2022-04-30, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Idiot, du ser just ditt favoritland ta klivet ut över stupet in i galenskap och kaos och försöker med näbbar och klor försvara det.

Nej det är den dementa Biden marionetten som skänker amerikanernas pengar till vapen för Ukrainska nazister. Naturligtvis vill det militärindustriella komplexet dra ut på det så länge som möjligt. Det handlar ju bara om att sälja så mycket vapen som möjligt. Du är en nyttig idiot som hejar på det hela.
Citera
2022-04-30, 23:56
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
Drönarna är små, tysta, snabba och avlägsna. Är nog svåra att hålla koll på. Hade ryssarna varit kompetenta hade de naturligtvis utvecklat en strategi mot detta, men vi får ju dagligen exempel på ryssarnas totala inkompetens.

Ja, för att inte tala om ryssarnas egna drönare. Valfri modellflygklubb kan bygga ihop samma.
Citera
2022-04-30, 23:57
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Hur såg det ut vid WW2?

Jag menar den kollapsade fronten och på hemmaplan?

WW2 var ju ett krig med Allmän mobilisering av alla tillgängliga krafter och resurser och ett mål mot en gemensam fiende. Tänk själv att USA skickade tex 4000 lastbilar i månaden till Ryssland som stöd u ser andra världskriget. Nu utför man en speciell operation i UA utan hela världens stöd, man har inte ens industrin eller folket stöd igentligen heller. Två skilda konflikter och grunderna den bygger på. Denna gång har man nog skitit i det blå skåpet från ryskt håll.
Citera
2022-04-30, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Härligt.

Putins senila idiotbeslut ökar omsättningen hos Amerikanska försvarsindustrin med säkert 20-30%. Bara i år.

Undrar hur det ser ut nästa år, när Sverige och Finland ska anpassa sig (ännu mer) efter Nato-standard?

Som tur är så lär svenska försvarsindustrin kunna skära åt sig en bit av kakan.

Har köpt lite aktier själv. Hoppas att Ryssarna pumpar in kanonmaten, läääänge....

Så mao bryr dig mindre om EU:s befolkning och Ukrainas bara du tjänar lite pengar. Då förstår jag hur du resonerar.
Citera
2022-04-30, 23:58
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Alternativet är att inte vara nåns bitch. Men du kanske alltid känner ett behov av att vara någons bitch?

Du drog upp det ordet. Jag bara visade dig det aktuella alternativet till USA..

(Dessvärre kan man inte dra in ett europeiskt, reallistiskt alternativ i det. Bara att se på tyskarnas.."vad man nu kan kalla det för ?")
Citera
2022-04-30, 23:58
Medlem
Sqrbankens avatar
Får uppfattningen om att Ukraina-sympatier är rätt så utbrett och heller inte förenat med omedelbar livsfara i Vitryssland. Sen den här snubben på det. Har lite svårt att få grepp om vitryssen i allt detta, faktiskt

https://twitter.com/CyberRealms1/status/1520519383591919617

Edit: Fel länk först.
Senast redigerad av Sqrbanken 2022-05-01 kl. 00:01.
Citera
2022-04-30, 23:59
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Hur såg det ut vid WW2?

Jag menar den kollapsade fronten och på hemmaplan?

Finns säkert bra information på det världsomspännande datanätverket om du är intresserad av det. Jag pratar om dagens situation som inte riktigt är jämförbar.

Men kollapsen kom ju till sist då också, den låg och marinerade ett tag bara.
Citera
2022-05-01, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Du drog upp det ordet. Jag bara visade dig det aktuella alternativet till USA..

(Dessvärre kan man inte dra in ett europeiskt, reallistiskt alternativ i det. Bara att se på tyskarnas.."vad man nu kan kalla det för ?")

Det finns säkert ett flertal alternativ om man nu klarar av lite kreativt tänkande.
Citera
2022-05-01, 00:02
Bannlyst
Citat:
Så mao bryr dig mindre om EU:s befolkning och Ukrainas bara du tjänar lite pengar. Då förstår jag hur du resonerar.

Den enda befolkning jag bryr mig om är den ryska befolkningen. Och dess militära förmåga. Och båda dessa kommer att decimeras med vapen som jag är med och finansierar.

I år. nästa år. Förmodligen 5-10 år framåt i tiden, eftersom Ryssarna är för stolta för att ge med sig vid förhandlingsbordet.

Samtidigt som jag får avkastning på insatt kapital.

Kan inte tänka mig bättre Win-Win situation.

Kan du?
Citera
2022-05-01, 00:03
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell
Jag hoppas verkligen ryktena om Gerasimov stämmer.
Är det då Putins största nedlag så långt? Måste ju övertrumfa Moskva (Atlantis-Version)

Var har du sett det ryktet?
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Förstår inte denna negativa attityd många ukrainare har mot Ryssland. Den är också en del av problemet.

Du trollar men vi kan ta upp några fundamentala dokument som putin och ni ryssvänner torkar er i aschlet med:

.folkomröstningen 1991 där samtliga regioner röstade för Ukrainas självständighet

-avtalet med Ryssland 1994 där Ukraina avvecklade sina kärnvapen och Ryssland garanterade att respektera Ukrainas gränser.
Citera
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Nej det är den dementa Biden marionetten som skänker amerikanernas pengar till vapen för Ukrainska nazister. Naturligtvis vill det militärindustriella komplexet dra ut på det så länge som möjligt. Det handlar ju bara om att sälja så mycket vapen som möjligt. Du är en nyttig idiot som hejar på det hela.

Du är mer än lovligt dum. Att USA med vänner skänker vapen till det utsatta försvarande landet Ukraina är för att FÖRKORTA kriget. Dvs att stäppmongolerna kastas ut så fort det bara går.

Och det är Putte som har gått över gränsen - ingen annan - och det även bokstavligen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in