2022-05-01, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jo, jag har fått med mig det. Har även noterat att ryssarna på plats tycks behandla folk korrekt tills nu iallafall. Strikta order uppifrån, och att världens ögon följer med antar jag.

Man får ju säga att det faktiskt är gott. Glad för de stackarna som fått lämna..
Tänk känslan att se solen efter tiden i bunkern.
Det är bara bra att civila evakueras men samtidigt kan man undra varför de inte skett tidigare.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Herre Gud! De visar förspelet till "biltaklucke videon. Absurt och rått, men rätt åt de plundrande ryska soldaterna!

Detta är ingen cirkus vill jag påminna om. Det är människor i sina bästa år som förolyckas. De flesta av oss hade stulit en tvättmaskin eller två i den extrema situation de befinner sig i med press från öst och väst.

Övergrepp och stölder är en del av krigets psykologi, det går knappast att hoppas på "snälla" soldater det blir en självmotsägelse. De är tränade för att vara de grymmaste. Självklart, inom internationell lag, men ha om inte överseende så åtminstone förståelse för varför det sker.
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Döda mongoler på ett fält. Var och när är okänt.

https://twitter.com/CanadianUkrain1/status/1520734716948844546
Citera
2022-05-01, 19:39
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jo, jag har fått med mig det. Har även noterat att ryssarna på plats tycks behandla folk korrekt tills nu iallafall. Strikta order uppifrån, och att världens ögon följer med antar jag.

Man får ju säga att det faktiskt är gott. Glad för de stackarna som fått lämna..

Ja de evakueras till Bezimenne. Ligger typ 3 mil öster om Mariupol.
Citera
2022-05-01, 19:39
Medlem
Ola Schuberts avatar
Och, hur skall ryssarna producera kopior utav vässterländska vapen, utan västerlänsk elektronik?

Det första ryssarna får, läsa, sig till är att se skillnad mellan armerade pansarskott och redan använda pansarskott!
Citera
2022-05-01, 19:43
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Visar exakt hur vidriga nazisterna är!

Precis. Men de vidriga ryska nazisterna får vad de förtjänar sedan. 💥 💥

https://www.youtube.com/watch?v=8ybonNWgCtg
Citera
2022-05-01, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misogynist
Och när allt är över och röken lagt sig kommer Ryssen ha vunnit allt och lite till medans du och sådana som du kommer att intala er själva att Ryssarna fick betala dyrt för sin vinst, enligt samma media som ljugit om allt de senaste 30 åren (längre tillbaka än så).

Vad är det du inbillar dig att Ryssland ska vinna?

Lite sent att vinna kriget nu. Dom avancerar ju inte ens i dambass.
Citera
2022-05-01, 19:45
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Detta är ingen cirkus vill jag påminna om. Det är människor i sina bästa år som förolyckas. De flesta av oss hade stulit en tvättmaskin eller två i den extrema situation de befinner sig i med press från öst och väst.

Övergrepp och stölder är en del av krigets psykologi, det går knappast att hoppas på "snälla" soldater det blir en självmotsägelse. De är tränade för att vara de grymmaste. Självklart, inom internationell lag, men ha om inte överseende så åtminstone förståelse för varför det sker.

De är ryska soldater, där för att döda ukrainsk civilbefolkning. Dessutom är de tjuvar. De får vad de förtjänar.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81

Om nu "krig är krig", och du är beredd att se mellan fingrarna vad gäller ryska krigsbrott, så borde väl inte musiksatt video där ukraina angriper de uniformerade ryska förövarna vara något att hetsa upp sig över.

Men du tycker, förstås, synd av folkmördarna!
Citera
Medlem
Såg i en nyhetsartikel nu att Zelenskyy berättat var han kommer att vara i morgon.

Lite illavarslande.
Citera
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Korrekt behandling av ukronazzarna är nackskott.

Z-slödder förtjänar nåt mer i stil med att brinna. Napalm vore optimalt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Döda mongoler på ett fält. Var och när är okänt.

https://twitter.com/CanadianUkrain1/status/1520734716948844546

Påstås det. Det där kunde ju vara vad och vem som helst. Tro inte på allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in