2022-05-02, 14:27
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Finns hur mycket bevis som helst för att Ukrainsk militär attackerar civila. Och att dom har gjort samma under 8 år.

De flesta i denna tråd söker inte kunskap och dialog. De borde ha svarat: ja, du har rätt. Ukrainier har dödat civila före 2022, under 2022 och de kommer döda fler om de någon gång lyckas gå till angrepp. Men vi tycker ändå att X, Y och Z ska skicka vapen och inte förhandla, på grund av XX. I så fall hade man kanske kunnat komma framåt i en diskussion.

Men istället så blir det bara en massa ad hominem angrepp på alla källor, eller "det ger inte Ryssland rätt att invadera". Ibland undrar man ju om folk är så här dåliga på att diskutera, eller om de bara trollar eller har betalt för att skapa opinion.
Citera
2022-05-02, 14:27
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Nu börjar ryssarna censurera färgerna blått och gult på hemmaplan. En kvinna som målade sitt staket blått och gult blev polisanmäld. Sandlådor på ett dagis som var blågula blev gröna osv. Asså Ryssland är nu så sjukt att man storknar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/28zVXr/blagult-far-inte-finnas-i-ryssland-efter-invasionen

Snart kommer Ryssland att inleda en invasion av Sverige för att rensa ut nazisterna här, vi har ju uppenbarligen samma färger som Ukraina i våra nationella symboler så vi måste också vara nazister.
Citera
2022-05-02, 14:29
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Tänk att sitta dygnet runt och skriva "rySSar", "Putler", Pruttler" osv osv och aldrig tänka "fy fan vilken otroligt efterbliven jävla tönt jag är".

Haha, förstår att det svider

Tänk att sitta dygnet runt och skriva skrattretande rysspropagande och rena lögner osv osv och aldrig tänka "fy fan vilket värdelöst litet jävla kryp jag är".
Citera
2022-05-02, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Innan 9:e maj

https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1520980682390085639
hmmm 9 maj altså hmmmm ja enligt Ryssland så har dom aldrig sagt 9 maj sååååå.... var fick du din information? du verkar vara väldigt pro-ryss så var har du fått din information? och säger du Ryssland så säger Ryska media att du ljuger. 😂🤣😂
Citera
2022-05-02, 14:30
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Falskt påstående.
Artikeln säger att Indien har dubblat importen. Inte mångdubblat.
Typisk rysk propagandaförvanskning av fakta.

Läs vad som står i artikeln: Under mars-april hade importerat dubbelt så mycket som under hela 2021. Fortsätter de att importera i den takten lär det bli 12 ggr så mycket på årsbasis. Det är vad jag kallar mångdubbling.
Citera
2022-05-02, 14:32
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Vi vet alla att Ryssland angripit ukraina.

Det är kontexten som fattas. Medierna vitmålar ukrainska galna nazister som attackerat civila områden under 8 år.

Detta är lika sant som att Putin attackera Ukraina.

Så, 2014 proklamerar ryska separatister med våld Donbass som sitt eget. Krim invaderas av gröna omärkta ryska soldater i en specialoperation. Hundratusentals (både ryssar och ukrainare) flyr områdena. Ukraina blir arga och vill ha tillbaka sitt land. Ryssland stödjer de ryska separatisterna i Donbass med vapen och ammunition. Det utvecklas ett skyttegravskrig mellan Ukraina och Ryska separatister. Det skjuts och bombas från båda håll. Det dör civila på båda sidor, mest i början för att sen bli färre och färre allteftersom fronten etableras och cementeras.

Ryssland invaderar Ukraina. Ukraina försvarar sig mot Ryssland.

Jag ser endast en part här som är inne och tar mark från ett annat land. Har inte Ukraina rätten att försvara sig? Putin, Lavrov m. fl. må anse att Ukraina inte är ett eget land och att det finns ingen ukrainsk identitet eller kultur. Men vad ger Putin rätten att avgöra det?
Citera
2022-05-02, 14:35
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Tänk att sitta dygnet runt och skriva "rySSar", "Putler", Pruttler" osv osv och aldrig tänka "fy fan vilken otroligt efterbliven jävla tönt jag är".

Jag kan hålla med om att det är lite larvig.

Efterbliven däremot är någon som i 858 inlägg försöker framställa Ryska armen som humanitär och godhjärtad och inte tänker "fy fan vilken otroligt efterbliven jävla tönt jag är"

Invasionen av Krim är Ryssarnas fel, Inbördeskriget i Donetsk/Luhansk är Ryssarnas fel och invasionen av Ukraina är Ryssarnas fel.
Ryssland ensamt ansvarar för varenda död människa oavsett nationalitet. Punkt.
Skriv gärna 858 propagandainlägg till men det kommer inte förändra ett skit, alla med ett IQ över 70 förstår att det är Ryssarna som är ansvariga och måste stoppas.
Citera
2022-05-02, 14:40
Medlem
Felstavarens avatar
På tal om nazistanklagelser så verkar ryssarna gå all in på nazistestetiken inför segerdagen.

Bilder från en övningsparad inför årets firande:

https://twitter.com/igorsushko/status/1520995910490247168

Någon måste trolla eller?
Citera
2022-05-02, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Du menar att båtarna skulle före dataspel till de ryska trupper som ockuperat ön? Verkar ju fullt rimligt och i överensstämmelse med rysk krigföring. Man kanske tänkte att på Ormön finns inga ukrainska civila att mörda och våldta så då skickar vi dit dataspel så våra trupper kan roa sig.

För din fråga som jag svarade på var vad ryska patrullbåtar gjorde där, inget annat. Din förklaring är för mig orimlig, men kanske funkar i en förvriden ryssnazisthjärna.

Såg bara bilder på vad Ukraina (som ertappats ljuga flera gånger redan) påstår är Ryska patrullbåtar. Inget mer.

Att det är värmekamera på Ukrainska UAV finner jag högst osannolikt också, iallafall vid detta laget i konflikten. 99/100 Ukrainska UAV som skjuts ned är av modell äldre numera och de har ej värmekameror.
Citera
2022-05-02, 14:41
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Men Indien får väl rabatterat pris jämfört med EU? Dvs rySSen tjänar mindre på den affären.
Troligtvis går ryssen back på dessa affärer då man dragit bort produktionskostnaden...
Citera
2022-05-02, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Norr om Kiev behövdes ju ingen offensiv eftersom ryssen smet iväg med svansen mellan benen, men annars får vi ju bara hoppas att de kommer så att ryssen kan drivas ut ur landet, om de inte väljer att smita iväg från resten med.

Hahahaha ja, Battle of Kiev (2022) har ju t.o.m en Wiki artikel;

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kyiv_offensive_(2022)

Ukrainarna tar alla vinster de kan, även när det var uppenbara skenmanövrar från Ryssland 🤣🤣🤣
Citera
2022-05-02, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Ja, jag har också läst om ryssarnas uppbyggnad av trupper. Speciellt första månaden verkade de satsa på att gå snabbt framåt med pansarfordon. Att deras styrkor var optimerade för brutala attacker, men sämre på försvarsidan att ta emot fiendens attacker. Då var bristen på fotfolk påfallande stor eftersom speciellt stridsvagnarna har dålig uppsikt vad som händer runtomkring.

Man talade även om den felaktiga taktiken att soldaterna gömmer sig bakom och nära pansarfordonet vilket inte ger något försvar heller mot de moderna anti-pansarvapen som ukrainarna använder sig av.

I moderna strider med tank behövs infanteriet utspritt på avstånd från stridsvagnen för att skydda den från fienden, medan stridsvagnen på avstånd maler ner motståndarnas skydd med sitt tyngre vapen.

Det finns en video med Azov-bataljonen där de samarbetar väl sin pansarvagn och nedkämpar två ryska stridsvagnar. Infanteriet säger till skytten i vagnen vad som ska bekämpas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in