2022-05-01, 15:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Tänkte att ett så dum fråga inte behöver ett svar!
NATO är ett verktyg för USA,,förstår du nu?

Vadå. Du påstår att ett svenskt medlemskap skulle innebära att vi ’säljer ut oss’ till USA.

Har detta skett för våra nordiska grannländer? Ja eller nej?

Varför är det en dum fråga?
Citera
2022-05-01, 15:46
Medlem
ReijoHervonens avatar
Det brinner igen väster om Belgorod. Igen ett ryskt vapenlager som får sig en kyss av Ukraina.
Härligt, Ukraina borde gå in över gränsen och flytta över kriget till rysk mark!

https://t.me/zhest_belgorod/11240
Citera
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
De5t är från ett datorspel!
Verkligen? Fan.....datorspel har verkligen blivit verklighetstrogna sedan jag spelade commodore 64

Såg jävligt verkligt ut!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vadå. Du påstår att ett svenskt medlemskap skulle innebära att vi ’säljer ut oss’ till USA.

Har detta skett för våra nordiska grannländer? Ja eller nej?

Varför är det en dum fråga?

Vi har väl varit i Libyen å NATOs vägnar eller,,sluta nu!
Citera
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cognac
Ukrinform TV är sponsrat av Ukrainska regeringen så jag utgår ifrån det är ryssar som åker på däng här:
https://www.youtube.com/watch?v=1zY3WdkXL74
Dom ser ju helt chanslösa ut. Att stå stilla med en stridsvagn under ett anfall låter som en dålig ide.
Jag har sett flera klipp där ryssar inte verkar ha någon plan för hur de ska agera vid bakhåll.

"Det här är ett datorspel. Men Ukraina är oövervinnerligt även i cyberrymden" haha
Citera
2022-05-01, 15:47
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ukrinform TV är sponsrat av Ukrainska regeringen så jag utgår ifrån det är ryssar som åker på däng här:
Dom ser ju helt chanslösa ut. Att stå stilla med en stridsvagn under ett anfall låter som en dålig ide.
Jag har sett flera klipp där ryssar inte verkar ha någon plan för hur de ska agera vid bakhåll.

Ett tv-spel tyvärr.
Citera
2022-05-01, 15:47
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
FN bekrefter: Det pågår evakuering av sivile fra stålverket i Mariupol

FN bekrefter at det pågår en evakuering av sivile fra stålverket Azovstal i Mariupol, melder Reuters.
Evakueringen skal ha startet 29. april, ifølge en talsperson i FN, som sier at evakueringen skjer i trygge rammer.

https://www.nrk.no/nyheter/fn-bekrefter_-det-pagar-evakuering-av-sivile-fra-stalverket-i-mariupol-1.15950602

Härligt !

Det lär bli putlers enda seger han kan skryta med på 9 Maj. Typ vi sköt inte när civila lämnade Azovstal. Inte mycket till segertal när merparten i alla fall inte vågar lämna stålverket för att dom inte litar på putlers lögner.
Citera
2022-05-01, 15:48
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Jag tror att det blir enklare för dig att förstå folks upprördhet om du föreställer dig att den här diskussionen handlade om Nazitysklands invasion av Polen. Ser du det i den kontexten så kommer du snart inse att västvärlden inte kommer backa eller upphöra att agera känslomässigt i den här konflikten. Oavsett vad man tycker om saken så gör man nog klokt i att acceptera att det är så det ser ut.

Glöm inte att ryssarna, strax därefter, anföll polackerna i ryggen och ställde sedan till med bl.a Katyn-massakern, medan Stalin och Hitler fortsatte att stycka upp östra Europa mellan sig.

Slava Ukraini!
Citera
2022-05-01, 15:49
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Verkligen? Fan.....datorspel har verkligen blivit verklighetstrogna sedan jag spelade commodore 64

Såg jävligt verkligt ut!

Jag lekte med vic21 och det var mer trovärdigt än den filmen
Citera
2022-05-01, 15:51
Medlem
Bledsaters avatar
Citat:
Ser ut att vara tvspel tyvärr.
Citera
Medlem
donald12s avatar
Gerasimov skadad iallafall....

UPDATE - Yesterday's #Ukraine attack on the Rus. HQ in #Izium was designed to liquidate the high-value target - chief of Gen. Staff of RAF Gen. Valeriy Gerasimov. The Kremlin sent him to get a victory for the May 9 parade. Gerasimov was close to the blast but wounded. [Thread⬇️]
Citera
Medlem
Hade det varit dumt av ukraina att regna bomber över ryssland? När det blir krig brukar inte det attackerade landet ha rätt att skjuta tillbaka? Jag tänkte att det kanske är effektivt att skapa lika mycket kaos i Ryssland som det är i Ukraina just nu? Lär väl bli ett inbördeskrig då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in