2022-04-28, 08:09
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirgerJarl1990
Tydligen välkomnas de ryska trupperna som befriare av de etniska ryssarna i Ukrainas östra del av vad jag hör. De etniska ryssarna har fått lida något enormt av de paramilitära ukrainska trupperna som använt dem som mänskliga sköldar.

Väldigt hårda ord från Kina om USA och EU. USA liknas vid djävulen och EU som den som håller djävulens ljus. Ovanligt hårda ord för Kina.

Väst gör nu allt de kan för att få ut sina rådgivare från Azovstal. Tom Macron ringde Ryssland. Man vill inte att det ska komma ut att man haft rådgivare på plats. Tydligen en del svenskar inblandade. Kommer bli riktigt pinsamt när det kommer ut. Speciellt eftersom dessa rådgivare hjälpt Azov-bataljonen som är erkända nazister. Även Zelensky erkände att de är vad de är men det spelar ingen roll för de strider på Ukrainas sida. Får även höra att Kiev helst skulle vilja att ryssarna eliminerar de kvarvarande nazisterna dels för att Kiev inte kontrollerar dem och dels för att de vill att den infon de har begravs med dem. På köpet får Kiev några nya "martyrer".

WW3 på ingång. Då är det verkligen bra att ta ställning med ett Nato-medlemsskap för ena sidan när man gränsar till den andra som Sverige gör. Verkligen genomtänkt.

"tydligen" "vad jag har hört" "får även höra" "WW3 på ingång"

Du bara spyr ut dina egna önskedrömmar utan någon som helst substans. Tror du på allvar att en enda person här inne tror på ditt "vad jag har hört" dravel?
Jag undrar vad som driver en sån som du är det någon naiv tro att du faktiskt gör skillnad och lyckas ändra någons syn på invasionen?

Ryssarna kommer köra stop inom en snar framtid och desperationen börjar synas mer och mer både hos Putin och bland er "ryssvänner" här i tråden. Liksom Putin har ni svårt att erkänna nederlaget och viftar febrilt med hot om WW3 och kärnvapen.

Ett världskrig med endast en nation mot resten av världen är något nytt förresten då in

Lycka till och kämpa på! (kul med något att skratta åt mitt i eländet)
Citera
2022-04-28, 08:09
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Klarar ryssen att ockupera vunnen mark för lång tid med 200000 man ständigt under vapen och krympande inkomster? De måste ju samtidigt hjälpa syrier, kazakher m.fl. för att låtsas vara en riktig player.
Det kommer knappast att räcka med 200000 man för att hålla sydöstra Ukraina!

De kommer ju ständigt att attackeras av välbeväpnade partisangrupper och det kommer vara omöjligt för ryssen att få till fungerande samhällen.

Sanktionerna kommer att skicka hela Ryssland tillbaka till medeltiden inom några år….
Citera
2022-04-28, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
"tydligen" "vad jag har hört" "får även höra" "WW3 på ingång"

Du bara spyr ut dina egna önskedrömmar utan någon som helst substans. Tror du på allvar att en enda person här inne tror på ditt "vad jag har hört" dravel?
Jag undrar vad som driver en sån som du är det någon naiv tro att du faktiskt gör skillnad och lyckas ändra någons syn på invasionen?

Ryssarna kommer köra stop inom en snar framtid och desperationen börjar synas mer och mer både hos Putin och bland er "ryssvänner" här i tråden. Liksom Putin har ni svårt att erkänna nederlaget och viftar febrilt med hot om WW3 och kärnvapen.

Ett världskrig med endast en nation mot resten av världen är något nytt förresten då in

Lycka till och kämpa på! (kul med något att skratta åt mitt i eländet)

Jag lyssnar på utländska nyheter. Om de stämmer eller inte får tiden visa. Jag återger sånt jag hör precis som alla andra härinne återger vad de läser eller hör. Vad är ditt problem? Har svensk MSM mer substans? Knappast.
Citera
2022-04-28, 08:14
Medlem
Fint, Eu gör Ukraina till ett "superexportland" i 1 år.

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_22_2671
Citera
2022-04-28, 08:19
Medlem
Citat:
Jag lyssnar på utländska nyheter. Om de stämmer eller inte får tiden visa. Jag återger sånt jag hör precis som alla andra härinne återger vad de läser eller hör. Vad är ditt problem? Har svensk MSM mer substans? Knappast.

hahaha, "utländska nyheter" som säger att ryssen ska "befria" och ha "folkomröstningar".

rystrollolololol.....

en ljugande 3 åring i valfri sandlåda har väll mer substans?
Citera
2022-04-28, 08:20
Bannlyst
Tror ni sprutfnasket diktatorn Pruttler gör ett kort eller långt framträdande på segermarschen? Det han höll på nått stadium för några veckor sen var ju inte så imponerande. Tror han stod där hela 5 minuter? Sen var det mest gitarrer och skit som kom fram medan dvärjen åkte och gömde sig i nån bunker.

Ser vi samma paranoida sjuke man den 9:e maj eller kommer han vara död tro?
Citera
2022-04-28, 08:27
Bannlyst
Jag fattar fortfarande inte vad det här kriget ska vara bra för. Vad har blivit bättre?

Är det inte jävligt sjuka och onödiga tankar rövhålet putin har? riktigt jävla 1945-tal? Det finns väl ingenting att vinna på krig år 2022?
Citera
2022-04-28, 08:27
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ryssland kommer inte ockupera någon mark utan befria. Folkomröstning kommer hållas i Kherson och andra ställen om de vill tillhöra Ukraina eller inte. Självbestämmanderätt vet du.

Ja, vi vet redan hur ryskkontrollerade låtsasfolkomröstningar går till. Ryssarna har redan tryckt upp ett stort antal färdigifyllda Ja-blanketter och för att inte vallokalerna ska vara tomma, skickar de dit eget folk som röstar (Ja) fler gånger.

Citat:
The day before the referendum, it was reported in Ukrainian media that a group of pro-Russian separatists in possession of a 100,000 ballots already marked with a 'yes' vote for the referendum were captured during the ongoing government "anti-terrorist" operation, and that the ballots were seized by government forces.
Citat:
Many of the voters were not on the registration lists but were allowed to vote after showing identification documents. A CNN crew saw several people vote twice at one polling station, and the BBC filmed a woman putting two ballot papers into the same box. Reporters with German newspaper Bild followed a man that they said voted eight times. He was asked twice if he lived in Donetsk. He answered no, which the polling officials said was not a problem.

https://en.wikipedia.org/wiki/2014_Donbas_status_referendums
Citera
2022-04-28, 08:29
Medlem
Citat:

Utländska betyder i det här fallet ryska? Alltså en parten i ett pågående krig. Dvs sämsta möjliga ur ett tendensperspektiv. Men gör det du. Tiden kommer inte visa så mycket om du sitter i den bubblan dock. Vad som än händer i verkligheten är det stora segrar eller kloka taktiska / humanitära beslut du kommer få läsa om.
Citera
2022-04-28, 08:30
Medlem
Hur länge skall vi vänta
innan NATO sätter stopp
för Putins krig i Ukraina..?
Citera
2022-04-28, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pruttler
Tror ni sprutfnasket diktatorn Pruttler gör ett kort eller långt framträdande på segermarschen? Det han höll på nått stadium för några veckor sen var ju inte så imponerande. Tror han stod där hela 5 minuter? Sen var det mest gitarrer och skit som kom fram medan dvärjen åkte och gömde sig i nån bunker.

Ser vi samma paranoida sjuke man den 9:e maj eller kommer han vara död tro?

Kort, en stalingrej. Bakom stenmuren, med skottsäker väst, vinka lite.
Citera
2022-04-28, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shibaiji
De blir starkare av försvagas ekonomiskt och militärt?

vad ska de trolla fram ur hatten.
Militär tekniska komponenter och mer rubel ur intet?
Ur intet? De kan säkert hitta alternativa lösningar och blir troligen mer motiverade ju hårdare motarbetade de blir..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in