2022-05-03, 09:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Har ni sett denna kampanjen som tydligen är igång i ryssland nu. Blir det fyrverkeri här i Sverige den 9:e? Dags att se över förråden och göra de sista förberedelserna?

https://twitter.com/A_SHEKH0VTS0V/status/1521228176063700992?s=20&t=G4Q0Jb0bYb3Ll3NBF1sAew

Wilderäng skriver om det också...

https://cornucopia.se/2022/05/breaking-sverige-utmalas-nu-av-ryssland-och-kreml-som-nazister-samma-som-med-ukraina/

Verkligen?

Är Bergman, Kamprad och Astrid Lindgren de värsta Nazzistrazzister som ryssarna har hittat i Sverige under den senaste 100-årsperioden, då ligger vi bra till!

Kommer det att innebära att ryssarna i St Petersburg står och bränner svenska 20- och 200-lappar på Palatstorget? För att "kränka" svenskarna? Det vore rätt intressant, nästan lite humor...

Men med sagt så kommer inte Ikea att kunna komma tillbaka till den Ryska marknaden, det finns ju inte en ryss som vill handla i en naziztbutik, naturligtvis.

Och vi kan ju fetglömma att det finns några ryssar som kommer att sätta sig i en biosalong för att titta på Det sjunde inseglet eller Smultronstället. Usch, vilken nazistpropaganda. Det visar sig nu, lite överraskande, att det inte är särskilt långt från Bergman till Leni Riefenstahl....
Citera
2022-05-03, 09:49
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Putin verkar ju normal jmf med Nikolai Patrushev.

"Among other things, he said that America is jealous of Russia’s great natural resources, and believes that “we control them illegally and undeservedly because, in their view, we do not use them as they ought to be used”. He substantiated this by saying: “you surely remember ex-US Secretary of State Madeleine Albright’s claim that neither the Far East nor Siberia belong to Russia”."

Snubben tror på Rogozin

"Rogozin, while serving under Alexander Korzhakov, a former KGB general who served as head of the presidential security service from 1993 to 1996, dealt in occult and parapsychological activities. Rogozin claimed to raise the souls of the dead, penetrate people's subconscious through photographs, and made up horoscopes for Boris Yeltsin. Retired Russian general, Boris Ratnikov, reported that his boss Rogozin would lie down and fall into a hypnotic state. He claimed to use a photograph to penetrate Madeleine Albright's subconscious, and reported that she was thinking about stripping Russia of Siberia and the Far East."

https://en.wikipedia.org/wiki/Georgy_Rogozin

Jag har alltid trott att Amerikanska kristna eller muslimska galningar är farligast för värld. Då de tror att de hamnar i himlen. Nu vissar det sig att ryssarna är tokigare.

De inte bara beter sig som moderna nazister. De är också helt skogstokiga. Snubben, som ska ta över efter Putin är totalt spritt språngande galen. Han tror på en snubbe som kunde avläsa folks tankar.

Ja, likt tyska SS så sysslar de ryska galningarna med diverse hedniska kulter. Eftersom Ryssland alltid varit som det är och de flesta ryssar är som de är så är det inte ett dugg konstigt att en eventuell efterträdare till Putler är värre än han är.
Citera
2022-05-03, 09:50
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Hahaha! Åsna är ordet

Det är så grymt kul att kika bakåt i tråden emellanåt för att se hur alla värdelösa små rysstroll blir så SKÖNT ÄGDA precis hela tiden

Hur var det med kryssaren Moskva nu igen sa du?

Jag skrev aldrig att någonting allvarligt inte inträffat. Jag ställer mig fortfarande frågande till vad som inträffade. INGEN VET. Det finns ingen information hur skeppet sjönk och varför. Säkerligen fortfarande en explosion ombord.

Varför använder inte "Ukraina" fler Neptun-robotar mot sjömål? Oj, jag glömde hela fabriken belv ju bombad åt helvete några dagar sedan. Sorry...
Citera
2022-05-03, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Verkligen?

Är Bergman, Kamprad och Astrid Lindgren de värsta Nazzistrazzister som ryssarna har hittat i Sverige under den senaste 100-årsperioden, då ligger vi bra till!

Kommer det att innebära att ryssarna i St Petersburg står och bränner svenska 20- och 200-lappar på Palatstorget? För att "kränka" svenskarna? Det vore rätt intressant, nästan lite humor...

Men med sagt så kommer inte Ikea att kunna komma tillbaka till den Ryska marknaden, det finns ju inte en ryss som vill handla i en naziztbutik, naturligtvis.

Och vi kan ju fetglömma att det finns några ryssar som kommer att sätta sig i en biosalong för att titta på Det sjunde inseglet eller Smultronstället. Usch, vilken nazistpropaganda. Det visar sig nu, lite överraskande, att det inte är särskilt långt från Bergman till Leni Riefenstahl....

Kan vara intressant för rysskramarna här inne att reflektera över också.
Fast de är inte de mest eftertänksamma skulle jag gissa.
Citera
2022-05-03, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Patetiskt, för "Karlsson på taket" är en populär figur i Ryssland. (Av någon anledning så var jag inte så förtjust i honom när jag var liten).

Men den ryska annons, utanför den svenska ambassaden i Moskva är förmodligen en fånig rysk hämnd för följande:

https://dagensopinion.se/artikel/asylbyran-kampanjar-for-ryska-ambassaden/

Aha! Ja låt oss hoppas att det bara är det
Citera
2022-05-03, 09:53
Medlem
Citat:
Ryssland har låg attraktionskraft. Ingen gillar egentligen Ryssland.

https://www.dn.se/varlden/militarexpert-ryssland-har-lag-attraktionsmakt/

Knappt något land gillar egentligen Ryssland. Endast Rysstroll, troll och nyttiga idioter gillar Ryssland. När man tittar på de i väst så är många gånger kriminella, konspirationsnissar eller andra tokstollar.

Ja, "var kompis med mig annars slår jag dig" är känslan man får om man kokar ned det.
Citera
2022-05-03, 09:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Det finns fler länder än väst här i världen som inte isolerar Ryssland. Folk som tror Ryssland kommer implodera lever i nån sorts bubbla. Världen är större än det vänsterliberala väst. Vi sabbar bara för oss själva. Snart kommer hösten och den riktiga matkrisen.

Folk går fortfarande omkring i sin naivitet och skrattar åt Ryssland, men snart kommer verkligheten komma ikapp. Vi får det bara sämre och sämre

Det där är redan debunkat. Och saknar all koppling till verkligheten. Man är helt dum i huvudet om man tror att några skitländer i afrika eller sydamerika ska kunna ersätta USA eller EU som handelspartner till Ryssland.

Och hur fan ska Ryssarna få ut skiten?

Ryssarna kommer inte att kunna frakta sin naturgas när holländarna stänger sina hamnar för all rysk trafik.

(Huvudsakligen transporteras rysk olja från The Baltic Pipeline System till flera hamnar runt Sankt Petersburg. Därifrån går det flera tankers via Östersjön till Rotterdam där oljan lastas om till supertankers som sedan går ut till hela världen. Om Rotterdam stoppar ryska fartyg i enlighet med EU-sanktioner så är dörren stängd).
Senast redigerad av PerTinent 2022-05-03 kl. 10:01.
Citera
2022-05-03, 09:54
Medlem
Jag såg en dokumentär där det pratades om att den troliga anledningen till varför Alexander Litvinenko blev mördad var för att han hängde ut Putin som en pedofil. Tydligen skall det ha funnits ett videoband där Putin hade sex med underåriga pojkar. Någon som vet mer om detta?

https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/alexander-litvinenko-putin-video-paedophile-7223902
Citera
2022-05-03, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Patetiskt, för "Karlsson på taket" är en populär figur i Ryssland. (Av någon anledning så var jag inte så förtjust i honom när jag var liten).

Men den ryska annons, utanför den svenska ambassaden i Moskva är förmodligen en fånig rysk hämnd för följande:

https://dagensopinion.se/artikel/asylbyran-kampanjar-for-ryska-ambassaden/

Ok, så du tror inte detta är propagandaförberedelser för att bland den ryska befolkningen legitimera ett krig mot Sverige?
Citera
2022-05-03, 09:57
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Kanske men det innebär att ryska befolkningen vill leva som nordkoreaner. Jag tror inte det. Dessutom att Ukraina och väst slutar när de har Ryssland blödande.

Vi hoppas men Korea gick efter inledande offensiver som bromsades upp in i ett skede av massdöd för civilbefolkningen på grund av ett intensivt bombande och skjutande av krigsfångar mfl. hemskheter. Tog flera år innan man satte sig ner pga. allt hat.
Rysslands krig är i mycket ett 1900 - tals krig, imperium och dominans av andra för att kunna hålla parader och bygga monument. Tror inte de ger upp.
Citera
2022-05-03, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Jag såg en dokumentär där det pratades om att den troliga anledningen till varför Alexander Litvinenko blev mördad var för att han hängde ut Putin som en pedofil. Tydligen skall det ha funnits ett videoband där Putin hade sex med underåriga pojkar. Någon som vet mer om detta?

https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/alexander-litvinenko-putin-video-paedophile-7223902

Finns långt bak i tråden. Från tiden i Berlin. Tror det går att hitta i andra putintrådar här på fb.
Citera
2022-05-03, 10:00
Medlem
HejaFinlands avatar
Ukraina verkar ha någon ny metod att förstöra ryska drönare. De tar väldigt många nu! Ryssarna har börjat använda drönare som tillhör ryska räddningstjänsten (Civila).
https://twitter.com/GirkinGirkin/status/1521385564938936320
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in