2022-04-28, 06:47
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Åh, fy fan. Skulle inte komma som en överraskning om frugan har blivit mördad av denne galning. Antagligen ligger hon i ett gruvhål någonstans.

Så kan det nog vara. Han kanske prövade en sak som fungerat förut en gång till men denna gången gick det inte som förväntat. Därav borde dom genomsöka gruvschakt som ligger i nära anslutning till vägar i närområdet där han uppenbarligen haft en viss lokalkännedom. Där kanske finns fler kroppar.

Eftersom kvinnan uttryckt rädsla att hon ska mördas av sin make om dom blir utvisade så kan hon knappast inte levt i något sunt, lyckligt förhållande med honom.

I övrigt är jag bara så jävla spyfärdigt trött på alla dessa mena-folk som tror att kvinnan är en ägodel. Det är för fan heeeeela tiden som dessa hedersbrott inträffar. Vari ligger hedern att som man ge sig på en försvarslös kvinna? Det är allt annat än heder att slå, våldta och mörda kvinnor. Det är skam.
Citera
2022-04-28, 07:06
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Ja jo du har rätt i att våldet skulle "bara" minska i sverige, visst. Men det är väl en bra sak? Sverige kan väl inte ta ansvar för att minska kvinnovåld i mellanöstern etc? Hur ska de kunna åka dit och ändra värdegrunder som länderna haft i ett par tusen år? Skickar vi dit 10 kvinnor för att prata om kvinnors lika värde så blir de ju våldtagna och dödade på ett par dagar. 10 män skulle nog bara slås ihjäl i bästa fall.

Absolut. Men ofta låter det i debatten som om vi i Sverige skulle rädda kvinnor från att bli dödade om vi inte släppte in MENA män.
Citera
2022-04-28, 07:07
Medlem
grey.eagles avatar
Jag gissar att många här vill ha ett "hårt" med Sveriges mått mätt straff, och Domstolen ska spegla folket, så domen kommer bli intressant kan den antas spegla vad Sveriges befolkning vill.

Eller speglar den något annat?
Citera
2022-04-28, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Menar du att det inte ska ha hänt?
Citera
2022-04-28, 07:23
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Menar du att det inte ska ha hänt?

Annat än folkviljan, vad trodde du?
Citera
2022-04-28, 07:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
MGM sitter som häktad på Salbergaansalten.

Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Förvarad i Västerås enligt häktningsframställan, efter som dem har stängt för ombyggnad på häktet.
Borde han sitta i närheten.
Häktningsframställan
https://delafil.se/8082846f6bf3796c/V%C3%A4stmanlands_TR_B_2249-22_Aktbil_6,_H%C3%A4ktningsframst%C3%A4llan.pdf

Häktet i Västerås flyttas till Salberga

Nu står det klart att häktet i Västerås flyttar helt och hållet till Salbergaanstalten.

https://www.kriminalvarden.se/om-kriminalvarden/nyheter/2020/maj/planer-for-hakte-i-vasteras/

https://www.vasterastidning.se/vasteras/haktet-i-vasteras-flyttas-till-salberga/reprap!AkG4RT0bc2RFicjOrLtLqA/

Har för mig att personen blir häktad på den orten
brottet begåtts
.

Stort tack för dessa uppgifter.

Alltså MGM sitter på Salberga som häktad. Så brukar det vara ja men som vi vet så kan en person dömas av en tingsrätt på en annan ort än där brottet har begåtts. Tur är väl det med tanke på hur det var förr i tiden då en person bara kunde dömas där brottet hade begåtts.
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-04-28 kl. 07:52.
Citera
2022-04-28, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Jag gissar att många här vill ha ett "hårt" med Sveriges mått mätt straff, och Domstolen ska spegla folket, så domen kommer bli intressant kan den antas spegla vad Sveriges befolkning vill.

Gissar nog i stället på att många vill ha ett ”reellt” hårt straff, inte ett straff som är hårt med svenska mått.
Och Domstolen skall väl tolka lagarna, inte folkviljan?

Lagarna bestäms ju av de folkvalda givetvis. Men de speglar knappast folkviljan.
Citera
2022-04-28, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Jag tror att han trots allt sitter pyrt till.
Kvinnan hade fått sina kläder sönderslitna. Det borde finnas både skador och DNA som bevisar att våld har brukats.
Om det sedan går att bevisa att mannen har återkommit till gruvan, antagligen för att säkerställa att hon inte levde, då tror jag att ett likgiltighetsuppsåt inte går att runda.
Hittar man sedan stenar, m.m., med hans DNA så blir det nog mer än likgiltighet.

Man kan även hålla tummarna för att han är en sjuhelvetes idiot. Man kan alltid hoppas att fanskapet kommer med några uppenbara lögner som totalsänker trovärdigheten. Modern kriminalteknik har skapat problem för nyinvandrade gärningsmän utan konsekvenstänk.
Det skulle smaka fågel om fanskapet nekade till att ha hållit i en sten vid gruvhålet samtidigt som det kryllar av DNA-spår på stenar där kvinnan hittades......typ.

Din analys är korrekt. Han är körd och kommer få det högsta straff lagen medger, och det är livstid och utvisning efter avtjänat straff. Han kommer vara i fängelse i minst 20 år. Han kommer söka tidsbestämt straff flera gånger innan han får det. Han är en utmärkt kandidat för att få tillbringa sin tid som inlåst i de länder där vi också kommer köpa fängelseplatser, likt Danmark gör.

Vi har sett hur det är svängdörrar för kriminella gäng, men det är en annan sak när det skjuts på bakgårdar, med maskerade män, utan vittnen närvarande och offer som tiger eller är döda. Då är det ett annat bevisläge.

Ett brottsoffer som överlever och kan peka ut gärningsman, och hennes berättelse ger polisen möjlighet att hitta teknisk bevisning som styrker brottsoffrets berättelse, är en helt annan sak. Den tid kvinnan var i gruvhålet och hennes skador, ger hennes redogörelse hög trovärdighet, där brottet är mordförsök, och våldtäkten, frieriet och gärningsmannens hat mot henne är omständigheter som kommer vara försvårande för honom.

När man ser alla Facebookkonton vet vi att han är en otäck typ, med militärbakgrund, och en notorisk lögnare. En typ som varit i Sverige illegalt, och mördar för att han inte fick gifta sig med en kvinna, trots annan fru och 3 barn.
Citera
2022-04-28, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Är BO också afghan??

Vad vet vi egentligen om BO? Väldigt lite information i media och inte ens här i tråden har det framkommit speciellt mycket. Att MGM var en "samhällsparasit" och ett riktigt svin råder det ju ingen tvekan om. Dock är det lite väl mycket "tycka synd om" kring BO. Vem är hon? Är hon också en "samhällsparasit" som varit utvisad sedan flera år tillbaka? Hur mycket är sant i det hon förmedlat till polisen?
Citera
2022-04-28, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
I en polisanteckning från februari 2021, då Mohamad misstänktes för olovlig körning, skriver en förhörsledare på polisens Region Mitt att:

”3 barn som Mohamad försörjer på heltid. Hans fru lämnade Mohamad, alternativt blev placerad någon annanstans för cirka 2 år sedan och Mohamad har ingen aning vart hon är.”

"Mohamads fru uppgav i samband med att hon överklagade Migrationsverkets beslut att hon var rädd att bli hedersmördad av sin man."

Jag undrar om polisen kommer utreda detta försvinnande, när 3 barn inte har sin mamma längre. Jag tycker att en försvunnen mamma är lika viktigt i denna utredning, som det brott de utreder nu.

Är det en seriemördare undrar jag, när man ser hur kallsinnig han är. Svenska myndigheter borde ta kontakt med polismyndighet i Afghanistan, och ta reda på annan sida av myntet om varför han flytt från Afghanistan. Det har framkommit att den försvunna frun har vänner på Facebook, och han har påstått att hans frus familj är ute efter honom. Dags att ta reda på varför.
Citera
2022-04-28, 08:42
Medlem
Skaraborg2s avatar
Detta vore rena "drömmen".

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Din analys är korrekt. Han är körd och kommer få det högsta straff lagen medger, och det är livstid och utvisning efter avtjänat straff. Han kommer vara i fängelse i minst 20 år. Han kommer söka tidsbestämt straff flera gånger innan han får det. Han är en utmärkt kandidat för att få tillbringa sin tid som inlåst i de länder där vi också kommer köpa fängelseplatser, likt Danmark gör.

Vi har sett hur det är svängdörrar för kriminella gäng, men det är en annan sak när det skjuts på bakgårdar, med maskerade män, utan vittnen närvarande och offer som tiger eller är döda. Då är det ett annat bevisläge.

Ett brottsoffer som överlever och kan peka ut gärningsman, och hennes berättelse ger polisen möjlighet att hitta teknisk bevisning som styrker brottsoffrets berättelse, är en helt annan sak. Den tid kvinnan var i gruvhålet och hennes skador, ger hennes redogörelse hög trovärdighet, där brottet är mordförsök, och våldtäkten, frieriet och gärningsmannens hat mot henne är omständigheter som kommer vara försvårande för honom.

När man ser alla Facebookkonton vet vi att han är en otäck typ, med militärbakgrund, och en notorisk lögnare. En typ som varit i Sverige illegalt, och mördar för att han inte fick gifta sig med en kvinna, trots annan fru och 3 barn.

Hoppas verkligen att detta du tar upp kommer att bli verklighet.

Vore rena "drömmen" om den här fruktansvärda personen skulle få ett straff liknande det du omnämner. Han kan mycket väl bli dömd till utvisning men en sådan kommer med största sannolikhet aldrig att ske.
Citera
2022-04-28, 08:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
Har själv ställt mig samma fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag undrar om polisen kommer utreda detta försvinnande, när 3 barn inte har sin mamma längre. Jag tycker att en försvunnen mamma är lika viktigt i denna utredning, som det brott de utreder nu.

Är det en seriemördare undrar jag, när man ser hur kallsinnig han är. Svenska myndigheter borde ta kontakt med polismyndighet i Afghanistan, och ta reda på annan sida av myntet om varför han flytt från Afghanistan. Det har framkommit att den försvunna frun har vänner på Facebook, och han har påstått att hans frus familj är ute efter honom. Dags att ta reda på varför.

Jag har själv ställt mig samma fråga många gånger.

Han kan mycket väl tidigare ha använt sig av "gruvkonceptet" i Afghanistan och/eller Iran innan han kom hit. Väl här kan han ånyo ha använt sig av detta. Gruvor, gruvgångar, djupa håligheter i marken bör han mycket väl känna till från sitt eget hemland.

Går det att få något/några svar från talibanregeringen i Kabul? Går det i s f lita på den informationen? Har ingen aning om hur det förhåller sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in