2022-05-01, 08:01
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Nja. det är inte korrekt.

Polishuset låg på vänster sida, om man åker bil och vill ta sig ut på E4:an den vägen.

För att komma till bankomaten måste man först åka ut på E4:an, norrut, typ 200 meter, och sen svänga in vänster till en parkering, där det i vänstra hörnet låg en baknomat. Fågelvägen är avståndet typ....300 meter? Om jag killgissar lite. Men ingen i polishuset kan ha haft bankomaten under uppsikt, om det är det du far efter.

Dessutom var de säkert riktigt kasst bemannade. Som alla polisstationer norr om Solna.

Jag skulle nog valt en annan bankomat oavsett.
Citera
2022-05-01, 08:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Jag skulle nog valt en annan bankomat oavsett.

Hur tänker du då? Vilken skulle du ha valt? Och varför?

Jag skulle absoslut inte valt någon av de andra bankomaterna.

Som jag kommer ihåg det så låg de inne i stan, på gågator, långt ifrån närmaste ställe att ställa bilen. Och ja, jag förutsätter att man var bilburna.
Senast redigerad av PerTinent 2022-05-01 kl. 08:06.
Citera
2022-05-01, 08:06
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:

Nån som inte låg centralt. Fanns det bara en i hela stan? Varför? Ja kanske för att inte visa upp mig i onödan?
Citera
2022-05-01, 08:10
Bannlyst
Citat:
Nån som inte låg centralt. Fanns det bara en i hela stan? Varför? Ja kanske för att inte visa upp mig i onödan?

Bankomaten där vid hörnet på FSK Var den enda bankomaten som inte låg inne i absoluta city. Och det här är sent på natten, hela jävla stan är öde.

Du kan åka in med bilen, 2 meter från bankomaten, göra det du ska och sen dra ut på E4:an igen.

Varför vingla in på en gågata mitt i Härnösand för att försöka hitta en "öppen" bankomat? Don´t make sense, om du frågar mig.

Men GM kan säkert besvara hur man tänkte.
Citera
2022-05-01, 08:23
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Bankomaten där vid hörnet på FSK Var den enda bankomaten som inte låg inne i absoluta city. Och det här är sent på natten, hela jävla stan är öde.

Du kan åka in med bilen, 2 meter från bankomaten, göra det du ska och sen dra ut på E4:an igen.

Varför vingla in på en gågata mitt i Härnösand för att försöka hitta en "öppen" bankomat? Don´t make sense, om du frågar mig.

Men GM kan säkert besvara hur man tänkte.

Varför åka in över huvud taget? Om du nyss mördat två människor helt kallblodigt..vad är det första du tänker på då? Att åka in till en bankomat och ta ut några hundringar? Riskera ett bråk eller en trafikolycka av något slag där polisen är inblandad? Det stämmer ju inte och även om det var en false flag skulle riskerna vara större än fördelarna. Min åsikt.
Citera
2022-05-01, 08:32
Bannlyst
Citat:
Varför åka in över huvud taget? Om du nyss mördat två människor helt kallblodigt..vad är det första du tänker på då? Att åka in till en bankomat och ta ut några hundringar? Riskera ett bråk eller en trafikolycka av något slag där polisen är inblandad? Det stämmer ju inte och även om det var en false flag skulle riskerna vara större än fördelarna. Min åsikt.

Nja, T och G mördades redan vid 2-3 tiden på eftermiddagen.

Bankomatbesöket skedde 12 timmar senare.

Det man då kan fråga sig är om GM och "medhjälpare" verkligen var kvar i området. Och, om de var det. Varför försöka ta ut pengar på ett bankomatkort som man inte ens hade koden till.

Därav "false flag" - alltså att man på något sätt fick någon annan idiot/knarkare/a-lagare att försöka ta ut pengar på kortet.
Senast redigerad av PerTinent 2022-05-01 kl. 08:35.
Citera
2022-05-01, 08:52
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Nja, T och G mördades redan vid 2-3 tiden på eftermiddagen.

Bankomatbesöket skedde 12 timmar senare.

Det man då kan fråga sig är om GM och "medhjälpare" verkligen var kvar i området. Och, om de var det. Varför försöka ta ut pengar på ett bankomatkort som man inte ens hade koden till.

Därav "false flag" - alltså att man på något sätt fick någon annan idiot/knarkare/a-lagare att försöka ta ut pengar på kortet.

Vilken idiot skulle gått med på nåt sånt? Du kan aldrig förutse vad som händer. Dessutom har jag svårt att tro att en knarkare eller ett fyllo kunnat hålla käften i alla år om han/hon/dom vetat vad som hänt och vilka som gjort det. Det är ju att sticka huvvet direkt i snaran.
Citera
2022-05-01, 08:55
Avslutad
Citat:

Jag skulle absoslut inte valt någon av de andra bankomaterna.

Som jag kommer ihåg det så låg de inne i stan, på gågator, långt ifrån närmaste ställe att ställa bilen. Och ja, jag förutsätter att man var bilburna.

Dom valde den enda bankomaten utan övervakningskamera som jag förstår.
Så det var nog väl planerat med att göra en skenmanöver och få det att se ut som ett rånmord.

Om Tor pressade någon på pengar är ren spekulation.
Jag tror snarare Tor hade uppgifter på någon som var känsliga, kanske en affär.
Mördarna kan ha kommit över dokument som var betydligt mer värdefulla än pengarna.

Dottern Barbro pekade ut sin broder tidigt i utredningen, sedan misstänkte hon även grannarna vad jag förstår med pirbråket om man lyssnar på podcasten.
Citera
2022-05-01, 08:57
Bannlyst
Citat:
Vilken idiot skulle gått med på nåt sånt? Du kan aldrig förutse vad som händer. Dessutom har jag svårt att tro att en knarkare eller ett fyllo kunnat hålla käften i alla år om han/hon/dom vetat vad som hänt och vilka som gjort det. Det är ju att sticka huvvet direkt i snaran.

Du får ha lite fantasi. Det är inte alls säkert att de som stoppade in kortet i bankomaten hade någon kunskap om varifrån kortet hade sitt ursprung.

Det här är ju för mer än 15 år sedan. Fanns det kortterminaler då eller skickade man in kortet i baren?
Senast redigerad av PerTinent 2022-05-01 kl. 09:13.
Citera
2022-05-01, 08:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Dom valde den enda bankomaten utan övervakningskamera som jag förstår.

Så det var nog väl planerat med att göra en skenmanöver och få det att se ut som ett rånmord.

Jaha. Och hur visste de det då? Skrek bankomaterna att "här fungerar kameran". "Här fungerar inte kameran". "Här finns det inte ens någon kamera".

Menar du att det var något som var "allmänt känt på stan"? Kanske nån hade skrivit det på Flaashback?

Pucko!
Citera
2022-05-01, 09:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE

Om Tor pressade någon på pengar är ren spekulation.
Jag tror snarare Tor hade uppgifter på någon som var känsliga, kanske en affär.
Mördarna kan ha kommit över dokument som var betydligt mer värdefulla än pengarna.

Dottern Barbro pekade ut sin broder tidigt i utredningen, sedan misstänkte hon även grannarna vad jag förstår med pirbråket om man lyssnar på podcasten.

Du är ju helt vrickad. Finns det ett enda mord i Sverige som har en orsaksbakgrund i några jävla bryggor?

Hur fan är du funtad karl? Snömos, fria fantasier, LSD-trppar kan inte förklara alla jävla tokidéer som du kommer upp med.

Lägg ner för fan!
Senast redigerad av PerTinent 2022-05-01 kl. 09:11.
Citera
2022-05-01, 10:12
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Jaha. Och hur visste de det då? Skrek bankomaterna att "här fungerar kameran". "Här fungerar inte kameran". "Här finns det inte ens någon kamera".

Menar du att det var något som var "allmänt känt på stan"? Kanske nån hade skrivit det på Flaashback?

Pucko!

Dessutom skulle man väl tagit både pengar och andra värdesaker i huset om det skulle se ut som ett rånmord? Varför bara ett bankomat-kort från en damväska? En annan sak som gör att jag tror på en personlig relation mellan mördaren/mördarna och Tor är att han var övertäckt efter mordet. Vem skulle täcka över kroppen annars? Skamkänslor? Ånger? Dom kände varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in