2022-05-02, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Har du någon källa till ditt påstående? Förutom desinformation från din husse i Kreml menar jag..

Det är ju bara att titta på en intervju. Dom släpptes inte ut. Men jag förstår att du vill försvara dina nazister in i det sista. Sitter SS-uniformen bra därhemma?

https://news.yahoo.com/mariupol-evacuee-recounts-terror-azovstal-123331297.html
Citera
2022-05-02, 19:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det händer ingenting på fronterna nu. Alla trupper är trötta på att strida och grillar korv i sina skyttegravar istället.
https://liveuamap.com/

Händer det ingenting?? det är ju bomber och granater över hela linjen.

Nu måste vi lugna ner oss och få till fredliga samtal
Citera
2022-05-02, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Allt beror på vad man väljer att tro på, fast man inte har speciellt tydlig evidens. Du har inte tydlig evidens för att 2 brigader sköts i bitar. Vi vet väl heller inte hur stora truppförflyttningar det var, bands verkligen 120K ukrainska soldater upp? Var är de nu i så fall? Dessutom kan det vara så att skenmanövern lyckades, men Donbassoffensiven misslyckades.

Förklara gärna hur din skenmanöver lyckades??
Citera
2022-05-02, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Det är ju bara att titta på en intervju. Dom släpptes inte ut. Men jag förstår att du vill försvara dina nazister in i det sista. Sitter SS-uniformen bra därhemma?

Du baserar dina teorier på en intervjuv?
Citera
2022-05-02, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden

Ditt påstående styrks inte av din länkade intervju. Bra försök, kamrat.
Citera
2022-05-02, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Som hypas för att dom bevisligen gör ett bra jobb…

Ja, en brittisk artikel för någon vecka sedan sa att nlaw gjorde att man hindrade de ryska styrkorna från att nå Kiev. Så de nya vapnen ger enorm fördel, vet man om switchblafe har använts än?
Citera
2022-05-02, 19:13
Medlem
Citat:
Du baserar dina teorier på en intervjuv?

Ja, är det inte lämpligt att fråga en evakuerad person varför dom stannade kvar så länge. Nu vet vi. Dom hölls kvar. Case closed.
Citera
2022-05-02, 19:13
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Förklara gärna hur din skenmanöver lyckades??

Jag skulle själv inte riktigt kalla det en skenmanöver. Min centrala poäng är att vi inte vet om den lyckades eller misslyckades, för vi har för lite data.

Men jag svarar med en motfråga: Vad tycker du är en framgångsrik skenmanöver? Och hur hög kostnad tycker du att den kan ha? (hur många döda?)
Citera
2022-05-02, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är många, många Ukrianare som jobbar eller jobbat i Ryssland då Kiev-regimen misskött ekonomin och industrin som en gång hade betydande sammarbeten med Ryssland. En del är kvar och många har säkert vänner där som inte heller gillar kriget. Det är först nu i dagarna som Ukriana vill ändra visumregler och det blir väl bra för ryssarna om inte annat.

Ändå väljer de flesta som flyr Ukraina att ta sig till Polen och inte Ryssland. Undrar varför🤔
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
"Grader i helvetet" kan du tillskriva Väst och hur de behandlar folk som avviker från regimens värdegrunder. Så vitt jag vet har Ryssland inte behandlat journalister på sånt grymt sätt som Väst gjort med Assange.

Putin har räddat och stärkt Ryssland, från att CIA-agenter som Gorbatjov och Jeltsin förstört landet och sålt ut allt, så har Putin bekämpat Västoligarkin exemplariskt.

Vilka belägg har du för detta att Putins regering sysslat med "repression" mot oliktänkare?

Jag har belägg för att du är en faktaresistent foliehattstillverkare. Se ditt inlägg ovan för källa!

Skämt åsido... Belägg för att Putins regering sysslat med repression av oliktänkande är en aldrig sinande ström av politiska motståndare som antingen fått sätta livet till eller blivit satta i fängelse på lösa grunder. Journalister har fått se sig över axeln sedan Anna Politkovskajas död. Hon och flera andra mördade journalister arbetade på tidningen Novaja Gazeta som nu inte längre kan rapportera från kriget i Ukraina pga hot om repressalier om man inte kablar ut regimens manus. Men jag skulle tro att folien i din hatt är tjock nog att kunna motstå denna typ av information.
Senast redigerad av Riddim 2022-05-02 kl. 19:17.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ditt påstående styrks inte av din länkade intervju. Bra försök, kamrat.

Det gör det visst. Även om det har klippts bort den del för att få till ett annat narrativ.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
"Grader i helvetet" kan du tillskriva Väst och hur de behandlar folk som avviker från regimens värdegrunder. Så vitt jag vet har Ryssland inte behandlat journalister på sånt grymt sätt som Väst gjort med Assange.

Putin har räddat och stärkt Ryssland, från att CIA-agenter som Gorbatjov och Jeltsin förstört landet och sålt ut allt, så har Putin bekämpat Västoligarkin exemplariskt.

Vilka belägg har du för detta att Putins regering sysslat med "repression" mot oliktänkare?

Det går inte att hitta på innehållet i ett sånt här inlägg. Så man får väl bara acceptera att det finns så här vrickade människor.

Assange?

Haha, ja jävlar. Mannen med guldkuken? Som helt självförvållat hamnat i den situation han befunnit sig i, de senaste, vad är det, 10-15 åren nu? Men han ska ha cred för att han lyckades sätta på skräcködlan Anna Ardin. Bara att få upp den i sängen bredvid henne var en bedrift.

I Ryssland ger man journalister nackskott, sätter dem i fängelse eller ger dem böter för att de visar upp en skylt med ett regimkritiskt budskap i en tv-sändning.

Det senaste är arrestering av journalister som står med ”osynliga” skyltar med regimkritiskt innehåll.

Hur kan en regim vara så jävla fucked up? 2022!

Jag har i alla fall inget svenskt exempel på nåt av det här, har du? Har vi svenska journalister som sitter i fängelse för sin åsikts skull? Exempel på obekväma människor som skjutits ihjäl utanför sitt hem av Dambergs mördarlakejer? Är det nån i redaktionen av ”Svenska nyheter” som fått böter eller blivit av med jobbet?

Helst skulle man vilja se en rejäl uppryckning och en saklig diskussion men förstår att det är omöjligt, din indoktrinerade hjärna och ditt förorättade 12-åriga jag, klarar liksom inte av att ta in att det finns grader i helvetet och att det ryssarna håller på med just nu, både i Ukraina och på hemmaplan, inte hör hemma i ett civiliserat samhälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in