2022-05-02, 18:54
Medlem
I Danmark ordnas det med strippa till jul, under Corona, så var det online. Önskas privat stunder med henne, så ordnar personalen det. Eller honom, om det är vad man önskar. Jag bor i Dk, och ser fram mot ålderdomen.
Citera
2022-05-02, 18:55
Medlem
Vintergrisens avatar
Jag roade mig med att skumma igenom omsorgsstyrelsen i Avesta kommuns protokoll från 2018 och framåt och hittade då inga som helst beslut som matchar vad kommunen påstår. Antingen är beslutet äldre än så eller så stämmer inte vad kommunen uppger.

Det vore ganska intressant att veta när beslutet fattades samt vilken lag kommunen tror att de bryter mot om de förser Stig med en lättöl.
Citera
2022-05-02, 18:56
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Stig Lindgren, som bor på Framnäs gruppboende i Fors, nekas enligt Avesta tidning att dricka lättöl till maten på vardagar.

https://www.avestatidning.com/2022-05-02/stig-nekas-lattol-till-maten-strider-mot-lagen-och-vara-klimatmal
betalvägg, men det viktigaste framkommer i ingressen.

Nu undrar jag: vilken lag och vilka klimatmål hindrar de äldre att ta sig en välförtjänt lättöl på ålderns höst? Antar att Stigs jämnåriga som bor själva hinkar precis så mycket lättöl de önskar.
Men kommunen ska neka? Historien förtäljer inte om Stig får en lättöl eller två till helgen, men där verkar klimatgränsen gå.
(Ingen jävla invandringsdiskussion om jag får be, detta verkar handla om pursvenska woke-dårar)
Jobbade på äldreboende i ungdomen. Det serverades lättöl, folköl och starköl till maten. Även snaps gick att beställa in.

När man hänvisar till lagen ska man veta att det finns olika lagar. Vilken lag som har företräde avgörs av jurister, inte tjänstemän inom kommunal verksamhet. Tvivlar på att IVO delar denna inställning. Att hänvisa till klimatmål borde leda till åtal av något slag. Fy fan.
Citera
2022-05-02, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Folk på äldreboende borde få fri tillgång till droger.

Javisst, själv ska jag testa alla droger som finns om jag lyckas bli 65-70 år, jag menar vad fan har man att förlora?

Dör man av en heroin överdos så får du ju en lycklig resa istället för att ligga och plågas till döds inom svensk så kallad äldreomsorg!
Citera
2022-05-02, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Stig Lindgren, som bor på Framnäs gruppboende i Fors, nekas enligt Avesta tidning att dricka lättöl till maten på vardagar.

https://www.avestatidning.com/2022-05-02/stig-nekas-lattol-till-maten-strider-mot-lagen-och-vara-klimatmal
betalvägg, men det viktigaste framkommer i ingressen.

Nu undrar jag: vilken lag och vilka klimatmål hindrar de äldre att ta sig en välförtjänt lättöl på ålderns höst? Antar att Stigs jämnåriga som bor själva hinkar precis så mycket lättöl de önskar.
Men kommunen ska neka? Historien förtäljer inte om Stig får en lättöl eller två till helgen, men där verkar klimatgränsen gå.
(Ingen jävla invandringsdiskussion om jag får be, detta verkar handla om pursvenska woke-dårar)
Någon får hjälpa Stig att starta ett S-röstvärvar möte en gång i veckan. Då kan han debitera det älskvärda partiet 2000 kronor till vin och sprit vid varje möte och spara på det som blir över till andra i klubben under veckan. Det vore som en droppe i havet vad S-svinen konsumerar på sina möten. Polisförstärkning behöver nog infinna sig i tid och inta ställning så att Sverige blir mer tryggare och CO2 humanitärt som stormakt.
Citera
Medlem
megacoolmans avatar
Det är bara bullshit med klimatsnacket.
Det handlar hela tiden om att spara pengar på våra äldre får att vi ska ha råd att föda alla slashasar som lever på diverse bidrag.
Stig har säkert slitit i hela sitt liv och nu får han fan inte ens en lättöl till maten. FYFAN!

Det var ju liv för ett tag sedan när man i någon kommun drog in lingonen till köttbullarna och sylten till våfflorna pga besparingsskäl. Man blir fan förbannad.
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid1337
Det förekommer inget supande på äldreboenden och bra är väl det.

Så lättöl är supande?
Citera
2022-05-02, 19:07
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag roade mig med att skumma igenom omsorgsstyrelsen i Avesta kommuns protokoll från 2018 och framåt och hittade då inga som helst beslut som matchar vad kommunen påstår. Antingen är beslutet äldre än så eller så stämmer inte vad kommunen uppger.

Det vore ganska intressant att veta när beslutet fattades samt vilken lag kommunen tror att de bryter mot om de förser Stig med en lättöl.
"Etik, vad är det?"

Klimatmål, "folkhälsa" och ekonomi motiverar beslutet. Klåfingrigt beslut av folk utan relevant utbildning i frågan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Jag undrar om det finns lättöl som val i kommunpolitikernas personalmatsal.

Tja kanske, socialdemokraterna brukar ju vara jävligt intresserade av gamlingarna vart 4:år och besöka alla äldreboenden och bjuda på kaffe och en bulle.

Tyvärr är gamlingarna lättlurade och röstar antagligen på socialdemokraterna som är orsaken till deras situation.
Citera
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esloveslov
I Danmark ordnas det med strippa till jul, under Corona, så var det online. Önskas privat stunder med henne, så ordnar personalen det. Eller honom, om det är vad man önskar. Jag bor i Dk, och ser fram mot ålderdomen.

Det där lät intressant, kan du länka?

Nog för att danskarna är "deijliga", men tror nog att gränsen går långt före strippa på gruppboendet, med privata arrangemang.
Citera
2022-05-02, 19:09
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Det är bara bullshit med klimatsnacket.
Det handlar hela tiden om att spara pengar på våra äldre får att vi ska ha råd att föda alla slashasar som lever på diverse bidrag.
Stig har säkert slitit i hela sitt liv och nu får han fan inte ens en lättöl till maten. FYFAN!

Det var ju liv för ett tag sedan när man i någon kommun drog in lingonen till köttbullarna och sylten till våfflorna pga besparingsskäl. Man blir fan förbannad.
(FB) Snart är det slut på sylt till pannkakorna för pensionärer i Ragunda.
Citera
2022-05-02, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Jag har varit på besök på äldreboende i Sverige, en väldigt sorglig upplevelse fylld av deprimerade/ensamma gamlingar. För min del får dom gärna ta vilka droger dom vill, varför skulle dom inte få det? LSD och Heroin borde finnas tillgängligt.
Tillvaron blir ju knappast bättre för att de pundar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in