
Medlem
HushHoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango

Kan inte P & S helt enkelt åka och konfrontera fotbollslagets ledning samt övriga i samhället som deltar i mobbningen?

Jag tror det hade gett en j-kla massa good-will (och dessutom prevention) att ingripa i ett fall där ett riktigt (icke fiktivt) barn far illa. I alla fall mer good-will än att flänga runt för "Kenta del 2".

Det är väl bara att köra upp mobilerna i ansikte(t/na) och fråga om de förstår konsekvenserna för barn som mobbas och/eller fryses ut?

Mycket god idé. På så vis kanske även sanningen kommer fram.
Citera
2022-05-03, 18:40
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:

OM det är så att brorsonen mobbas så är det en jättebra ide.
Citera
2022-05-03, 18:40
Medlem
Citat:
Med ditt tankesätt så skulle Patrik Sjöberg själv ha hotats och hatats som barn när han låtsaspappa vidrigt nog förgrep sig på honom och andra barn. Det är ett helt sjukt tankesätt. Oskyldiga ska inte hamna i skottelden och om man tycker det så är man av samma skit som dessa vidriga män.

Bra att du nämnde Patrik
Han har en vuxen dotter som gråter och blir ledsen när hon läser vad vissa personer skriver om honom här i denna tråd. Hon om någon har fått en livslång konsekvens pga. att han tidigare snortat lite cola och driver Dumpen och skatteplanerar, haha. Men, Patriks dotter är förstående och lärt sig leva med denna livslånga konsekvens.

Tv3 har låtit oskyldiga hamna i skottlinjen i 30år.
Vi alla har accepterat detta, förutom du. VAKNA!

Torleifsdottir, din golvmopp, haha Starta en ny tråd där du ber alla Gäddor och Resterande kriminella hålla sig till lagen, så att inga anhöriga blir drabbade. Jätte enkelt. Du löser hela rikets kriminalitet och alla anhöriga är glada och nöjda. Kungen ger dig säkert ett litet diplom och Lexbase.se får slå igen sina portar. Då blir jag ledsen, inte roligt alls.
Citera
2022-05-03, 18:41
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:

Tycker det låter som en mycket bra idé allvarligt talat. Skulle för övrigt behövas en separat mobilt Dumpen-liknande team som på heltid arbetar mot mobbning i skolor och konfronterar vid bekräftat allvarligare fall av mobbning. Men det skulle väl krävas en större investering och avsatta pengar för drift och löner från staten eller regioner/kommuner.
Citera
2022-05-03, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Det bisarra är att det är sant och att du, OM situationen är så problematiskt, helt tanklöst sitter och förvärrar den inför öppen ridå där vilka löss som helst kan läsa det.

Konsekvenstänk är inte att gräva en redan grävd grav djupare.

Capische?

Jag förvärrar inte ett skit då jag inte ger privat information så som just namnet på fotbollsföreningen, men det är intressant hur du vrider och vänder på det. Att jag skriver utan att uppge privat information är enligt dig att gräva en "grävd grav djupare" men att en främling skriver till mig att han vill ha namnet på fotbollsklubben, och när han inte får det får ur sig "jag kan hitta din brorson på 5 minuter om jag vill" är fullkomligt normalt. Helt sjukt.
Citera
2022-05-03, 18:43
Medlem
Citat:
Avskräckningseffekten ska inte gå ut över oskyldiga anhöriga, varken hustru eller barn har gjort sig skyldiga till något och sattes själva i ett stort trauma när detta uppdagades och var förkrossade som det redan var. Att sedan hela orten vänder sig emot dem och att barnet blir slaget i skolan, utfryst av vänner och utkastad ur fotbollen är resultat av folkdomstolar som ni värnar om.

Nej, det är inte vanföreställningar att reagera när en främling på nätet först frågar om privat information om fotbollsklubben min brorson spelar i för att sedan följa upp med "jag kan hitta honom på 5 minuter om jag vill" när han inte får svaret på frågan. Det är helt sjukt att du som påstår att du är på barnens sida inte ser ett problem att en vuxen man på ett forum frågar så privata frågor om ett barn och sedan följer upp med att han kan hitta honom om han vill, istället för att skriva "okej, inga problem". Vem skriver att man kan hitta ett främmande utsatt barn som reaktion och svar till att denne inte fick veta privat information om hans fotbollslag?
Genom dig har alla som läser denna tråd fått reda på att en männen har ett barn i skolåldern , hade du inte skrivit något hade de flesta inte haft en aning om detta förutom de i familjens direkta närhet
Citera
2022-05-03, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HexKaka
Bra att du nämnde Patrik
Han har en vuxen dotter som gråter och blir ledsen när hon läser vad vissa personer skriver om honom här i denna tråd. Hon om någon har fått en livslång konsekvens pga. att han tidigare snortat lite cola och driver Dumpen och skatteplanerar, haha. Men, Patriks dotter är förstående och lärt sig leva med denna livslånga konsekvens.

Tv3 har låtit oskyldiga hamna i skottlinjen i 30år.
Vi alla har accepterat detta, förutom du. VAKNA!

Torleifsdottir, din golvmopp, haha Starta en ny tråd där du ber alla Gäddor och Resterande kriminella hålla sig till lagen, så att inga anhöriga blir drabbade. Jätte enkelt. Du löser hela rikets kriminalitet och alla anhöriga är glada och nöjda. Kungen ger dig säkert ett litet diplom och Lexbase.se får slå igen sina portar. Då blir jag ledsen, inte roligt alls.

Så Patriks vuxna dotter gråter och blir ledsen över vad som skrivs i tråden, men ett barn som blev slaget och mobbat i skolan och utslängd ur sin fotbollsklubb på grund av hans pappas gärningar och Dumpen ska gilla läget. Så udda resonemang och jag skulle aldrig skriva något fult om Patrik och Sara, jag tror dock att dom inte har tänkt tillräckligt noga gällande konsekvenserna som uppstår för oskyldiga anhöriga.
Citera
2022-05-03, 18:44
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Han är avstängd, varpå det nu är skattebetalarna som får bekosta hans försörjning i fortsättningen. Precis vad Sverige behöver idag. Bra jobbat av Patrik.

Mycket bra. Precis vad landet behöver. Det lär ha en avskräckande effekt även om inte så många raggar barn att förgripa sig på med firmabilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in