2022-04-29, 23:17
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Oberoende militära analytikerna uppskattar Ukrainska förluster till ca 43.000 döda
https://i.ibb.co/30PGrRq/29-04-en-1.jpg

Jag håller med den siffran, det stämmer säkert, snart blir det 50.000, slakten av ukrainska grisen fortsätter, halva vägen in till 100.000!

De som är sårade räknar jag som döda, de har ingen chans med tanke på hur usel den ukrainska vården är, deras sår kommer att ruttna, de kommer att dö sakta pga infektioner eller ta livet av sig när de ser ryska segerparaden i Kiev, det är bra att EU hjälper med pansarskott då kan de ta en och ta livet inte bara av sig men också av sina kamrater och hela sjukhuset

Ryssland bedriver ett folkmord så dom våldtar och mördar barn och civila. Jag förståe du blir glad dom har mördat 20000 civila i Mariupol. Du ser väl barn som nazister som måste rensas bort.

Ryssland betraktar barn som legitima mål. En del i deras etniska rensning.
Citera
2022-04-29, 23:17
Medlem
LibBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Oberoende militära analytikerna uppskattar Ukrainska förluster till ca 43.000 döda
https://i.ibb.co/30PGrRq/29-04-en-1.jpg

Jag håller med den siffran, det stämmer säkert, snart blir det 50.000, slakten av ukrainska grisen fortsätter, halva vägen in till 100.000!

De som är sårade räknar jag som döda, de har ingen chans med tanke på hur usel den ukrainska vården är, deras sår kommer att ruttna, de kommer att dö sakta pga infektioner eller ta livet av sig när de ser ryska segerparaden i Kiev, det är bra att EU hjälper med pansarskott då kan de ta en och ta livet inte bara av sig men också av sina kamrater och hela sjukhuset

Låter inte orimligt. Ca 25 000 döda ryska reguljära soldater. Försvarare tar en en tredjedel i försvaret. Ca 8 0000 ukrainska soldater. Att ryska armen skulle mördat drygt 30 0000 civila förvånar mig inte, tyvärr...
Citera
2022-04-29, 23:18
Medlem
Två ryska tanks förstörda av suicide drone utanför Izium.
https://www.youtube.com/watch?v=xi2d996uXts

Borde väl vara switchblade-drönaren som nu börjat användas?
Viktigt vapen för att hålla uppe takten i slakten av de ryska tanks. Känns som att den öppna terrängen i sydöstra Ukraina kan bjuda på lite större utmaningar med manpads, så självmordsdrönaren kommer bli ett ruggigt effektivt komplement till Ukrainas arsenal.
Citera
2022-04-29, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyssKiller
Kamrat, du är vilseledd. Du vet om att du inte ska peta på björnen.

Ryssen har väckt Sveriges krigslust skulle jag vilja hävda. Nej björnen ska ej petas på, den ska förintas och sedan kan de med blodiga fantasier (guilty) dricka dess blod och äta dess kött.
Citera
2022-04-29, 23:22
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det är inte det gängse definitionen av världskrig nej.

Möjligen kan man kalla det special export operation , men det tycks vara Ryssland som skickat mest

Jag skrev aldrig att det var ett världskrig i vanlig bemärkelse.

Ja sina egna ja, absolut, men även förlorat en hel del.
Citera
2022-04-29, 23:23
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Rybar. Det är så pro-ryskt det kan bli.
Allt tverskoy skriver är ren lögn tyvärr.
+
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Självklart är bilden från telegram @rybar en rysk bot telegram kanal.. Samma kanal som promotar 1300 döda ryssar och 27000 död ukrainska soldater på ett ungefär. Men visst 27k döda ukrinare mot 90k döda ryssar är väl endå en rätt schysst deal om vi historisk sätt ska gå på ration.
OK. Men finns några officiella siffror alls från ukrainsk sida? Vill minnas att jag såg någon för länge sedan, och då stod det att typ 4 000 ukrainska soldater stupat i kriget. Lät lågt, men det kan ha varit några veckor in i kriget.

Notera också att det står på Rybar-bilden att siffrorna kommer från insider-källor i Ukraina. Är det så att Ukraina har någon policy att inte gå ut med sina siffror offentligt?
Citera
2022-04-29, 23:23
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell
Låter inte orimligt. Ca 25 000 döda ryska reguljära soldater. Försvarare tar en en tredjedel i försvaret. Ca 8 0000 ukrainska soldater. Att ryska armen skulle mördat drygt 30 0000 civila förvånar mig inte, tyvärr...

Jag uppskattar ryska förluster som ca 3500 ungefär. DNR/LNR har förlorat ungefär lika mycket. Så totala ryska förluster är ca 7000. En stor siffra så klart men definitivt inte 25000, det är omöjligt, även Pentagon inte vågar uppge en siffra mer än 10.000.

Sen så tycker jag att det är inte korrekt att räkna DNR/LNR förluster som Ryska Förluster.

DNR/LNR är inte an del av Ryssland, de är inte en del av Rysk Arme.
Citera
2022-04-29, 23:24
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Nu gick det lite snabbt, va? ~ 24 600 döda enligt din källa. Är bilden från Telegram?

Han räknar med alla mördade barn.
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Två ryska tanks förstörda av suicide drone utanför Izium.
https://www.youtube.com/watch?v=xi2d996uXts

Borde väl vara switchblade-drönaren som nu börjat användas?
Viktigt vapen för att hålla uppe takten i slakten av de ryska tanks. Känns som att den öppna terrängen i sydöstra Ukraina kan bjuda på lite större utmaningar med manpads, så självmordsdrönaren kommer bli ett ruggigt effektivt komplement till Ukrainas arsenal.
Det där ser ut som artilleri. Drönare borde man sett komma flygandes in i bilden. Här bara tanksen exploderar.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Borde ioförsig finnas viktigare mål än en producent för radio free europe. Men ryssen kan ju ha propagandatankar om det. Skrämma västjournalister
Det låter ju som det faktiskt var en precisionsattack, så vem vet hur tankegångarna såg ut.
Citera
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Kudos till Ryssen som försöker rädda sin kamrat, är nog en välövad bra grupp.

Man kan ju beundra modet och kamratskapen när man hjälper en medsoldat, men det ser lite underligt ut att alla springer tätt ihop utan understöd eller nedhållande eld.
Citera
2022-04-29, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Olof.H
"Volontärerna Paul och Dylan tros ha kidnappats av ryssar"
Enligt Aftonbladet...

Dom kanske inte visste att UK ligger i krig (nu igen).

Den sista korkade är tydligen inte född än.

Det råder inte krigstillstånd mellan UK och Ryssland.
Och att ge sig på hjälparbetare finns väl bara ett land som syssslar med. Gissa vilket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in