Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Tysklands störste Ukrainadåre:
https://twitter.com/JulianRoepcke/status/1519590404261302272
Stämmer bra med det jag förmedlat från ryska källor runt Izyum (som min favorit Older than Edda) de senaste dagarna. Ryssland maler ner Ukraina. Slutresultatet är redan klart. Det enda det handlar om nu är hur många ukrainska män (och kvinnor!) Zelensky och hans internationella kollegor vill döda innan de säger stopp.
Om Putin skulle "vinna" kriget mot Ukraina (vilket jag håller för helt osannolikt) skulle det inte bara vara en pyrrhusseger för Putin (som hursomhelst aldrig kommer välkomnas in i värmen igen) utan även för Ryssland. Ingen respektabel kommer vilja ha med landet att göra. Ryssland skulle bli en pariastat, en blandning av Nordkorea och Venezuela.
Det finns bara en fruktbar väg framåt för Ryssland; Putins avsättande + fullständig rensning i landets ledning + landet måste göra upp med det sjuka storhetsvansinne som finns i många ryska själar. Ett storhetsvansinne vi häromdagen kunde skåda in action i självaste Stockholm då den (eventuellt psykiskt ej helt friska) ryska läraren Eugenia öste förakt över en ukrainsk kvinna.
Liksom de flesta länder har Ryssland saker att vara stolt över historiskt. Dock har de också i sin historia en del saker som är en oerhörd skam för landet. Faktum är väl att få länder (om ens något) kan tävla med Ryssland när det gäller att plåga och döda sin egen befolkning. Ryssland har en ofattbart brutal bakgrund. De kommer också ha en brutal "framtid" om de inte snarast ändrar kurs.