2022-04-30, 07:07
Medlem
vallpojkens avatar
Uselt hanterat av hotellet. Bokar man om gäster för att dra in extra kosing så får man offra lite kosing för å köpa sig goodwill och göra alla parter nöjda. Nu kommer de förlora en massa kosing ist, dumjävlar.

Edit: Nog för att det finns många idioter som vänder sig till slaskpressen med skitsaker, men i detta fall var det högst berättigat.
Senast redigerad av vallpojken 2022-04-30 kl. 07:35.
Citera
2022-04-30, 07:21
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Jag förstår fullt ut hotellets beslut. Även om de kunde kompenserat bättre.

Steam Hotell verkar vara ett trendigt ställe och jag har faktiskt haft lust att pröva det.

Men varför skulle jag det nu när jag inte kan lita på att en bokning där verkligen är en bokning?
Citera
2022-04-30, 07:25
Medlem
Jag tror dom har duckat en kula här,
Steam hotel är superfint invändigt osv, men deras spaavdelning är helt värdelös

En ute pool + ett rum med en brasa i.....
Sen en sketen bastu, och en uteservering ovanför där folk sitter och glor

Försök att få pengarna tillbaka och boka ett riktigt spa istället
Citera
2022-04-30, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dregzy
Nej eftersom det var betalt med presentkort så fick dom bara presentkortet tillbaks. Inte fan är det bedgrägeri
Det hade varit bättre om de betalt tillbaka med pengar så de kunnat boka ett annat hotell på bröllopsdagen. Då hade det förmodligen inte blivit några rubriker. Nu gav detta paret en sur eftersmak och de kommer inte vilja bo på Steam överhuvudtaget.
Citera
2022-04-30, 08:07
Medlem
Torch-McFlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton.Mills
Ja det är klandervärt av hotellet att göra detta. Men jag kan förstå dem. Alla hotell är vinstdrivande och de lär tjäna bra mycket mer på en abonnerad spaavdelning med fulltaliga sällskap än några enskilda sällskap.
Men ett dåligt rykte kan bli bra mycket dyrare. Det är nu i framtiden ett väldigt osäkert kort att boka in sig på det hotellet iom att man aldrig kan veta utifall man blir avbokad.
Man kan ha åkt "långt", tagit ledigt från jobbet, ordnat med barnvakt, bokat restaurang på kvälken osv.
Jag hade valt ett annat ställe i fortsättningen

Edit: Såg nu att det var i juni, så det var ingen sista minuten avbokning
Senast redigerad av Torch-McFly 2022-04-30 kl. 08:09.
Citera
2022-04-30, 08:08
Medlem
Jag ser faktiskt inte att företaget gjort något fel i sak. Självklart så kan företag abonnera hela anläggningar ibland.

Däremot borde hotellet ge tillbaka pengarna så paret kan boka någon annanstans.
Citera
2022-04-30, 08:08
Medlem
Är väl ganska ovanligt att man får ett hotellrum avbokat?

Synd att inte hotellets historia kommer fram här.

Däremot är det nog mer vanligt att man inte får det rum (typ av rum) man bokat in, men där finns många praktiska anledningar och bra hotell brukar kompensera. Oftast har man bokat det billigaste rummet och får då ett som är värt mer.

Edit:

Efter läst mer i tråden så om jag fattar det rätt så dök ett företag upp som ville boka in alla rummen så därav att hotellet ställdes inför att ha 2 gäster eller 50+ gäster.
Senast redigerad av idontknowmyself 2022-04-30 kl. 08:11.
Citera
2022-04-30, 09:24
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Lustigt att en del som tycker att det här var helt ok agerat av hotellet och att familjen borde hållt käften är av den typ som gnäller i andra trådar om att svenska män är kastrerade sojapojkar.

Det handlar väl om att det står i hotellets bokningsavtal, d.v.s. det är inget godtyckligt agerande från hotellets sida som AB får det till.

/AI
Citera
2022-04-30, 09:25
Medlem
Nån här på Flashback måste ju kunna läcka vilket företag det är som bokat och kört ut pöbelgästerna? Det vore ju stor humor om det kom fram och företaget pga good Will avbokar sin konferens.
Citera
2022-04-30, 09:34
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Efter läst mer i tråden så om jag fattar det rätt så dök ett företag upp som ville boka in alla rummen så därav att hotellet ställdes inför att ha 2 gäster eller 50+ gäster.

Tror knappast hotellet stod inför valet 2gäster eller 50+. Oavsett är det otroligt dåligt hanterat. Det är många i tråden som tycker hotellet gör rätt då allt handlar om lönsamhet och efter två år med Corona är det självklart att privatpersoner ska vika på foten och drabbas.

Hotellet är ett företag, självklart vinstdrivande. Men det ger dom inte rätt per automatik om de nu är intresserade av att bygga ett varumärke. De skulle från första början bett om ursäkt och erbjudit en rimlig kompensation.

Påminner om när jag för några år sedan köpte en soffgrupp med 6veckors leveranstid. Soffan och fotöljerna dök inte upp och vid samtal med möbelbutiken fick vi gång på gång höra att möblerna skickats från Italien och att de skulle komma nästa vecka.

Minns inte hur lång tid det tog innan möblerna äntligen kom men det handlade iaf om en fördubblad leveranstid. När de väl kom var en av fotöljerna skadad (ryggstödet var knäckt) och då brast det för mig. Tog bilen till berörd butik träffade på en anställd och undrade hur de skulle kompensera, idioten såg ut som ett frågetecken varpå jag bad om att få tala med butikschefen. Det visade sig att det var butikschefen jag pratade med och fick erbjudandet att ”endast” betala inköpspris för den skadade fotöljen. Ifrågasatte detta skarpt då jag inte är så pass cuckad att jag betalar inköpspris för en produkt som är trasig.
Det roliga var att det stod en gråhårig herre några meter bort som lyssnade på vårt samtal. Efter ett litet tag kom han fram och frågade vad problemet var och jag förklarade. Han röt till ganska ordentligt och sa ordagrant till butikschefen: ”Nu går du in på ditt kontor med kunderna och kom inte ut förrän de är nöjda!”. Det visade sig att det var ägaren och det slutade med att den trasiga fotöljen lagades, jag fick den dessutom gratis. Som kompensation slapp jag även betala för den andra fotöljen och en fotpall så det ursprungliga priset på 50.000kr hamnade plötsligt på hälften.

Var så jäkla irriterad när allt hände men i och med kompensationen kände jag mig ändå nöjd efter omständigheterna. Hade fått en lånesoffa sedan tidigare och även om den var ful som stryk så hade vi ett fungerande vardagsrum under tiden. Vet inte vad ni cuckade hade gjort, ni hade väl glatt betalat inköpspris för en trasig fotölj?

En annan incident jag kommer att tänka på är när jag och tjejen var uppe i den lokala Ica-butiken. Vi hade förutom en jäkla massa mat även köpt godis på lösvikt för närmare 100kr. Tjejen hade ”provsmakat” 2-3bitar, vilket förmodligen inte är okej för er cuckade idioter som tiger och sväljer allt.
Iaf blev jag konfronterad vid kassan kring detta inför övriga kunder av en finnig butikskontrollant. Sa till kassören att dra ytterligare 10kr vilket han inte ville men jag stod på mig och till slut drog han 2kr och 50öre.

Klagade självklart via mail då det vid tillfället inte fanns någon ”chef” på plats. Beskrev att jag som kund inte uppskattar att bli anklagad för snatteri och att kontrollanten borde ha sagt till från första början. Ica-handlaren tyckte uppenbart att mitt klagomål var befogat och det slutade med ett presentkort om 250kr.

Som kund har man som jag ser det ett ansvar att klaga om man inte är nöjd. Det är inte alltid de anställda begriper hur ägaren vill att företaget ska drivas. Tror inte det finns en enda handlare som vill få ett dåligt rykte kring struntsaker, vi hade handlat för ca: 600kr och blev utpekade som snattare pga ett eller två provsmak eller vi och vi… Jag blev utpekad pga min flickvän…

Ska säga att jag inte klagade för att få kompensation utan enbart pga det absurda. Kompensationen gjorde dock att jag inte sågade butiken vid fotknölarna utan tvärtom kunnat berätta historien på ett sätt som gjort att Ica-handlaren kunde ta sig ut skiten hans anställda försatt honom i.

Vet inte vad ni cuckade nötter tror ni uppnår genom att acceptera dålig behandling, det är dock inte mitt problem.

Har personligen inga problem att klaga när jag är missnöjd.

Detta hotell verkar dock vara ointresserade av nöjda kunder och då blir det som det blir. De kan resonera att det är mer lönsamt med företagskunder men de missar att företag lyssnar på sina anställda och finns det anställda med dålig erfarenhet är risken att man skippar bokningen på just det hotellet.

Man kan gnälla på Corona bäst fan man vill, men att behandla kunder som skit är sällan en bra affärsidé.
Citera
2022-04-30, 09:47
Medlem
Så gör dom - krääämaaarnaa - när det finns pengar att hämta.

Hotellet borde ha gett dem ett sockrat o mycket bätter erbjudande
på ett annat ställe - t ex en herrgård o bjussat på limo t o r.

PS - Örebro har ett varuhus som heter just Krämaren
Citera
2022-04-30, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Det hade varit bättre om de betalt tillbaka med pengar så de kunnat boka ett annat hotell på bröllopsdagen. Då hade det förmodligen inte blivit några rubriker. Nu gav detta paret en sur eftersmak och de kommer inte vilja bo på Steam överhuvudtaget.

Hotellet skulle ha betalat tillbaka Dubbla Pengarna - små pengar för goodwill i o m att de har en
fullbokning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in