Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja passerar man 1000 vagnar så får jag nog korka upp en 25 årig singlemalt!
Kombinationen av att korka upp finwhiskey och följa upp donationsmål är ett bra sätt att fira tycker jag. Hittills har jag öppnat en Bruichladdich och skjutsat in en del pengar till humanitärt bistånd, veterinärhjälp till husdjur i Ukraina, samt direktstöd till en utlandsbataljon. Det gäller att hålla rätt mix av single malt, kristerapi för krigsapatiska golden retrievers och nya fräscha rödpuntsikten till orchjägarna.
Har för övrigt lovat kollegorna att jag kommer att släpa upp den största flaskan champagne de någonsin sett den dagen Putin blir undanröjd. Det blir dyrt men roligt!
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
JLäste precis en artikel om de ryska T-72 tanksen. De har tydligen ett konstruktionsfel som gör att de vid en träff i tornet gärna med en takslående PV projektil blåser bort hela tornet då ammunitionen lagras där. Man får då en Jack in the box eller gubben i lådan och hela besättningen åker åt helvete.
Felet har alltid funnits och påtalats sen länge, men man har inte gjort något åt det.
Inte kul att vara rysk besättningsman i ryska tanks då man vet att Ukraina har fri tillgång till Javelin, NLAW och Stugna…….
Ja, problemet verkar vara att de har ett magasinband under tornet som ger den s.k. "flygande stekpannan"-effekten när magasinet fattar eld. Stridsvagnen verkar överlag inte vara konstruerad med besättningens överlevnad och välmående i åtanke. Även laddaren ser ut att vara en ren dödsfälla, fastnar man i den så lär armen krossas och/eller helt klippas av.
Edit: Om ukrainarna klipper Gerasimov i Izium blir det årgångsbubbel på krogen i helgen.