2022-04-28, 21:12
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyssKiller
Kära kamrater idag kom det lysande nyheter. Slovenien Har öppat ett konto hos Gazprom och tänker börja betala med rubel.

En efter en.

EU, inte så enade.

Slava ukraini!

Man skall inte klandra de. De försöker sig bara anpassa sig efter tiden. Så här har det blivit med att stänga kärnkraftverk i väst (thx Merkel) och diverse Greta utspel..

Nu kommer notan.., och den kommer att bli lång. Det vet även Putin och han kommer att mjölka den så långt det går..
Citera
2022-04-28, 21:12
Medlem
Den här filmen var riktigt underhållande

https://www.youtube.com/watch?v=ZeQ7CPDK-Xg

Citat:
Why russians kill themselves and blame Ukraine? A new edition of russian fails
Citera
2022-04-28, 21:13
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Den här filmen var riktigt underhållande

https://www.youtube.com/watch?v=ZeQ7CPDK-Xg

Ryssarna är sin egen värsta fiende som vanligt.
Citera
2022-04-28, 21:15
Medlem
Ryssland har nu skjutit sönder följande i Ukraina
Helikoptrar: 111 förstörda
Drönare: 621 förstörda
Luftförsvarssystem: 277 förstörda
Stridsvagnar och liknande fordon: 2629 förstörda
Raketartilleri: 302 förstörda
Artilleri och Granatkastare: 1154 förstörda
Militärfordon: 2445 förstörda
https://tass.com/defense/1445047
Citera
2022-04-28, 21:17
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Komplett lista över Tysklands första rejäla leverans till Ukraina.

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/udu23k/german_parlament_voted_586100_in_favor_of_heavy/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=ioss mf

Nu snålas det inte. Tyskarna har verkligen tagit på sig spenderarbyxorna! Detta är nog bara början.

Död åt Ryssland.

Har det sagts något om när leveranserna är på plats i Ukraina ?

(lite skeptiskt till vad tyskarna säger, och vad man faktiskt gör)
Citera
2022-04-28, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Ja, och man angav naturligtvis koordinater och klockslag samt vilka vagnar de kommer i så ryssarna kan slå ut dem...

Skämt åsido, jag vet inte men jag tror inte heller man lämnar ut detaljer kring vapenleveranser till ett krig. Det vore oerhört korkat.
Citera
Medlem
DDRTVs avatar
Ryssen kan hota kortsiktigt med energi, för min del får ryssarna gärna stänga gas och olja direkt även om det blir en smäll kortsiktigt. Men som EUs president Ursula von de Leyen sade efter att vi kommit ifrån rysk gas och olja kommer vi aldrig gå tillbaka till rysk gas och olja. Ät skit ryssar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Tummen upp för dig. Men jag behåller mitt och min brors förflutna för oss själva.

Tycker dock fortfarande att Zelensky ska se om sina egna , lägga ner vapnen och förhandla fram ett avtal med Putin,Biden och övriga Europa .
Det håller jag med om, det jävliga är alla oskyldiga civila som drabbas och dör, spelar ingen roll vilken nationalitet dom har, det är lika illa för alla som drabbas bara för att politiker är maktgalna och helt dumma i huvudet.
Citera
2022-04-28, 21:25
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Olaf Schultz fördröjer nog så gott det går, den mannen verkar finnas på Putins lönelista.
Citera
2022-04-28, 21:27
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmabum
Exakt var är den förbjudna gränsen dragen? Är det uttalat? Handlar det om att ryssen trycker på atombomsknappen först? Eller finns det inte redan idag incitament för att angrippa rysslands atomubåtar och platser där man vet att det finns kärnvapen? Ifall man utgår från att Putins hot om att ta till kärnvapen är allvarligt menade.

Om vi leker med tanken på att väst kan slå ut 90 % Rysslands kärnvapensstridsspetsar i en klinisk operation som inte dödar för många scivila så får ju de många riskerna med det vägas mot risken att ett fullskaligt tredje världskrig bryter ut. Med ryssens hela atomstridsförmåga och på ryssens villkor

Hur skulle omvärldens dom se ut om USA och ytterligare något Nato-land slog till nu, i en specialoperation för att ta de riktigt farliga leksakerna från ryssen? Är detta ett scenario som överhuvudtaget finns på kartan och skulle det gå att genomföra ens i teorin? U2 har förstört sökfrasen "How to dismantle an atomic bomb" men någon här kanske vet hur det skulle kunna gå till?

I teorin så har USA ett 100 procentigt underrättelse-övertag över Ryssland tack vare kvantdatorer tillsammans med superdatorer, plus alla spioner de måste ha rekryterat under 1990-talet.

I teorin så kan USA slå ut, samliga, ryska strategiska kärnvapen och all samhällsviktig verksamhet i den Ryska Federationen, plus stora delar av militären, med cyberkrigföring och konventionella precisionsmissiler.

Men detta är, ytterst riskfyllt, och kommer inte att hända med mindre än att USA/NATO är säkra på att Putler tänker inleda ett överraskande anfall med strategiska kärnvapen.

Som det ser ut nu så kommer, istället, väst låta den ryska cancersvulsten blöda sig vit i Ukraina, tills Ryssland kollapsar och faller sönder i mindre stater.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DDRTV
Ryssen kan hota kortsiktigt med energi, för min del får ryssarna gärna stänga gas och olja direkt även om det blir en smäll kortsiktigt. Men som EUs president Ursula von de Leyen sade efter att vi kommit ifrån rysk gas och olja kommer vi aldrig gå tillbaka till rysk gas och olja. Ät skit ryssar.

Exakt. Rysslands framtid är mycket mörk.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Ja, och man angav naturligtvis koordinater och klockslag samt vilka vagnar de kommer i så ryssarna kan slå ut dem...

Skämt åsido, jag vet inte men jag tror inte heller man lämnar ut detaljer kring vapenleveranser till ett krig. Det vore oerhört korkat.

Man har lovat massa "shit" tidigare. Inget av det har man levererat tidigare. Dvs man har brutit sina tidigare löften.

Så frågan jag egentligen ställer är : Kommer man uppfylla sina nya löften ?

(litar du på ngn som inte "håller ord" ?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in