Citat:
Ursprungligen postat av
polox
Det stämmer alltså inte att enbart statliga aktörer har tillgång till Pegasus, eller är du sån?
Kan bara svara på ena frågan, nej det stämer inte. VIll man veta hur det fungerar utan att kunna något men ändå nyfiken så ger manualen en väldigt bra inblick i det:
https://anonfiles.com/DcDcz4cby1/12324_pdf
Inget som är direkt avancerat, problemet är enkelt. Det är att OSX inte använder öppen källkod så ni får helt enkelt vänta på Apple. Det är annorlunda för oss som inte använder priopritär mjukvara för hela skiten är ett malware det har jag redan varit inne på - Det är annorlunda med öppen källkod, det hade aldrig fått den spridnig som det blev ifall om alla kunde hjälpa till, rätt enkelt att förstå?
Nåja, det är inget avancerat tycker jag, så är det. Sen vad som är avancerat beror ju på vem man frågar såklart, jag tycker allting är väldigt enkelt men jag använder bara telefonerna i cli också.
https://android.nr1.nu
Här kan den som vill se en teknisk analys kring malwaret:
https://info.lookout.com/rs/051-ESQ-475/images/lookout-pegasus-technical-analysis.pdf
Ända rekomendationen jag personligen kan ge är, sluta med att stödja priopritära licenser! Ju äldre och visar jag blir ju viktigare känner jag att det är att detta budskap verkligen kommer fram, men det verkar omöjligt för folk att förstå hur jävligt viktigt det är och hur stor skillnaden är. Men Pegasus är ett strålande exempel på vad som inte skulle blviit vad det bliev om det inte var Apple det handlade om, Malware företaget får malware och förlorarna är, användarna.
Proprietary Software Is Often Malware
Malware Appliances
Google Malware
Gentoo - License Grupper - Mer Info
Vi har värdelns bästa community och det finns inget annat ställe det är trevligare att hänga på, det är inte som övriga communitys som arch linux och sådanna ställen "RTFM!" och irc kanalerna är ganska tråkiga att hänga i när man inte blir bemött på ett bra sätt, men prova gärna och använd era pengar till annat än malware skaparna, ok? Det är tack vare er som licenserna kan existera.
Vi har 4st i våran Svenska gentoo kanal. Hur blev det så sjukt att alla stödjer malware och BETALAR SJUKA SUMMOR för det
Det som är det lustigaste är, det är sällan ni som tar fram källorna och berättar hur det ligger till. Det är vi!
Använd inte titeln hacker till sådanna som använder Pegasus, plz. Läs mer här, sprid gärna budskapet så det blir ordning och reda snart så gör ni alla oss en tjänst.
Hackers - Använd ordet rätt, det ni menar som hackers är egentligen breakers
Hackers Testifying at the United States Senate, May 19, 1998 (L0pht Heavy Industries)
Peter Zatko (Mudge)
Annorlunda bild på en av dom största som finns FÖR mig, bara Mudge som jag vet har haft kontakt med Hobbit och han kommer aldrig hitta trots jag försökt i 20 år. (netcat founder).
[If you are affiliated in any way with Microsoft Network, get a life. Always ski in control. Comments, questions, and patches to hobbit@avian.org. < länk till netecat readme.
Inse allvaret, det är NI som som använder malwaren, inte är det jag, det är NI! Den som säger något annat kommer ignoreras, det finns hur mycket bevis som helst. Ni är redan infekterade om ni har något av dessa saker?
Google till och med erkänner bakdörrar? Det är ju ingen hemlighet. Varför är så få som vet om det här? Läs runt vart som helst, foilk sitter fortfarande och argumenterar hur man inte blir spårad av google på sitt android system
Google confirms presence of Triada backdoor in cheap Android phones
Samsung har också sjuka bakdörrar, det är inte bara Apple . Remote öppet direkt för remote och hämta all er data?
According to one developer, Samsung has committed a big security error by letting its modem write to disk but Samsung says it's a "software feature" that poses no risk to users.
Happy Hacking!