2022-05-02, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hur mycket kan vi sänka temperaturen genom att skära ner på Stigs lättöl drickande?
Det beror väl på om Stig vill ha sin öl kall... Ett kylskåp är ju ingen klimatvän - men en rumsvarm lättöl lär inte vara någon stor klimatbov. Å andra sidan är den då odrickbar.

Man hoppas dessa kommunpolitiker (ofta vänsterdito) kommer brinna i helvetet för evigt - samt att de själva en dag får smaka egen medicin och förvägras både lättöl, mjölk och mat på ålderns höst.
Jävla idioter - varför röstar folk inte bort dessa sossar?
Det bisarra är att Stig troligtvis rösta på dem hela sitt liv - och säkert kommer fortsätta med det även i höst.
Citera
2022-05-02, 19:37
Medlem
Tog med alltid en liten kvarting till svärmor i Rättvik varej gång vi besökte henne. Vad tråkiga de är, en liten glass sherry eller vin /avec gör inget.
Citera
2022-05-02, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Stig Lindgren, som bor på Framnäs gruppboende i Fors, nekas enligt Avesta tidning att dricka lättöl till maten på vardagar.

https://www.avestatidning.com/2022-05-02/stig-nekas-lattol-till-maten-strider-mot-lagen-och-vara-klimatmal
betalvägg, men det viktigaste framkommer i ingressen.

Nu undrar jag: vilken lag och vilka klimatmål hindrar de äldre att ta sig en välförtjänt lättöl på ålderns höst? Antar att Stigs jämnåriga som bor själva hinkar precis så mycket lättöl de önskar.
Men kommunen ska neka? Historien förtäljer inte om Stig får en lättöl eller två till helgen, men där verkar klimatgränsen gå.
(Ingen jävla invandringsdiskussion om jag får be, detta verkar handla om pursvenska woke-dårar)

Jag undrar också vad det är för lag som hindrar Stig ifrån att ta en bärs.
Om något så är det väl ett brott mot Stigs individuella frihet att hindra honom från att ta en bärs i hans hem. Oavsett om det är privatägt hem eller äldreboende. Det är ju fortfarande hans hem.

Det är inte en temporär vistelse vi talar om heller så det är ganska långtgående kränkningar på hans valfrihet. Stig lever inte i det här landet under samma förutsättningar som vi andra gör, bortsett från det eventuella handikapp som hans ålderdom för med sig. Och det är diskriminering bara där.

Horribelt och inhumant att begränsa en människa så mycket den sista stunden i livet. Är inte ålderdomens begränsningar stora nog? Borde man inte underlätta så mycket man bara kan för att göra det så bekvämt och fridfullt som möjligt? Istället så stampar man ner folk och deras vilja i skoskaften. Och sedan så har man mage att kalla det vård. Fyfan.
Citera
2022-05-02, 19:38
Medlem
Att inte kommunen genast ordnar fram drycken är en skandal.

Vad skulle hända om stig i desperation fick tag på en koran och anordnade någon form av protest?
Citera
2022-05-02, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Covid1337
Det förekommer inget supande på äldreboenden och bra är väl det.

Jag tror inte att man automatiskt förlorar alla rättigheter på ett äldreboende men jag kan ha fel? Förklara vidare!
Citera
2022-05-02, 19:39
Medlem
Bedrövligt vad illa våra gamla som byggt upp landet behandlas.
De är inte skyddade av en rättighetslag ens.
https://swebbtv.se/w/a6f9Ua3ZKMjQ65Novhwbpx
Citera
2022-05-02, 19:40
Medlem
Ska nog köpa en back lättöl imorrn och skicka till Stig. Klart gubben ska ha bärs!
Citera
2022-05-02, 19:41
Medlem
Både knullas och sups på ålderdomshem när de kan. Är tyvärr inte på ålderns höst man hamnar där idag utan strax innan man trillar pinn oftast. Det personalen serverar ska liknas vid en restaurang. De måste ha utskänkningstillstånd för att erbjuda det på menyn.

Men vad var och en köper själva och förtär är upp till dom. Detta handlar alltså om vad företaget/kommunen kan erbjuda på menyn vid frukost, lunch och middag.

Dom flesta som gillade supa under sitt liv är antagligen inte mentalt friska nog att efterfråga det eller redan döda.
Senast redigerad av neix 2022-05-02 kl. 19:44.
Citera
2022-05-02, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det beror väl på om Stig vill ha sin öl kall... Ett kylskåp är ju ingen klimatvän - men en rumsvarm lättöl lär inte vara någon stor klimatbov. Å andra sidan är den då odrickbar.

Man hoppas dessa kommunpolitiker (ofta vänsterdito) kommer brinna i helvetet för evigt - samt att de själva en dag får smaka egen medicin och förvägras både lättöl, mjölk och mat på ålderns höst.
Jävla idioter - varför röstar folk inte bort dessa sossar?
Det bisarra är att Stig troligtvis rösta på dem hela sitt liv - och säkert kommer fortsätta med det även i höst.

Är kylskåpet knökfullt? Annars är det väl mer miljöförstörande att ha ett kylskåp som står på men som inte används fullt ut. Det lär väl dra lika mycket ström ändå. Och dom lär väl inte ha tänkt att göra sig av med kylskåpet för att rädda miljön hoppas jag.
Citera
2022-05-02, 19:44
Medlem
Facebacks avatar
Gubben ska ha Starköl! Vad är det för jävla mening att dricka lättöl när man är gammal?

Farfar min tog alltid en nubbe och zingo.
Citera
2022-05-02, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UpTop
Klart han ska få dricka sin öl!! Jävla fasoner, och dessutom häva ur sig trams som "klimatmål", relaterat till lättöl? är de helt pantade?

Alltså, ölflaskorna blir pantade efter inmundigande av ölen.
Citera
2022-05-02, 19:52
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag noterade att kommunpolitikern Gunilla Berglund (C) enligt Avesta Tidning redan 2019 hade ställt frågor om detta till kommunstyrelsen.

Här är svaret hon fick av omsorgsstyrelsens ordförande Susanne Berger (S):

En av anledningarna till att Stig inte får lättöl (eller bubbelvatten) varje dag är alltså att han ska få variation i sin tillvaro. Det är dock fortfarande aningen oklart varför det skulle vara olagligt att servera lättöl på vardagar men inte på helger...

Har du ingenting att erbjuda din fru? Börja slå henne vardagar. Sälj sedan in misshandelsfria helger som en förmån och variation i vardagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in