2022-05-02, 16:35
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Om presidenten driver en helt annan linje än han gick till val på är det väl inte konstigt att han blir avsatt? Och ja, utan västligt stöd hade det nog gått dåligt för Ukraina den gången.

Jag kan inte Ukrainas konstitution, men om dylika förtroendekriser uppstår brukar det finnas en massa parlamentariska mekanismer att tillgripa, typ misstroendevotum, extraval osv. Att nynazistiska fotbollshuliganer och våldsamma pöbelhopar stormar regeringsbyggnaderna och skjuter poliser hör inte till de legitima metoderna för en regeringsväxling. Om inte USA vill det förstås....

Du kanske minns kanske hur det lät i media när Qanon-folket stormade Capitolium?
Citera
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag har hållt mig i skinnet fram tills nu. Jag har anmält hundratals mordhot, trollanklagelser, debattförstörelser. Ingenting händer. Samma jävla idioter sitter kvar och spammar dag efter dag utan åtgärd. Nu skiter jag i det. Det finns tydligen inget sätt att "regelmässigt" förändra flashbacks inställning här. De vill tysta alla utom de värsta jävla svinen, och de kommer att lyckas. Det är en vinst för er Ukrainadårar, och det är en vinst för dår-moderatorerna. Men jag tror det är en gigantisk förlust för flashback på sikt.

Hahaha!

Det finns verkligen likheter mellan dig och din stora idol och låtsaspappa.

Men det finns också skillnader.

Likheter: Både du och Pruttan lider av en gravt grandios självbild samtidigt som ni virkar på gigantisk, ständigt växande offerkofta. "Buhuu, ingen förstår hur fantastisk jag är och alla är jättedumma mot lilla mig, buhuu buhuu bä bä"

Skillnader: Pruttler sitter och virkar sin gigantiska offerkofta i ett palats, eller ja... i alla fall i en lyxig bunker. Omgiven av ja-sägare. Medan du sitter ensam i ett kvalmigt litet urindoftande rum, omgiven av tomma chipspåsar, högar av smutstvätt och urdruckna burkar med energidryck.

Det finns såklart fler likheter och skillnader men jag tror att jag just räknat upp de mest fundamentala
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Vettig debatör?
Så snart ryssarnas pedofili, våldtäkter, stölder och mord tas upp så ropar alla diktaturkramare ”visa bevis!”
Mängder av bevis har presenterats men ni blundar.

Hur tror du att du som en av de som sprider mest falska uppgifter i tråden skall kunna tas på allvar?
Du har ju en fullständig och sjuklig ”hang up” på att alla ukrainare är nazister, så tröttande att läsa varje gång.
Nu har ju Lavrov hävdat att Hitler hade ett judeursprung, hur kommer du att hantera det?

Märkligt att ni revolutionskommunister har blivit så enade med de ryska fascisterna att ni till varje pris försvarar allt elände de har orsakat, Bagdad BaggeBob
Lavrov ljuger givetvis om Hitler, men så är Hitler heller ingen favorit i Ryssland efter det stora fosterländska kriget...

Jag har sett liknande lögner spridas här om bl.a. Heydrich, för att SS' släktforskare hade bekymmer av ospecificerat slag när Heydrich stamtavla skulle fastslås.
Citera
2022-05-02, 16:37
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Nu regerar krig och våld, men innan statskuppen ("Revolution of Dignity") var det fred. Folk hade kunnat rösta bort Janukovytj i presidentvalet i laglig ordning i stället. Troligen insåg USA att Janukovytj hade en tyst majoritet på sin sida och stödde därför statskuppen.

Janukovytj försökte undvika ett samarbetsavtal med EU genom att istället bli medlem i den ryska euroasiatiska handelspakten, trots att det inte fanns något parlamentariskt (eller folkligt) stöd för detta. Detta ledde till folkliga protester som efter lite tumult ledde till Janukovytj avgång och landsflykt. Det fanns alltså inte tid att vänta på något presidentval. Vilket även parlamentet var medvetna om som försökte ställa Janukovytj inför riksrätt för att få stopp på honom (den faktiska anledningen att han flydde till Ryssland).
Citera
2022-05-02, 16:41
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Tänkte på detta området. Hade fått för mig att ukrainska styrkor stod mycket närmare Kherson än vad dessa röda områden indikerar. Nu ser det ju ut som att ryssarna är halvvägs till mykolaiv igen.

https://i.postimg.cc/Mp6L7WMs/bild.png

Ok, ser ut som Ukraina tog tillbaka i vart fall en del av det kring 24/25 april, men att ryssen tog igen det nu 29/30 april, om man jämför kartor. Men vet inte in kartorna är så exakta. Har inte sett något skrivet om det.
Citera
2022-05-02, 16:43
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hönan eller ägget. Varför var det just Ryssland som satsade på kommunismen i hela Europa? Ryssland har väl varit ett efterblivet land sedan Mongolerna invaderade och störtade Kiev-Rus. Enstaka kulturpersonligheter och andra framstående ryssar ändrar inte det faktum att Ryssland alltid varit efter. Industrin i Donbas som är aktuellt nu, och på andra håll, byggdes upp av britter och tyskar.
Nu var det ju inte riktigt Ryssland som "satsade på kommunismen", utan Lenin som kom från Ryssland, men jag fattar vad du menar. Ryssland var en rätt given kandidat med tanke på den utbredda fattigdomen och de obscena klassklyftor som fanns i imperiet (samt att tidigare revolutionsförsök redan gjorts). Detta hade man sannolikt kunnat åtgärda lättare om det inte vore för Lenin och hans sinnessjuka banditgäng som nästan genast tog makten efter kejsaren. 1917 var inte Ryssland ett modernt land med europeiska mått mätt.
Citera
2022-05-02, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Lavrov ljuger givetvis om Hitler, men så är Hitler heller ingen favorit i Ryssland efter det stora fosterländska kriget...

Jag har sett liknande lögner spridas här om bl.a. Heydrich, för att SS' släktforskare hade bekymmer av ospecificerat slag när Heydrich stamtavla skulle fastslås.
Fast i det här fallet är det nog för att få lite extra ammunition mot Zelenskyj.
Nazistdebatten går hög i de ryska tv-programmen så det kan i vissa fall vara besvärande att Zelenskyj har judepåbrå
Citera
2022-05-02, 16:49
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Janukovytj försökte undvika ett samarbetsavtal med EU genom att istället bli medlem i den ryska euroasiatiska handelspakten, trots att det inte fanns något parlamentariskt (eller folkligt) stöd för detta. Detta ledde till folkliga protester som efter lite tumult ledde till Janukovytj avgång och landsflykt. Det fanns alltså inte tid att vänta på något presidentval. Vilket även parlamentet var medvetna om som försökte ställa Janukovytj inför riksrätt för att få stopp på honom (den faktiska anledningen att han flydde till Ryssland).

Att presidenter och regeringar svänger 180 grader i politiska frågor är ju inte direkt någon ovanlighet. Demos är legitima, men när beväpnade skinnskallar dödar poliser och stormar regeringsbyggnader är det inte "lite tumult", det kallas statskupp.

Kanske inser ukrainarna tids nog hur grundlurade de blivit av USA? Idag är Ukraina bara en bricka i USA:s maktspel och proxykrig mot Ryssland och USA är definitivt villiga att offra varenda ukrainare för att försvaga R. Bara att se på Jemen.

Borde vara något för alla hjärntvatttade papegojor i Ukrainas hejarklack att begrunda....
Citera
2022-05-02, 16:49
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Hur har det gått med dom afrikanska och syrianska soldaterna som skickades dit för någon månad sen, har dom skördat några segrar eller gick det snett för dom också?

/Provokatör

Tror sanningen om de afrikanska stamkrigarna är ganska enkel. De såg vartåt det barkade och sket helt enkelt i att dyka upp
Citera
2022-05-02, 16:51
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Tänkte på detta området. Hade fått för mig att ukrainska styrkor stod mycket närmare Kherson än vad dessa röda områden indikerar. Nu ser det ju ut som att ryssarna är halvvägs till mykolaiv igen.

https://i.postimg.cc/Mp6L7WMs/bild.png

Hittade nu att de försökte ta Tavriiske 27 april https://liveuamap.com/en/2022/27-april-russian-troops-attempted-to-advance-towards-tavriiske

Misslyckades då men har väl försökt igen och lyckats.
Citera
2022-05-02, 16:55
Medlem
Ryssen gick in i denna speciala operation pga man dödar ryskspråkiga invånare.
Ryssen har väl i dagsläget dödat mera ryskspråkiga människor på 2 månader än vad det dog i det åtta åriga kriget.
De vill bara utvidga det ryska imperiet och skiter fullständigt i vem som dör för det.
Citera
2022-05-02, 16:55
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Fast i det här fallet är det nog för att få lite extra ammunition mot Zelenskyj.
Nazistdebatten går hög i de ryska tv-programmen så det kan i vissa fall vara besvärande att Zelenskyj har judepåbrå
Kanske det, men Zelensky är väl heljude/-isk, tror jag. Något sådant vore bara befängt att påstå om Hitler. Tror inte Lavrov skulle försöka sig på konststycket. Fast judarna i Israel tyckte ändå att det var oerhört att jämföra Zelensky med Hitler och att påstå att Hitler hade judiskt påbrå. Som jag skrev för en stund sedan i tråden möttes Zelensky också av kritik från Israel för att han drog paralleller mellan kriget i Ukraina och nazisternas folkmord. Inte ens en jude går fri. Det är över huvud taget svårt att begripa varför det vilar ett så enormt fokus på händelser från andra världskriget under detta krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in