Citat:
Ursprungligen postat av
friskflaekt
Struntprat, visst kanske det blir en recession - det är värsta scenario för oss men samtidigt något som kan pareras i form utav att energi stängs av timvis. Elda i brasa.
Tänk efter vilka följder det du föreslår skulle få.
Vilka svenska arbetsplatser inom den privata sektorn kan fungera utan el?
Att stänga av elen helt innebär i praktiken att hela samhället stängs av.
Sjukhus kommer inte kunna drivas.
Folk kommer inte ens kunna ha mat i frysen längre.
Citat:
Ursprungligen postat av
friskflaekt
Du bör beakta att ryssland har en brain-drain utan något i närtid liknande skådat. Sedan kommer sanktionerna få effekt över tid, med chip som ej levereras t.ex. Ryssen har grävt sin egen grav helt enkelt och som svensk vet jag att den fiende vi alltid har hatat mest är just ryssen, så det skulle vara fint att sätta punkt för den där paria-staten. Det ni är, är wife-beaters (till och med lagligt nuförtiden?) sedan är ni ett inkompetent folk som har ett storhetsvansinne. Tyvärr har världen låtit er brösta upp er och jämföra er med USA, detta för att ni ska verka större än vad ni är. Åt helvete med er, jag kan ta på mig att åka till helvetet bara för att Putinisterna ska tas väl hand om. Jag tror inte ni har någon framtid så ta bort den där mannen som fuckar upp allt för er innan vi fuckar upp allt för er.
Vilka är "ni"?
Det du skriver är sådant som inte kommer märkas förrän långt senare när EU redan ligger i ekonomisk ruin. Hur ska EU ens då kunna försvara sig mot Ryssland när de inte ens har fungerande sjukhus eller kan lagra mat i kyl och frys till befolkningen?
Hur ska EU kunna skydda sig mot brain-drain när barn får växa upp utan el?
Jag får intrycket av att ditt hat har förblindat dig.
Du kan bara tänka på hur mycket du vill att Ryssland förstörs, så du är villig att göra vad som helst för att lyckas - till och med offra hela EUs välstånd. Det är exakt det som jag vänder mig emot.
Inrikespolitik ska inte styras av utrikespolitik i den grad så att den egna befolkningen offras för tredjepart!