2022-04-29, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombolenat
Du sitter här dag ut och dag in och maler Kremlpropagandan. Ingenting du säger har någon som helst trovärdighet. Allt du skrivit är skit. Jag har läst allting..

Duktigt! Men du har uppenbarligen inte förstått vad jag skrivit! Jag har aldrig nämnt judenazister, däremot nazister och det jag har skrivit är baserat på fakta och balanserad info..
Till skillnad mot många andra här..
Citera
2022-04-29, 11:42
Medlem
Citat:

Att ukrainarna straffar de så milt är fantastiskt. .
Att håna, förnedra och i vissa fall avrätta folk är milt?
Citera
2022-04-29, 11:45
Medlem
Reimers avatar
Ännu mera skrot från himlen, hur många fungerande flygplan har Ryssland egentligen kvar?

Citat:
Ukrainian military shot down Russian Su-34 in Kharkiv region

https://liveuamap.com/en/2022/29-april-ukrainian-military-shot-down-russian-su34-in-kharkiv
Citera
2022-04-29, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Den stolta Röda armén -- som segrade i så många beryktade slag under andra världskriget -- är totalt på dekis. Idag sannolikt en av världens sämsta krigsmakter har det nu visat sig. Endast några oorganiserade arméer i Afrika, några arabländer samt Nya Guineas och Vanuatus krigsmakt är sämre.

Ryssland har alltså till dags dato förlorat över 1000 stridsvagnar, nära 2000 andra stridsfordon, uppåt 200 flygplan och ett 50-tal helikoptrar. Därtill skrytfartyget Moskva, en av de få moderna stridsfartyg Ryssland förfogade över. Förlusten i manskap saknar motsvarighet i den militära historien för en angripande part med överlägsen armé.

Vilket ofattbart fiasko. Pågår kriget ett halvår ytterligare- kan Finland och Sverige glömma Nato då Ryssland kommer vara totalt desarmerat för decennier framåt.

- borde Finland, Sverige, Polen, Georgien, Tjetjenien, Kazakstan, Bulgarien, Rumänien, Tyskland m fl
länder hänga på o knäcka Ryssland en gång för alla o att Sverige som krigsbyten skaffar olje-
o gaskällor där för våra framtida behov o till låga konsumentpriser
Citera
2022-04-29, 11:48
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Polen har skickat 200 st T-72 stridsvagnar till Ukraina:

Om ett par veckor tror jag Ukraina har många nya offensiva trupper. De förbereds för fullt nu i de västra delarna av landet. Om två veckor kanske Ukrainas större offensiver börjar. Jag har hoppats på dem i nästan en månad men nu borde de snart vara redo.
Citera
2022-04-29, 11:48
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Att håna, förnedra och i vissa fall avrätta folk är milt?

Källa på avrätta för stöld? Nej, det har du givetvis inte. Var ingen avrättning i filmen. Du snackar skit och LJUGER igen.

Ja, det är milt med lite pisk och förnedring jämfört med åratal i fängelse. Men du är väl en sån strykrädd fascistblöja att du hellre suttit inne.

Tönt.
Citera
2022-04-29, 11:53
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Om ett par veckor tror jag Ukraina har många nya offensiva trupper. De förbereds för fullt nu i de västra delarna av landet. Om två veckor kanske Ukrainas större offensiver börjar. Jag har hoppats på dem i nästan en månad men nu borde de snart vara redo.

Tror att det ligger nära i tiden, de nöter ner den röda armen dagligen, tog en SU-34 idag också + alla djävla stridsvagnar och annat som blir skrot.

Materiel från väst förutom dessa stridsvagnar strömmar ju in, tror nästan att Ukraina har svårt att distribuera allt till fronten på grund av mängden, då nog fan kommer en offensiv, frågan är i vilken ända som Ukraina börjar.
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Rysk mongol skjuts ihjäl i närheten av Azovstal.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1519971693539868673
En längre version.

https://twitter.com/200_zoka/status/1519968736844918785
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ännu mera skrot från himlen, hur många fungerande flygplan har Ryssland egentligen kvar?

https://liveuamap.com/en/2022/29-april-ukrainian-military-shot-down-russian-su34-in-kharkiv

Det är byggt 129 av den kärran. De ska ha 200 ungefär år 2030, men man ser här med nya grejor att Ryssland är inte ekonomisk supermakt som bara kan bygga och bygga mängder av vapen. Som de antal de har av Sovjetprylar.

Citat:
At least 9 Su-34 aircraft lost in the Russian invasion of Ukraine. [8] 124 Su-34 and at least 1 Su-34M.[2] A total of 24 Su-34M on order.[2][7][9][10] First deliveries reported at end of 2021.[2][11][12]
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_active_Russian_military_aircraft
Citera
2022-04-29, 11:55
Medlem
Citat:
Ja, du säger det. Konstigt nog stämmer ALLT du skriver exakt överens med den rySSka propagandan.
Nu ljuger du igen...
Citera
2022-04-29, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
- borde Finland, Sverige, Polen, Georgien, Tjetjenien, Kazakstan, Bulgarien, Rumänien, Tyskland m fl
länder hänga på o knäcka Ryssland en gång för alla o att Sverige som krigsbyten skaffar olje-
o gaskällor där för våra framtida behov o till låga konsumentpriser

Hög tid att ta tillbaka Nyen.
Citera
2022-04-29, 11:58
Medlem
Citat:

Ja, det är milt med lite pisk och förnedring jämfört med åratal i fängelse.
Åratal i fängelse eller misshandel för att ha tagit mat för sin egen överlevnad...
Ukrainarna verkar kunna behandla sina egna värre än värst för att väst supportar dem..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in