2022-04-29, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newfield
Rysk soldat loggar ut, kunde inte låta bli att editera in slutet.

https://www.veed.io/view/6113153c-2d24-40a6-ba8f-e295698701f6?sharingWidget=true

Korkad rysk soldat får betala the ultimate price för att fippla med mobilen i en battle zone.

Soldatutbildningen är uppenbarligen helt rutten i Ryssland.
Citera
2022-04-29, 19:07
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Men möjligen kan de kompensera genom att producera desto mer av andra saker. Det är helt i rysk ww2-krigsanda. De vann ww2 på en kombination av offervilja och produktionskapacitet.

Utan Lend-Lease från USA så hade Ryssland fallit för Nazityskland senast sommaren 1942. Nu är det Ukraina som får hjälpen och Ryssland står isolerat.

Ryssland har inte en chans att ersätta förlorad materiel, de har inte ens kapacitet att producera grundläggande saker som tält, maskeringsnät och fältransoner till trupperna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombolenat
Här ska ni få se psykfallen i rySSland. Den här mordsugna höken är så pervers att till och med de andra inbjudna TV-gästerna blir upprörda. Jag tror fan nästan det är dags för en preemptive strike snart. Det här är alltså rySSk statstelevision... Jävla amöbor.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/uefgpx/russian_tv_keeps_threatening_nuclear_strikes/?utm_medium=android_app&utm_source=share
det har gått riktigt snett i ryssland,,sorgligt att se,, nästan bortom vad man skall kommentera överhuvudtaget,,
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Har varit på amerikanska nyheter at UK stageade Bucha.

Det där var ju något som Lukashenko fantiserade ihop.

Citat:
Belarusian President Blames UK For Bucha Massacre, Calls It 'British Special Operation'

https://www.republicworld.com/world-news/russia-ukraine-crisis/belarusian-president-balmes-uk-for-bucha-massacre-calls-it-british-special-operation-articleshow.htm l
Citera
2022-04-29, 19:08
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Korrekt analys. Så sent som i måndags rapporterades det att vissa ryska enheter drogs tillbaks från Kharkiv för att användas vid offensiven längre söderut, men genast så utnyttjar Ukraina detta och går till offensiven. Det är tom som så att ryssarna har försvagat sina styrkor så kraftigt öster om Charkiv att Belgorod skulle kunna vara hotat om ukrainska förband gick över gränsen.

Att Ukrainska förband kan passa på att gå över landsgränsen mot Ryssland för att tvinga fram omdisponeringar av ryska förband tror jag vi kan få se rätt snart. Idag så bombades tex en gränsövergång mot Bryansk Oblast. Att militära mål och oljedepåer rätt långt in i Ryssland bombas har också ökat kraftigt de senaste veckorna.

Ryssarna gapar fortfarande efter alldeles för mycket. De har fortfarande så lite trupp att varje offensiv gör att fronten försvagas nån annanstans och Ukraina är inte sena att utnyttja sånt. Ryssarna strider fortfarande på ett helt efterblivet sätt och om några veckor lär de inte ha mycket offensiv kraft kvar.

Enligt Pentagon så ska ryssarna ha 92 BTG,s i Ukraina för närvarande, jag tror att inte ens hälften är kompletta och stridsdugliga, de skickade 500 av de VDV,s som fanns kvar till Izum nu i veckan och på den nivån tror jag resten av förstärkningarna är.

Verkar vara på samma vis i Kherson-området, där tar Ukraina mark och materiel från ryssen konstant.
Citera
2022-04-29, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Mycket bra att de förde kulturskatten i säkerhet. Ryssland tänker inte bara på civila, de tänker även på historia, kultur osv. Föredömligt.
Varför sköts det en missil mot ett lägenhetshus i Kiev igår ?
Citera
2022-04-29, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
De har nog missiler men lär inte kunna bygga så mycket nya då de inte får in komponenter. Så de kan fortsätta skjuta slut på sina.

De är inte direkt bojkottade av Asien så de du säger stämmer ej
Citera
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Valerij Gerasimov

Var tvungen att googla namnet och tänkte direkt "amenvaffan den där...". Det är då själva satan hur det ens är biologiskt möjligt för en sapiens att lyckas avla fram ett plyte likt hans. Verkligen inte en enda cell av mänsklig värme att finna.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Om jag inte tar helt fel så ses han väl som en "hardliner". Då lär det nog börja stupa fler ryssar..

Han är ju av den gamla sovjetiska skolan så han lär ha uppfattning att kvantitet före kvalitet. Så vi lär få se en ökad närvaro av trupp i frontlinjen vilket lär rendera i ännu mer slakt av ryska fotsoldater och fordon. Dessutom är han ju gammal stridsvagns chef själv.
Citera
2022-04-29, 19:10
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är väl siffror på officerare som stupat i kriget?

Hur många har Putins lakejer dödat då, bör ju också vara en hel del?

Yes, det är stupade officerare, de fick ju en bonusamiral av Putin men det fanskapet är ju inte död än vad vi vet.
Citera
2022-04-29, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det där var ju något som Lukashenko fantiserade ihop.
rysk o belarusiskt propaganda är idiotisk,,att män som blivit så störda att de knappt kan skilja på verklighet o dikt styr dessa länder är skrämmande,,,
Citera
2022-04-29, 19:13
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombolenat
Det här är rySSarnas drönare som de producerade INNAN sanktionerna. Vad de ska göra nu kan jag inte ens föreställa mig. Kanske pappersflygplan som är extra noggrant vikta?

https://youtu.be/1sPKSMeonxg
Jag tycker personligen att drönaren är jäkligt fiffig, framställd av billiga standardkomponenter och ändå fullt funktionsduglig.
Det roliga är ju hur tillverkarna snor ryska skattebetalare på pengar, vilket verkar vara standard i Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in