Japp, tyvärr har ju en del civila ukrainare tvångsdeporterats till Ryssland och fått gå igenom gallringsläger. Sedan har ingen hört av dem......
Det är verkligen tragiskt att behöva skriva " tvångsdeportering, österut, gallringsläger, ingen hört ifrån dem". Ord som ekar än en gång.
Ser man sedan på rysk TV, där de räknar antalet sekunder de tar för deras Wnderwaffen att nå London och Paris, så känner man sig, verkligen, förflyttad till någonstans mellan 1941 och 1944.
Jag skulle, verkligen inte, vilja vara någon av de 10 procent av de ryssar som bor i Ryssland, men som är helt normala. Vad skulle man tänka? Hur skulle man känna sig? Jävligt sund är i alla fall vice ordförande i Gazpronbank, som valt att lämna allt och lämnat Ryssland för att strida på den Ukrainska sidan, även fast han nog gör bäst nytta genom att, först, få lämna underrättelse information.
Märkligt att, även jag, vande mig vid hemska orimligheter: Georgien 2008, diverse förgiftningsfall, Krim och östra Ukraina 2014, osv. Och jag tränade Systema en tid, i rysk militäruniform, Gorka, en tid, som vi uppmanades köpa. Ni kan ju själv tänka er var den producerades

Det känns som om man gått omkring i naziuniform! Dock inget vurm för Ryssland under träningarna, förutom kunsksp i rysk självförsvar.
Ja, tänk att få uppleva 1930- och 1940-talet igen, det hade jag aldrig trott! Och hemskt för det ukrainska folket som , in på bara skinnet, får uppleva den ryska folkmordspolitiken!
Slava Ukraini!