2022-05-03, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ingen risk för det eftersom jag vet att jag ser detta klarare än de flesta i denna tråd..
Medan du och många här blint verkar följa rådande agenda rakt ned i vasken.

Om ett par månader är ryssland besegrat och förnedrat i grunden och landet är paria.
Du har trott på en seger och jag hoppas att du funderar på vilken information du har läst och trott på.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
"Zelenskyy suspends Ukrainian opposition parties with 'ties' to Russia, warns of 'harsh response' if they don't comply with ban"
https://www.businessinsider.com/zelesnkyy-suspends-ukrainian-opposition-parties-with-ties-to-russia-2022-3?r=US&IR=T

Amerikansk sajt.

Zelenskyy är en envåldshärskare.

Sluta låtsas som att han är ett kramdjur.

Vilken mes han är! Han borde naturligtvis ha låtit avrätta alla representanter för proryska partier. Det handlar trots allt om landsförrädare och vid krig skjuts sådana!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Men du kanske ska klicka på länken och se Patron i sin ädla kamp?

Jag klickade inte på länken av tortyrmördade ukrainska femåringar heller.
Citera
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ärligt talat så blir den telefonboken nog ganska tunn och många som sägs ha dödat av regimen i Ryssland har nog mer dödats av organiserade brottslingar…

Möjligen under 90-talet när Putin fortfarande höll på att konsolidera sin makt. Efter det så är jag tämligen övertygad om att det är regeringen själva som håller i trådarna när regimkritiker ska försvinna.
Citera
2022-05-03, 02:28
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Ja det är helt sjukt. Försökte skämta o menade att svensk trupp nu hade all rätt att gå in o driva bort ryssen. Förstår inte ens vad de tjänar på att kidnappa en borgmästare. Styrkedemonstration med det ökar ju bara Ukrainas stridsvilja.

Ok. Ironi missas lätt utan smiley.
Citera
2022-05-03, 02:28
Medlem
Teus avatar
Citat:
"Zelenskyy suspends Ukrainian opposition parties with 'ties' to Russia, warns of 'harsh response' if they don't comply with ban"
https://www.businessinsider.com/zelesnkyy-suspends-ukrainian-opposition-parties-with-ties-to-russia-2022-3?r=US&IR=T

Amerikansk sajt.

Zelenskyy är en envåldshärskare.

Sluta låtsas som att han är ett kramdjur.

Det finns inget land i världen som skulle agera annorlunda efter en invasion. Det Zelenskyy gör är fullt naturligt och förväntat. Hade Putin inte rullat över gränsen med stridsvagnarna så hade detta aldrig skett.
Citera
2022-05-03, 02:32
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Jag klickade inte på länken av tortyrmördade ukrainska femåringar heller.

Ok, men om du inte klickar kan du inte veta hela budskapet.

Här är ryssarnas.

https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-5bd78a12b4109e7c90e2d5ae4328d3a6-lq

Alla bilder från Misha Firers konto på quora.

I en tråd som det här kommer du att finna flera satiriska inlägg.

Personligen tycker jag att Patron verkar göra ett bra jobb, och att han är väl värd några extra korvar.
Citera
2022-05-03, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Man kan ju inte säga att den ryska påverkansoperationen som pågått i tråden i 2 månader och skapat kanske 5-10% av alla inlägg går speciellt bra.

Det kanske funkar i andra ämnen tex corona/vaccin, politik etc där inte Ryssland är en direkt part.

Här blir inläggen så sjukt uppenbara och jag ser ingen som går på skiten. Man hatar ju bara Ryssland än mer pga all den fåniga propagandan man tvingas utstå.

Jag såg ett föredrag av en finsk säkerhetssnubbe/rysslandskännare, och han nämnde att propagandan kom i olika nivåer. En nivå ska vara tydlig och meningen är att du ska genomskåda den och känna att du går minsann inte på propagandaskiten, samtidigt som du blir tillgängligare för subtilare propaganda där man inte viftar med en "heja ryssland"-skylt.
Citera
2022-05-03, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen

Vilket får mig att tänka på att jag är skyldig dig ett svar om hela utvecklingen från 1990 till idag.

Det är mycket intressant att Ukraina var uppdelat i krigen i det forna Jugoslavien, och att vissa av dem har hjälpt Serbien.

Det skulle jag säga är ett tecken på just vilken kollaps Ryssland har gjort, där man väl får tänka sig att Ukraina inte längre kommer att lyssna på präster från Moskva.

Putin förstörde vissa delar av den moderna ortodoxa kyrkans enhet... en av alla saker han har lyckats med.

Det hade varit intressant att läsa en sådan analys av dig goseigen. Putin själv har bättre lyckats med det som ”USA och väst” försökt i åratal enligt ryssvänliga i tråden. Fram till 2014 även om den bilden ka, Nato stödet låg också mest i landets västra delar. Även under euromaidan så var det fler som var emot ett Nato medlemskap än för vilket alla oberoende undersökningar visar. Först när stridigheterna på allvar började som folk börjar vända sig bort. Hur man lyckas med allt detta när man är grannar är det nog bara en ryss kan svara på.

Med förlusten av stödet i Ukraina som Ryssland har haft (orotodoxa rysktalande), och det totala misslyckandet i kriget så är det nog kanske början på en kollaps och i slutändan en uppdelning av Ryssland det kan leda till.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ukraine–NATO_relations
Citera
2022-05-03, 02:59
Medlem
Citat:
Som vanligt är ingenting så enkelt som det verkar.

I Donbass och Luhansk finns folk som faktiskt vill tillhöra Ryssland.

Vad händer om USA/NATO/Ukraina tar tillbaka dessa territorium?

Gerillakrig - evigt stött av Ryssland.

Hur det här än slutar måste man hitta en fred som båda parter kan acceptera.

Tycker du att Sverige ska släppa Dalarna till Somalia på grund av att det finns ett gäng somalier där som gärna vill bo i Somalia?
Citera
2022-05-03, 03:01
Bannlyst
Citat:
Som vanligt är ingenting så enkelt som det verkar.

I Donbass och Luhansk finns folk som faktiskt vill tillhöra Ryssland.

Vad händer om USA/NATO/Ukraina tar tillbaka dessa territorium?

Gerillakrig - evigt stött av Ryssland.

Hur det här än slutar måste man hitta en fred som båda parter kan acceptera.

Bara att flytta. Det är så det funkar. Sök uppehållstånd i det land du vill flytta till. Så funkar det i alla andra länder. Bor du i Skåne och vill jobba och bo i Danmark så tar du ditt pick och pack och drar. Ta med familjen också, för du kan fetglömma att det är nån universal rättighet att just din lilla markbit ska tillhöra ett annat land, bara för att du pratar fel språk.

Du står ju för fan inte på bron med en AK47 och skjuter förbipasserande bilister eller skjuter bomber mot stadsförvaltningen i Malmö för att få Danmark att återta Skåne.

Är du verkligen så här jävla puckad eller är du bara ett offer för din egen lättkränkthet?
Citera
2022-05-03, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Du kan också försvinna från tråden då du relativiserar våldtäkt och tortyr av barn och utplånandet av ett land. Det finns INGENTING att diskutera här, Ryssland har överfallit ett demokratiskt land.

Nej jag relativiserar inte, men stör mig ganska mycket när jag ser ditt namn i kommentarerna! När jag läser dina kommentarer har jag ofta lust om att upplysa dig om hur verkligheten sett ut, men gör inte det för att jag inte vill framstå som att jag stödjer Ryssland och ge ”andra sidan” i detta forum rätt. Men en sån som dig kan nog få många att omvärdera vilken sida man ska börja stödja då man inte vill stå på samma sida som dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in