2022-04-28, 14:30
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Kan det va "satan2" ?

Han har ingen aning om vilka vapen han pratar om. Han sprider bara rysk propaganda det är allt. I verkligheten så är han livrädd att få sämre levnadsstandard.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det gör jag inte när jag objektivt säger att du ljuger när du påstår att allt ryssarna säger är lögn...
Varför klippte du citatet då?
Citera
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Men Putin = bad, det är det viktiga!

Tja, därom råder det knappast något tvivel.
Jag undrar mest om det på allvar börjar bli dags att släppa lös NATO+improviserad västkoalition för att hjälpa Ukraina.
Citera
2022-04-28, 14:34
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Att ryska armén tom är värre än tyska nazi-armén förvånar tyvärr inte.
Håller med!Nazisterna hade visioner som var hemska och i mänskligt perspektiv äckliga,MEN,de hade åtminstone en ärlighet bakom sitt agerande,samt att de inte satt och ljög sin röv röd bara för att de saknade intelligentia eller perspektiv.Det som uppvisas av Ryssland för tillfället är så otroligt fanatiskt och korkat att det kräver mer än en söndrig och indoktrinerad idiot för att kunna stödja.Det handlar inte om Ukraina som många troll tror att det gör(ja,de tror faktiskt detta....Major Tom calling earth),utan hur förbannat bevisligt retarderade de är i sitt sätt att hantera sin och andras värld anno 2022.Synd hade många sagt...nu är det inte ens det,utan ren skär inavel som gått för långt
Citera
2022-04-28, 14:35
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Har hört på norsk radio på morgonkvisten, och en militär kommenterade lite det som sker : Ryssarna tuggar sig sakta framöver, tydligen har man ett massivt artilleriövertag för stunden, som jobbar frenetiskt. Militären sa att ukrainarna högst troligen har pådragit sig större förluster utav detta.

Sen sa han en sak till : Man har reserver kvar bakom den ryska linjen som sitter och väntar.., de har inte rört sig än..

Ingen tvekan om att ukraina tagit förluster, just pga det ryska artilleribombardemanget. Men också Ryssland har tagit förluster, enorma sådana, större per dag än när den ryska cancersvulsten försökte med Kiyv ock Krakiv.

Den ryska operativa strategin, borde, i alla fall vara att göra testanfall och sedan angripa de svagaste ukrainska ställena på frontlinjen med massiva pansar-infanterianfall,med artilleri och flygunderstöd, i syfte att inringa ukrainska formeringar. Detta är i alla fall klassisk offensiv taktik. Men jag tror att ryssarna saknar reserver för det.

Slava Ukraini!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Jag undrar mest om det på allvar börjar bli dags att släppa lös NATO+improviserad västkoalition för att hjälpa Ukraina.
NATO har funnits i Ukraina sen typ 2014. Ukrainas militär har NATOs vapen och är tränade av USAs specialstyrkor.

Du ser hur det går. -Åt helvete.

Jag tror inte att skicka en HBQT certifierad styrka kommer göra någon skillnad. Du har redan sett vad som händer med dom.

Allt som krävdes var en Kalibr missil. Nu är dom hemma i Sverige igen och ska skriva böcker. Så mycket betydde Ukraina i slutändan...
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
AFS supportern "Baggebo" talar om att städa bort neonazister något av ett självmål kanske.

Propagandisterna har verkligen lyckats bränna alla broar.

Den typen av vaselin du måste smörja röven med för att få den egna världsbilden att klicka med Putin. Trådens källarnazister måste argumentera mot fascism/nazism när man själv är en samtidigt som man måste övertyga neutrala att det är en Hollywoodnazistisk konspiration orkestrad av CIA medan han själv står för den klassiska nationalsocialsmen som idolen Putin pitchar som orsak till kriget på hemmaplan

Vad tycker dessutom Kasselstrand om denna bajsmacka hans sympatisörer kokar ihop i tråden som riskerar att explodera i ansiktet inför ett kritiskt val. Dags att valla hem fåren innan det är för sent.
Citera
2022-04-28, 14:36
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Var ju häromdagen ett NATO möte + andra länder som inte är medlemmar i Ramstein, Tyskland. Totalt var det väl 40 länder. De skall tydligen mötas varje månad för att samordna hjälp utav allt : Vapen, humanitär hjälp etc..
Citera
2022-04-28, 14:36
Medlem
U-landsdemokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Intressant med så stora ryska förluster. Fortsätter det så här så kommer de att förlora allt sitt stridsvärde hos sina soldater på bara några veckor. Och den ryska cancersvulsten saknar reserver, om de inte mobiliserar.
Vad löjlig du är med din cancersvulst i hjärnan. Så okunnig och blind.

Moskva-Ryssar slåss mot Washington-Ryssar medans någon gnuggar händer.
Citera
2022-04-28, 14:39
Medlem
moment42s avatar
Citat:

Självklart kommer vi göra så,ja.Detta är ennu en sak som ryssen inte riktigt förstår,utan de tror att samma medel(hot,snack,propaganda) som användes under 60-talet räcker till idag.De förstår helt enkelt inte att de bjuder oss tid till att planera in i detalj hur det skall göras för att hålla collateral damage så liten som möjligt.Ryssland är dömt oavsett hur de vrider och vänder sig.Darwin ler där han befinner sig nu
Citera
2022-04-28, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Jag är inte så dum så jag tror att det som händer på datorspel händer på riktigt iallafall.

Den pinsamheten lever kvar i tråden än idag och flera användare tittar ner i marken så fort man nämner det.

Ni vet vilka ni är!

Kadyrov stövlade precis in i Kiev i sina Prada stövlar. Precis som du förutspådde för 55 dagar sedan
Citera
2022-04-28, 14:40
Medlem
moment42s avatar
[quote=Stizze1|80049419]hur i helvete kan det vara så många som torgför vidriga åsikter till stöd för Rysslands oerhörda övergrepp o brutalitet i denna tråd,, har propaganda maskineriet i Kreml satt klorna i flaschback?[/QUOTE
Hej Stizze.Ursäkta,men menar du att jag torgför MINA åsikter åt det hållet du syftar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in