2022-04-29, 19:57
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Har Kina levererat något militär materiel till ryssland under konflikten?
Jag kan inte hitta någon trovärdig källa på att det skett någon leverans.

Ofta är det vad som inte skrivs om som är det intressanta. Lite som ukrainska förluster, på det temat hittar du också väldigt få analyser, eller trovärdiga rapporter.
Citera
2022-04-29, 20:01
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombolenat
Ja, jag har aldrig tidigare varit glad när jag sett folk dö, men när man nu vet hur de äckliga råttorna beter sig kan man inte hjälpa att det värmer när de stryker med.

Samma sak här. Det är egentligen ingen känsla jag är bekväm med eftersom jag i grund och botten är en varm humanist som vill alla väl. Det kanske har att göra med att dessa ryssar degraderat sig själva till destruktiva och ondskefulla skadedjur?
Citera
Medlem
Det händer inga stora saker i kriget just nu, men det händer något hela tiden, här är några exempel,
ryssarna försöker slå ut logistiken för Ukraina, genom att bomba järnvägarna.
Små slag förekommer hela tiden, oftast får den Ukrainska armen stora förluster.
AFU, artilleri, träffar en oljebunker i Donbass.
Ukrainska besvikna soldater på en video, säger att befälsledningen övergav dem, och stack i privata bilar, när de började bli inringade.
Bilder på beslagtagna vapen, vilken "pyttipanna" blandning på vapen, två stycken T4.

https://southfront.org/ukrainian-railway-power-substations-hit-by-russian-missiles-map-update/
https://southfront.org/russian-missiles-purge-facilities-of-artyom-missile-and-space-enterprise-in-kyiv-and-more/
https://southfront.org/russian-army-captured-more-western-supplied-weapons-from-kiev-forces-photos/
https://southfront.org/ukrainian-artillery-hit-oil-depot-in-donetsk/
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Intressant, det kan förklara varför det har varit ganska lugnt från ryssarnas sida idag. Han utvärderar situationen. Det blir spännande att de vad han kommer fram till. Om Ukraina får veta var han är så är han nog död.

" indicates that Gerasimov is already at the control point of the RF Armed Forces, which is located in the city of Izium. The General is going to personally command the offensive of the Russian troops, since the aggressor failed to create a single vertical of leadership of the hostilities in Ukraine, for which Aleksandr Dvornikov was appointed."

https://ukranews.com/en/news/853353-russian-chief-of-general-staff-gerasimov-arrives-in-kharkiv-region-to-personally-command-offe nsive

Aha, det kan ju vara förklaringen, Gerasimov måste ju veta vad fan trupperna håller på med för att kunna styra upp dem men om han nu är av den "gamla" skolan så lär det väl endast bli ännu mer masslakt på kanonmat, eller också han kanske är en genial taktiker men oddsen för det är troligen ganska låga.
Citera
2022-04-29, 20:02
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Du kan vara säker på att Ryssland inte har attackerat Ukraina utan att ha Kina i ryggen. Kina gillar heller inte den korrupta världspolisen, och de offrar gärna ukrainier för den "multipolära världsordningen". Och de kommer att stärka sin makt över Ryssland, när de krigat sig fattiga och desperata. De kommer hjälpa ryssarna att kriga på - subtilt. Däremot vill de inte att situationen ska eskalera, de vill varken ha handelskrig eller kärnvapenkrig.

Få i väst vill ha ett storskaligt handelskrig med Kina ovanpå allt annat.

Det enda man kan vara säker på med Kina är att de gör det som är bäst för dem och deras hundraårsplan. Om det innebär att hugga ryssarna i ryggen så gör de det. Det finns absolut inget som tyder på att de skulle stödja Ryssland fullt ut och hålla dem om ryggen. De ser alltid till sig själv främst.
Citera
2022-04-29, 20:03
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
jag tror det kallas conformation biaz.Eller om jag blandar ihop det. Iallfall, om du bara umgås med väst-fanatiker, så kommer du bara få se positiva vibbar från UKR. Som du vet så är RT och andra kanaler avstängda i hela Europa.

RT är lika trovärdig som en pedofil på en förskola.
Citera
2022-04-29, 20:05
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Du kan vara säker på att Ryssland inte har attackerat Ukraina utan att ha Kina i ryggen. Kina gillar heller inte den korrupta världspolisen, och de offrar gärna ukrainier för den "multipolära världsordningen". Och de kommer att stärka sin makt över Ryssland, när de krigat sig fattiga och desperata. De kommer hjälpa ryssarna att kriga på - subtilt. Däremot vill de inte att situationen ska eskalera, de vill varken ha handelskrig eller kärnvapenkrig.

Få i väst vill ha ett storskaligt handelskrig med Kina ovanpå allt annat.

Glöm det med stöd efter att Lavrov hotade med kärnvapen, Kina vill bygga upp inte rasera och skända:

https://youtu.be/JIq2WkK_Mw4
Citera
2022-04-29, 20:05
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Detta är bara det som kommer nu. Har suttit på jobbet och tittat på leveranserna under dagen.
Ett gäng C17 och ett Lockheed C-5 Super Galaxy, världens andra största lastplan efter Ukrainas Antonov An-225 Mriya

Det väller in kol till dom ryska klotgrillarna.
Nice!

Jag väntar gärna några veckor till, tills våra och andras Archer anländer! detta med XM982 Excalibur från flera länder....

Jävlar vad jobbigt det blir för de stackars ryssar som grävt ner sig och litar på statistiken för att överleva atrilleribeskjutning..

Nu kommer ni att dö en masse...
Citera
2022-04-29, 20:10
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ofta är det vad som inte skrivs om som är det intressanta. Lite som ukrainska förluster, på det temat hittar du också väldigt få analyser, eller trovärdiga rapporter.
Jobbigt läge för dig och andra ryssrunkare?

Ryssen verkar sitta fast i leran och deras tanks bara sprängs i luften!

Nu då det är bekräftat över 1000 tanks så knäcker jag min gamla 25 åriga Singlemalt och firar!
Citera
2022-04-29, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Här ett exempel på en person som tvingades in i den ukrainska armén mot sin vilja:

https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/2625

Oturligt nog så råkade den andra killen avslöja sig med sina lögner. När man ljuger bör man använda sig av något som vore tänkbart och inte något som är känt uppåt väggarna fel.
Citera
2022-04-29, 20:12
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Samma sak här. Det är egentligen ingen känsla jag är bekväm med eftersom jag i grund och botten är en varm humanist som vill alla väl. Det kanske har att göra med att dessa ryssar degraderat sig själva till destruktiva och ondskefulla skadedjur?

Helt enig. Jag har till och med ryska kompisar som det inte är något fel på alls. De tycker jag givetvis om

Det är synd att majoriteten av ryssar, både på hemmaplan och på fronten, verkar vara något slags empatilösa mord och våldtäktsskal som föreställer människor. Att läsa rysstrollens och sykofanternas inlägg här har fått bägaren att rinna över för mig.

Tyvärr har jag kollat på lite rySSk statstelevision också, och deras psyksjukdommar är nog så långt gångna nu att de måsta sövas för gott. Postade en länk för någon timme sen, vet inte om du såg den. Har sett mer än en sån.
Citera
2022-04-29, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ja, speciellt med tanke på alla de förstörda bostadshus vi sett. Men kanske är ukrainarna ovanligt duktiga på att gå ner i skyddsrum. Och hela Ukraina byggt med bra skyddsrum enligt kalla kriget

Förstörda hus förresten....kanske är de ovanligt välbyggda. Kanske är det också mest granater, som skadar fasaden främst. Ryssland har av välvilja eller inkompetens inte lagt bombmattor med flyg
Det är troligtvis inga civila kvar i bostadshusen men det kan finnas människor som trycker i källaren.
Sönderskjutna hus kan man överleva i en källare det är svårare med totalt raserade hus vilket inte är lika vanligt.
Däremot är källare väldigt diffust begrepp och alla är inte lämpliga som skyddsrum om det finns fönster så bör de täckas över med sandsäckar eller liknande för glassplitter eller splitter överhuvudtaget från en tryckvåg kan vara livsfarlig.
Jag tror de flesta är bra på att söka skydd när kriget kommer tillräckligt nära snarare är det livet i skyddsrum som är vara mindre trevligt när mat och vatten blir en bristvara vilket kan locka fram det värsta ur människor eller hindra andra från att söka skydd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in