Citat:
Ursprungligen postat av
HandgnuggarOligark
"Grader i helvetet" kan du tillskriva Väst och hur de behandlar folk som avviker från regimens värdegrunder. Så vitt jag vet har Ryssland inte behandlat journalister på sånt grymt sätt som Väst gjort med Assange.
Putin har räddat och stärkt Ryssland, från att CIA-agenter som Gorbatjov och Jeltsin förstört landet och sålt ut allt, så har Putin bekämpat Västoligarkin exemplariskt.
Vilka belägg har du för detta att Putins regering sysslat med "repression" mot oliktänkare?
Det går inte att hitta på innehållet i ett sånt här inlägg. Så man får väl bara acceptera att det finns så här vrickade människor.
Assange?
Haha, ja jävlar. Mannen med guldkuken? Som helt självförvållat hamnat i den situation han befunnit sig i, de senaste, vad är det, 10-15 åren nu? Men han ska ha cred för att han lyckades sätta på skräcködlan Anna Ardin. Bara att få upp den i sängen bredvid henne var en bedrift.
I Ryssland ger man journalister nackskott, sätter dem i fängelse eller ger dem böter för att de visar upp en skylt med ett regimkritiskt budskap i en tv-sändning.
Det senaste är arrestering av journalister som står med ”osynliga” skyltar med regimkritiskt innehåll.
Hur kan en regim vara så jävla fucked up? 2022!
Jag har i alla fall inget svenskt exempel på nåt av det här, har du? Har vi svenska journalister som sitter i fängelse för sin åsikts skull? Exempel på obekväma människor som skjutits ihjäl utanför sitt hem av Dambergs mördarlakejer? Är det nån i redaktionen av ”Svenska nyheter” som fått böter eller blivit av med jobbet?
Helst skulle man vilja se en rejäl uppryckning och en saklig diskussion men förstår att det är omöjligt, din indoktrinerade hjärna och ditt förorättade 12-åriga jag, klarar liksom inte av att ta in att det finns grader i helvetet och att det ryssarna håller på med just nu, både i Ukraina och på hemmaplan, inte hör hemma i ett civiliserat samhälle.