2022-03-23, 17:34
Medlem
kitschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FullFetFul
Hej allihopa! nuvarande hyresgäst här.
Jag har bott i denna lägenhet sedan 2015. Jag har aldrig tänkt på att dessa två fortfarande stått skrivna på adressen då ingen post i deras namn kommit till mig.
Nu blev jag kontaktad av en för mig okänd person som frågade vem jag var och varför dessa mördare står skrivna tillsammans med mig. Givetvis vill jag inte att mitt namn ska stå i samma mening som deras.
Jag kontaktade Skatteverket igår och förklarade situationen, handläggaren förstod problemet men lämnade det vidare för det ska tydligen utredas som felaktig folkbokföring. De skulle återkomma.
Tack för att det uppdagades!

Du borde ha saftigt avdrag på hyran för att bo i en lägenhet där något sådant hemskt har hänt🥲 Läste en gång om ett hus som såldes utan att köparen fick reda på av mäklaren att förra ägaren mördat sin fru där…Köpet hävdes, det ansågs att säljaren dolt ett allvarligt fel.
Citera
2022-04-29, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo

Länk till samling för första delen av FUP, "Vit": (FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona

Länk till samling för andra delen av FUP, "Grön": (FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona

Länk till samling för tredje delen av FUP, "Blå": (FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona

Länk till samling för fjärde delen av FUP, "Orange": (FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona

Länk till samling för femte delen av FUP, "Gul": (FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona

Länk till samling för sista delen av FUP, "Röd": (FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona

Länk till samling för hela FUP i större segment, totalt åtta: (FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona

Länkar till ljudfiler med åklagares och advokats sakframställan 29/10 -14: (FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona

Länk med ljudfiler från första rättegångsdagen: (FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona

Länk med ljudfiler till rättsläkarens framställan: (FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona

Advokat Widners sakframställan, ljudfil:

(FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona

§7-utredningar:

Diverse dokument:

Sammanfattning i tråden

Samling med medialänkar

Ljudfiler från första rättegångsdagen:

Ljudfil slutplädering, advokat Christer Holmqvist: (FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona

Sammanfattning i radio: (FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona

Länk med diverse ljudfiler angående rättegången:

Diverse handlingar med anknytning till rättegången:

Sammanställning av händelseförlopp innan mordkvällen: (FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona

Dom från Kammarrätten angående LVU:

Diverse ljudfiler med bland annat personalia:

Diverse ljudfiler: (FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona

/Mod

En 8-årig flicka har dött i Karlskrona och polisen misstänker att hon mördats. En 31-årig man och en 30-årig kvinna greps under natten och sitter nu anhållna, på sannolika skäl misstänkta för mord.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18809028.ab

Är det alkoholiserade föräldrar som haft ihjäl dottern?

Har någon fungerande fup?
Citera
2022-04-30, 18:07
Medlem
anarkias avatar
Det är årsdagen av Yaras död. Vila i frid lilla tös. 🌸
Citera
2022-05-09, 14:00
Bannlyst
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/rektor-johans-dotter-patetiskt-att-inte-kunna-be-om-ursakt

Vf vill familjen ha en ursäkt när deras farsa medvetet försökte självsanera sig själv?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/kd-backar-inte-kraver-ursakt-till-familjen

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/60-sekunder-rektor-johan-och-yara-fallet

Dom bajsa verkligen hårt på den här snubben.
Citera
2022-05-09, 14:08
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/kd-backar-inte-kraver-ursakt-till-familjen

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/rektor-johans-dotter-patetiskt-att-inte-kunna-be-om-ursakt

Familjen verkar för att rektorn ska få en ursäkt samt ekonomisk hjälp till rehabilitering, från kommunen, då hans självmordsförsök klassats som en "arbetsskada". Vad anser vi om det..?

Jag anser, att om rektorn överhuvudtaget fått några signaler om Yaras martyrium, men valde att skita i att anmäla - kanske för att han var rädd för rasism-anklagelser - så ska han naturligtvis inte ha varken en ursäkt eller någon ekonomisk hjälp från kommunkassan (skattepengar som behöver gå till annat, t.ex. arbete för kommunens utsatta barn...).

Vidare ifrågasätter jag även detta påstående, att han inte har gjort något fel för att han har "följt kommunens riktlinjer". I så fall måste det ju vara fel på riktlinjerna tänker jag, eftersom flickan faktiskt mördades till slut..? För det kan väl inte ingå i kommunens riktlinjer, att skolpersonal ska strunta i att barn plågas ihjäl..? En vettig rektor med civilkurage, eller annan skolpersonal, kan dessutom gå förbi och över kommunens "riktlinjer" för att rädda ett barn. Man kan inte, om man är ett barns enda livlina, bara säga att "jag följde riktlinjerna, beklagligt att hon fick lida och dö men det är inte mitt fel". Det här var alltså ett barn som inte var instängt i lägenheten utan att någon visste om att hon existerade, utan hon hade skolplikt och gick också i skolan. Alltså MÅSTE någon ha varit gravt försumlig här!
Citera
2022-05-09, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Familjen verkar för att rektorn ska få en ursäkt samt ekonomisk hjälp till rehabilitering, från kommunen, då hans självmordsförsök klassats som en "arbetsskada". Vad anser vi om det..?

Jag anser, att om rektorn överhuvudtaget fått några signaler om Yaras martyrium, men valde att skita i att anmäla - kanske för att han var rädd för rasism-anklagelser - så ska han naturligtvis inte ha varken en ursäkt eller någon ekonomisk hjälp från kommunkassan (skattepengar som behöver gå till annat, t.ex. arbete för kommunens utsatta barn...).

Vidare ifrågasätter jag även detta påstående, att han inte har gjort något fel för att han har "följt kommunens riktlinjer". I så fall måste det ju vara fel på riktlinjerna tänker jag, eftersom flickan faktiskt mördades till slut..? För det kan väl inte ingå i kommunens riktlinjer, att skolpersonal ska strunta i att barn plågas ihjäl..? En vettig rektor med civilkurage, eller annan skolpersonal, kan dessutom gå förbi och över kommunens "riktlinjer" för att rädda ett barn. Man kan inte, om man är ett barns enda livlina, bara säga att "jag följde riktlinjerna, beklagligt att hon fick lida och dö men det är inte mitt fel". Det här var alltså ett barn som inte var instängt i lägenheten utan att någon visste om att hon existerade, utan hon hade skolplikt och gick också i skolan. Alltså MÅSTE någon ha varit gravt försumlig här!

Orosanmälan om Yara har skickats till Socialtjänsten från många håll bl,a skolan, grannar mfl.
Citera
2022-05-09, 16:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Orosanmälan om Yara har skickats till Socialtjänsten från många håll bl,a skolan, grannar mfl.

Men om inget händer, så måste man ju insistera. Ringa dit, faxa dit, ta med sig flickan i bilen och ÅKA dit. En rektor med civilkurage hade gjort det (om de hade åkt dit, hade han kunnat ta med en kvinnlig lärare alt. skolsköterskan i bilen också, så att ingen skulle få några konstiga misstankar). Han kunde också ha tagit flickan till skolsköterskan eller -läkaren, och beordrat denna att kroppsundersöka flickan utan kläder. Man kan inte bara sitta och vänta medan ett barn mår fruktansvärt dåligt.
Citera
2022-05-09, 17:00
Medlem
Citat:
Men om inget händer, så måste man ju insistera. Ringa dit, faxa dit, ta med sig flickan i bilen och ÅKA dit. En rektor med civilkurage hade gjort det (om de hade åkt dit, hade han kunnat ta med en kvinnlig lärare alt. skolsköterskan i bilen också, så att ingen skulle få några konstiga misstankar). Han kunde också ha tagit flickan till skolsköterskan eller -läkaren, och beordrat denna att kroppsundersöka flickan utan kläder. Man kan inte bara sitta och vänta medan ett barn mår fruktansvärt dåligt.
Och det är ju precis där vi är nu. Han tog ansvar och agerade utifrån sin roll som rektor och förutsatte att andra tog sitt ansvar i sin tur. När det blev sorgligt uppenbart att andra inte tagit sitt ansvar så ska han hållas ansvarig för att andra inte tagit sitt ansvar.

Vem vet vad han mer gjort sig skyldig till genom att inte ha tagit ansvar för andras ansvarsområden?
Citera
2022-05-09, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Och det är ju precis där vi är nu. Han tog ansvar och agerade utifrån sin roll som rektor och förutsatte att andra tog sitt ansvar i sin tur. När det blev sorgligt uppenbart att andra inte tagit sitt ansvar så ska han hållas ansvarig för att andra inte tagit sitt ansvar.

Vem vet vad han mer gjort sig skyldig till genom att inte ha tagit ansvar för andras ansvarsområden?
Det jag fetat:
Får se om kontot du vänder dig till kan ta till sig din eleganta sarkasm..
Tveksamt.
Citera
2022-05-09, 17:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Men alltså, om man av hjärtat BRYR SIG OM sina elever, så kan man inte bara sitta och vänta! Det handlar inte bara om att följa riktlinjer och handla korrekt enligt dem, och sedan vänta på att nästa instans ska ingripa någon gång nästa år, utan om att göra... RÄTT. Skydda barnet. Ta det ifrån familjen med våld om så krävs. T.ex. hade rektorn kunnat rådgöra med polisen. Även om polisen inte nämndes i "kommunens riktlinjer", så var rektorn - en mogen, välutbildad man med en hög befattning - inte INKAPACITERAD att slå numret till polisen. Om han hade gjort det, hade Yara kunnat leva idag.

Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det jag fetat:
Får se om kontot du vänder dig till kan ta till sig din eleganta sarkasm..
Tveksamt.

Är vi fiender? Det är inget jag kommer ihåg i så fall.
Citera
2022-05-09, 18:01
Medlem
Citat:

Ansvaret för Socialtjänsten har kommunen. Eller är det de grannar som också ringde Socialtjänsten som äger ansvaret???
Citera
2022-05-09, 18:05
Medlem
Citat:
Men alltså, om man av hjärtat BRYR SIG OM sina elever, så kan man inte bara sitta och vänta! Det handlar inte bara om att följa riktlinjer och handla korrekt enligt dem, och sedan vänta på att nästa instans ska ingripa någon gång nästa år, utan om att göra... RÄTT. Skydda barnet. Ta det ifrån familjen med våld om så krävs. T.ex. hade rektorn kunnat rådgöra med polisen. Även om polisen inte nämndes i "kommunens riktlinjer", så var rektorn - en mogen, välutbildad man med en hög befattning - inte INKAPACITERAD att slå numret till polisen. Om han hade gjort det, hade Yara kunnat leva idag.
Det är klart att han kunnat rådgöra med polisen om att på eget bevåg kidnappa ett barn, med våld om så krävs, när det inte på något sätt står i hans makt att ta beslut om LVU. Eller beordra läkarundersökningar. Men jag fattar, när de som är satta att ta dessa beslut inte agerade så borde han ha gjort det och därför är det hans fel att de inte tog sitt ansvar. Solklart. Han är ju ett riktigt rövhål när man tänker efter. Tur att han sitter där han sitter så att ingen som borde ha gjort något behöver lida för att han inte gjorde det åt dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in