2022-05-01, 10:49
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
SVERIGE ska inte KRIGA.
Din jävla slav.
Sverige går med I Nato oavsett hur mycket du gråter.
Känns det jobbigt?
Citera
2022-05-01, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Putin lever inte för evigt. Inget att offra världsfreden för.

Putin är en produkt av Ryssland och inte tvärtom. Ett liknande as kan komma att ersätta honom när han går ur tiden.
Citera
2022-05-01, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
På "Sydfronten intet nytt" vekar djävligt lugnt om man kollar kartan, den ryska offensiven verkar ha tagit ledigt idag, är väl ute och demonstrerar.

https://liveuamap.com/en

Vi får se hur det går uppe i Kharkiv-området, därifrån kommer det ju ofta positiva nyheter för Ukraina.
Nu kan man med säkerhet säga att det inte blev något av den stora ryska offensiven.
Ukraina väntar förmodligen på att få fram NATO artilleri med längre räckvidd till fronten innan de börjar med motattacker.

Osäkerheten är vad som planeras vid Transnistrien/Odessa.
Citera
2022-05-01, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Du tror att svensk diplomati påverkar Putin ett dugg?
Självklart ska vi skicka vapen, hade jag fått bestämma hade vi skickat allt vi har.
Undra vem som är feg här, du som pissar på ukrainska folket som kämpar för att överleva.
Du vill inte ens skicka ett vapen att ge dom som vill slåss mot en övermakt som vill krossa dom till underkastelse.

Ja,jag skiter i Ukraina för jag är svensk som i första hand värnar om Sverige,,det verkar skilja dig och mig kraftigt!
Om du känner att du måste spela stålmannen i konflikter runt om i världen så för all del gör det,,men inte på bekostnaden av min eller min familjs ekonomiska framtid.
Så vad väntar du på stålmannen,sätt dig på båten och åk o kriga för Zelensky din fega fan.Eller nä du vill skicka vapen så någon annan kan eliminera ditt hot,,kallas fegis!!!
Citera
2022-05-01, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Man inte har inte öppnat något korridor. Däremot lyckades Azov få ut 20 kvinnor och barn igår.

Lyckades få ut. Vilket jävla skämt. Azovnazisterna kunde ha släppt ut civila för länge sen. Dom valde att hålla kvar dom. Kanske ska återvända till verkligheten?
Citera
2022-05-01, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Putin är en produkt av Ryssland och inte tvärtom. Ett liknande as kan komma att ersätta honom när han går ur tiden.

Är det värre än kärnvapenkrig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Fåne, sanningen är ju i så fall den att Putin "gick på den". Jag hejar inte på något, men den här gången är det bra om det tar stopp för Ryssland. Ett Ryssland som tar för sig av grannländer efter behag kan vi inte ha heller. De får lära sig leva innanför sina egna gränser.

Jag vet fortfarande inte varför du prioriterar Ukraina framför Sverige?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
Haha. Och du kallar folk för fegisar. Hade ryssen kommit hit så hade du väl stått naken på alla fyra för att välkomna honom. Men så är du ju från Stockholm också.

😂😂inte många rätt där!!
Citera
2022-05-01, 10:54
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ja,jag skiter i Ukraina för jag är svensk som i första hand värnar om Sverige,,det verkar skilja dig och mig kraftigt!
Om du känner att du måste spela stålmannen i konflikter runt om i världen så för all del gör det,,men inte på bekostnaden av min eller min familjs ekonomiska framtid.
Så vad väntar du på stålmannen,sätt dig på båten och åk o kriga för Zelensky din fega fan.Eller nä du vill skicka vapen så någon annan kan eliminera ditt hot,,kallas fegis!!!
Tur att inte Europa var fyllt av såna som dig när Hitler beslutade sig för att erövra världen, då hade vi levt under naziststyre nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Putin lever inte för evigt. Inget att offra världsfreden för.

Det här kriget är en miljon ggr större än Putin.
Efter honom kommer en störd skitstövel till...
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Suck,VART har jag skrivit att det är VÄSTS FEL????
Alltid dessa extrema linjedragningar ni idioter gör,,allt är svart eller vitt eller??
Nä självklart ska vi hjälpa Ukraina,men du tycker det är ok att vi skickar pansarskott till Ukrainas befolkning som offrar sina liv.
Vill DU göra något så åk då för fan ner och kriga för Ukraina själv din fega jävel!

Det är ju inte nån som behöver be ukrainarna att offra sina liv i kampen för domina familjer, sitt land och sin stolthet. De verkar själva vara helt beredda på det.

Det är även de som ber om vapen. Ingen tvingar dem att ta emot dem.
Citera
2022-05-01, 10:55
Medlem
Citat:
SVERIGE ska inte KRIGA.

Det gör vi inte.

Har Ukraina rätt att försvara sig mot Rysslands invasionskrig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in