Citat:
Ursprungligen postat av
LH07
hvis kortene er solgt fra en butikk i ett kjøp eller få kjøp mot samme ansatt må det ringt ei bjelle hos den butikkansatte. Har sikkert vært i avhør. Antatt kjøper har rulleblad finnes nok en del bilder
En av de siktede har jobbet som telefonselger. Om jeg ikke husker feil.
Telefonsalgselskaper må være storforbrukere av kontantabonnenter. Telefonen må registreres på person. Slik jeg oppfatter det, pleier de å registrere selgerens navn, men telefonselgerselskapets adresse. Noen selgere gjør nummeret søkbart, mens andre har hemmelig nummer. Og, slik jeg oppfatter det, er det stor gjennomtrekk hos disse markedsføringsselskapene. Jeg vet ikke hva de pleier å gjøre med sim-kortene når telefonselgere slutter. De bør jo destrueres.
Kan dette ha vært tema for møtene mellom TH og RU. Tja. Hvem vet. Noe må de ha snakket om i disse møtene sine. Men møtene er kanskje litt i seneste laget. Om TH har operert alene. Selv om det er ingenting i veien for at han kan ha kjøpt kontantkortene en stund i forveien. Det var like før jul 2017 at alarmen i S4 ble utkoblet for godt. Dessuten, Bunnpris-butikken kan ha hatt opphørssalg. Det finnes jo de som blir tiltrukket av alt som hinter om nedsatt pris.
Hvor tidlig kan politiet ha funnet denne kontantkort-serien. Så tidlig at de kan ha sikret overvåkningsbilder fra Bunnprisbutikken som ble nedlagt i des 2017.
Det er vel tvilsomt?
Eller. Hvem vet hva som skjedde med varelager og interiør da butikken ble nedlagt.
Politiet hadde funnet frem til OHG i des 2018. Da hadde de også telefonnummeret. Hvor lang tid har de brukt på å finne ut at nummeret tilhørte kontantkort-serien som ble lagt ut for salg i Bunnprisbutikken i Iladalen sommeren 2017.