2022-04-30, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Tror aldrig ryssarnas plan var att ta Kiev. Kiev är en enormt stor stad…

Sanningen är att ju att Ryssidioterna inte hittade fram. Ukrainarna hade målat över alla vägskyltar och där satt ett par tusental tragiska ryska newbies och inte visste om de skulle svänga vänster eller höger. Eller köra rakt fram.

Så det blev rakt bak istället.
Citera
2022-04-30, 20:36
Medlem
Citat:
Tror aldrig ryssarnas plan var att ta Kiev. Kiev är en enormt stor stad…
Tanken var nog att ukrainarna skulle ge sig direkt när de såg alla ryska stridsvagnarna komma körande. Då kunde de bara köra in, byta ut regimen och deklarera seger.
Citera
2022-04-30, 20:37
Medlem
Ryskt plan har flugit över svenskt luftrum, vet någon vilket plan det var som flög? Finns en bild på aftonbladet och vad innebär detta?
Citera
2022-04-30, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
https://www.npr.org/2022/04/30/1093339262/ukraine-russia-rape-war-crimes?t=1651343015537

https://edition.cnn.com/2022/04/12/europe/ukraine-sexual-violence-united-nations-intl/index.html

https://www.gbnews.uk/news/russian-soldiers-accused-of-raping-14-year-old-girl-in-ukraine-war-zone-and-shes-now-pregnant/282589

Hur vore det om du gjorde lite egen research? Fast det är klart, då skulle ju din världsbild raseras och så kan vi ju inte ha det.

Min research ligger på de som berättat historier från finska andra värlskriget ( mina släktingar)

Bättre än suspekta kanaler på internet.
Citera
2022-04-30, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det är nog så enkelt som att Putin är psykopat och vill hinna göra ett avtryck i historieböckerna som en stor rysk tsar, innan han dör av ålderdom. Gubbjäveln är snart 70 och det ser ut som att han är rejält sjuk. Han trodde nog att hans armé var mer kompetent – istället ligger ryska pojkar och dör längs de ukrainska vägarna.

Jag hakar på dig för en reflektion, de 10 som är identifierade som barn-våldtäkts-tortyr-mördarna i Buchy var typ 25 år gamla som högst.

Hur FAN det ens är möjligt förstår jag inte, det är extrem psykopatvaning på våldet och dom ser ut som killen nästgårds.
Citera
2022-04-30, 20:39
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Klart USA bär en stor del av skulden
Som alltid när argumenten tryter så är det USAs fel. Vissa tror att det är aliens från Venus som är ansvariga för Rysslands våldtäktsarmés massmord av barn i Ukraina. Andra tror att det är Grodan Boll och hans vänner som bär skulden. Men är ändå inte det rimligaste att tänka att det är råttorna från Ryssland som är ansvariga för invasionen? Jag menar – det är ju ändå de som våldtar och mördar….?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Jag är övertygad av att snubben som tar över är mer villig än Putin att använda svampmolnsraketer. Minsta lilla false flag eller liknande och de får anledning att använda sina raketer. Usch.

Så vi bör helst inte köra ner en handgranat i halsen på Putin och dra ut sprinten tänker du?
Citera
Medlem
Sqrbankens avatar
Angående propaganda så är det nog fler än mig som märkt av hur Ukraina också här slagit ryssen på fingrarna. Visst, Ukraina behöver till skillnad mot Mordor knappast lura i folk sympatier (av uppenbara skäl) men vem gillar inte stora, starka, hårda män (psykologi: farliga) som är snälla mot djur (psykologi: med ett hjärta av guld) ?

Nej, menar absolut inte att denna mån om djur är fake (tvärtom; med all tydlighet helt genuin), utan det jag noterat är den höga frekvens till vilken den vevas på sociala medier och nog tror jag allt att lavinen med klipp på hårdingar i full mundering som gosar med gulliga kattungar/vovvar inte är helt oorganiserat av Ukraina
Citera
2022-04-30, 20:40
Bannlyst
Citat:
Nej att de mutade sig in i Ukraina och att de stödde nazisterna och huliganerna 2014 pch framåt..

Trams. Det är bara miffon och hjärndöda ryssar utan egen tankeförmåga som fortfarande envist klamrar sig fast vid en spillra av nazistanstrykning på den Ukrainska försvarsmakten.
Citera
2022-04-30, 20:40
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Din jävla abort, enda och absolut enda anledningen att Ukraina inte är en rysk lydstat är att USA har tränat och beväpnat Ukrainas arme sedan 2014.

NATO nekade Ukraina inträde.

Att skylla det här kriget på USA är fan dummare än att äta sin egen avföring så det måste du nu bevisligen göra.

Citat:
Klart USA bär en stor del av skulden och de är säkert väldigt nöjda med hur detta har spelat ut….
Måste försvara dig lite, du är ingen abort, snarare en misslyckad abort, tyvärr.
Citera
2022-04-30, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är bara härligt med en massa bokstäver fast det är synd att folk då inte orka läsa för det är ju så jobbigt att tänka utför boxen.

Ryssland har troligen planerat detta i flera år och jag ser inte många misstag. Vad folk inte inser att dom har tagit och kontrollerar en landyta lika stor som Greklands med en minimal styrka. Orsaken till att dom kunde göra det var att gå mot Kiev och hota huvudstaden, låsa fast trupper där som kunde ha används i södra Ukriana som nu är befäst av ryssarna.

Samtidigt passade dom på att genomföra förhandlingar med Kiev som kulminerade i Istanbul och såg positivt ut. Ryssarna drog sig tillbaka från Kiev dels för att omgruppera men också för att ge Zelenskyj något. Dom blev lurade på det avtalet och som vi vet hanererade sen förhandlingarna. Zelenskyj och gänget passade på att göra en massmordshistoria av döda civila istället och tigga mer vapen och pengar.

Naturligtvis var plan A att Kiev skulle förhandla och kriget avslutas snabbt med ett fritt Donbas och erkänt Krim samt ett neutralt Ukraina. För mig såg det ut som ett bra affär för Ukraina och EU där där ett mycket svagare Ukraina fick behålla vad dom hade. Som vi vet tyckte inte USA och UK detsamma utan ville ha ett långt krig för att krossa Ryssland på det Ukrainska folkets bekostnad vad det gäller lidande.

En plan B hade naturligtvis Ryssland redan och den ser vi nu. Här delas Ukraina upp och hur mycket är nu upp till Kiev-regimen och Zelenskyj. Zelenskyj och hans gäng var dum nog att ta det till slagfältet istället för förhandlingar som nu Ryssland mer eller mindre avfärdar för dom litar inte längre på den lilla mannen som styrs av Biden och c/o.

Ukraina blir nu delat och vi har alla i väst skuld till det, en skuld ända från 2014 då väst stödde statskuppen i Kiev. Efter det kom NATO i focus och rysshatet propagerades ut för att hjärntvätta folket i Ukraina om att allt ryskt var fel, att döden är bättre. Här är vi nu och är verkligen döden bättre än rysk kultur och handel kan man undra. Det är många i Ukraina som inte har några problem med rysk kultur, språk eller handel men dom har i åtta år tvingats till tystnad av ultranationalister. Kiev-regimen har stängt ner tvstationer, tystat jouyrnalister och oppositionspolitiker (inte helt olikt Ryssland). Vi kallade det oskuldsfull demokrati och valde att inte se symbolerna från andra världkriget.

Det är mycket focus på Ryska krigsbrott men inget på Ukrainska. I krig begår båda sidor krigsbrott och det gäller för omgivningen att uppmärksamma för att minimera det hela. Nu har Ukrainsk militär valt en ISIS taktik med strid i städer med civila som sköldar och orsaken är att dom helt enkelt är svag. Ryssland har i nuläget begränsat manskap men resurser för att tillverka missiler, bomber och ammunition är oändlig. Dom kan som USA brukar göra bomba bort landet om dom vill men väljer att strida på marken för att inte förstöra för mycket infrastruktur och svält och död bland civila. För Ryssarna är det ett brodersfolk med samma kultur och språk och inte som för USA där dom krigar sandnegrer eller gulingar.

Så ja, ryssarna kan förstöra hela Ukraina med bomber och missiler om dom vill men det vill dom inte. Dom vill nu dela landet där rysktalande får leva i fred och Ukrainska ultranationalister får pyssla med sitt i väst. Givetvis är ju numera drivkraften även att fortsätta den förstörda handeln och industrisammarbetet med östra och södra Ukriana som försvann 2014 genopm att ta hela den delen av Ukriana. Ryssarna har offrat för många soldater för att bara lämna. Det här är inte Afganistan med en krigisk befolkning utan ett folk med samma kultur, språk och släktskap över gränser. Den södra och östra delen av Ukraina kommer att bli välmående med tiden genom sina natruresurser och välutbildade arbetskraft. Hur det kommer att styckas upp är ju osäkert idag men man får väl hoppas att det blir regionalt självbestämmande i någon form så att inte Ryssland stjäl allt. Västra Ukrian kommar att bli som Moldavien, landlåst och evigt beroende av väst. Dumheten i provokationen mot Ryssland och att falla i USA:s händer är obegripligt men ultranationalisterna i Ukraina är väl blinda av hat och krigslust.

Jag chansar på att mod är brakfulla vid nån eld, du är nog fan bland det vidrigaste jag läst på länge och det vill inte säga lite. Du är i gott sällskap med svartmögel-aborter som på nåt mystiskt vis lyckades klamra sig fast vid livet.

Du lindar in ditt resonemang i nån typ av intellektuell filt som skall rättfärdiga utplåningen av ett land.

Inget av det du skriver är relevant FÖR UKRAINA VÄLJER SJÄLVA VAD DOM VILL GÖRA.
Ryss-svinen har ABSOLUT INGET ATT SÄGA TILL OM.
Citera
2022-04-30, 20:44
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Min research ligger på de som berättat historier från finska andra värlskriget ( mina släktingar)

Bättre än suspekta kanaler på internet.

Och vad berättade de?

Det är förövrigt väldokumenterat att det våldtas i krig och särskilt ryssarna har varit ökända för detta. Dessutom har de otäcka muslim-tjetjener på sin sida som ser alla utan slöja eller skägg som ett lovligt byte att göra vad de vill med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in