Citat:
Ursprungligen postat av
rojjjen
Ja så du menar att Sveriges inflation på 6 procent är värre än Rysslands 15?
Rysstroll.
1) Sluta kalla mig för troll när jag är den som faktiskt kommer med källhänvisningar hela tiden.
2) Jag klargjorde i trådstarten att denna tråd inte ens handlar om Ryssland. Att du trots det väljer att dra in Ryssland i konflikten hela tiden visar på att det är du som är trollet. Den här tråden handlar om Ungern och de länder som likt Ungern väljer att skydda sin egen ekonomi istället för att ruinera den för utrikespolitiska mål.
3) Du måste lära dig se ekonomi i perspektivet vart vi är på väg.
Som skrivits befinner sig Ryssland i sitt ekonomiskt sämsta läge på 7 år. 7 år är ingenting mot att befinna sig i värsta läget sen förra århundradet och/eller sen när mätningar började som är fallet i EU-länderna.
Rysk ekonomi är dessutom mångfaldigt mycket starkare än t ex Sveriges eftersom det finns andra länder som är beroende av Sverige på samma sätt som de är beroende av Ryssland. Att jag ens måste förklara detta tyder på att du inte förstår hur ekonomi fungerar. Läs t ex följande artikel som kom tidigare i veckan:
Citat:
– Ryssland har en nyckelroll inom energi, metaller och mat- och gödselproduktion. Det gör att det blir svårt att helt knäcka rysk ekonomi. Det kommer alltid finnas stora ekonomier – som Indien och Kina – som fortsätter ha begränsad handel med landet, säger Per Hammarlund.
Han vänder sig samtidigt mot själva idén om att knäcka en ekonomi som den ryska. Tanken är populistisk och vilseledande, anser Hammarlund.
https://www.svd.se/a/g6noXL/svart-att-knacka-rysk-ekonomi
Citat:
Ursprungligen postat av
RealTide
Varför dillar du om troll?
Det finns ingen hyperinflation i Europa, och Ungern har samma inflationstakt som alla andra och det finns inget som säger att Ungern har bättre ekonomisk framtidsförutsättning än resten av Europa
Har jag påstått att det finns hyperinflation?
Vad är det som är så svårt att förstå med TS?
Som jag påtalade i svaret ovan - ekonomi handlar inte bara om nuläget utan minst lika mycket om framtiden. Läser du TS så ser du att jag inte skriver om nuläget utan om det som komma skall, av den ekonomiska politik som förs.
Vi befinner oss redan i det värsta ekonomiska läget sen 1900-talet, det har jag redan givit källa på och det spelar ingen roll att ni troll påstår. Ni lever helt enkelt i förnekelse och kan tydligen inte ta in verkligheten.
Vissa ekonomiska analyser pekar på att USA rör sig mot hyperinflation, och befinner sig Europa då i det värsta ekonomiska läget i modern tid (vilket vi kommer göra) så kommer vi givetvis att dras med i den. Ryssland påverkas som sagt inte lika mycket av förklarliga skäl eftersom de producerar så mycket som andra länder behöver. Så enkelt är det!