Citat:
Ursprungligen postat av
Neroxx
Intressant tråd.
Är det frustrerande att inte ha det stöd från allmänheten som ni skulle vilja ha? - Min spontana känsla är att det allmäna stödet är rätt litet.
Anser ni att man bör satsa på mer klimatanpassade energitillgångar, tex kärnkraft som teoretiskt skulle kunna vara up and running inom 2-6 år (svensk byrokrati är seg) med rätt incitament och subjventioner likt annan "grön energi"? - Detta var kanske två frågor i ett , men hoppas att du kan svara ändå.
Har ni tankar på att ta till våld ifall era aktioner fortsatt inte lyckas? - Med lyckas menar jag inte enskilda event utan den allmäna kampen.
Inte läst hela tråden så ursäktar mig på förhand ifall dessa frågor redan besvarats.
En stor majoritet i Sverige tycker att klimatfrågan är den viktigaste. Jag upplever att vi har mycket stöd. Och de som klagar är få men högljudda.
Vi kommer inte ta till våld. Forskningen är tydlig på den punkten. Det leder ingen vart.
Vill passa på att påpeka att XR vill inte jättemycket egentligen. Vi vill att man lyssnar på forskarna. Att man agerar och talar klarspråk. Och att man stärker demokratin med medborgarråd.
Sen punktmarkerar vi aktörer som Lundin Oil, Blackrock, Sveaskog osv... Men hela paket med lösningar förmedlar vi inte. Men vi människor har redan lösningar på alla problem. Trust me.