2022-04-27, 20:33
  #136885
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Utan kraft? Ryssland har Malta TT utplåna allt liv på jorden fem gånger om. Det är inte att vara nere på knä.

Skriver du det här med tårblanka kinder?
Citera
2022-04-27, 20:33
  #136886
Medlem
Office of the UN High Commissioner for Human Rights (OHCHR) har hittills registrerat 5939 civila förluster, 2787 döda och 3152 skadade
https://www.ohchr.org/en/news/2022/04/ukraine-civilian-casualty-update-27-april-2022


Senaste uppdateringen från Ryska försvarsministeriet
OBS detta är från Ryska försvarsministeriet inget är mina egna påståenden
https://t.me/s/mod_russia
https://vk.com/mil
https://vk.com/wall-133441491_682992
https://eng.mil.ru/en/news_page/country/more.htm?id=12419082
550 ledningscentraler
609 drönare
275 Luftvärnssystem, S-300, Buk M-1, Osa
128 radarstationer
252 flygplan och helikoptrar (Känd uppdelning 141 flygplan, 111 helikoptrar)
2616 pansarvagnar och bepansrade stridsfordon
297 MLRS raketartillerifordon
1139 fältartilleri och granatkastare
2426 enheter av speciella militära fordon.

Senaste uppdateringen från Ukrainas försvarsministerium
https://www.facebook.com/MinistryofDefence.UA
https://www.facebook.com/MinistryofDefence.UA/posts/304771728501953
OBS detta är från Ukrainas försvarsministerium inget är mina egna påståenden.
De totala stridsförlusterna för fienden var ungefär:
22400 Personal / Personer
939 Pansarvagnar
2342 Bepansrade stridsfordon / APV
421 Artillerisystem
149 MLRS raketartillerifordon
71 Luftvärns system
185 Flygplan
151 Helikoptrar
1666 Motorfordon / fordon
8 Fartyg / båtar / kutter
76 Bränsletankar
207 UAV operativ-taktisk nivå
31 Specialutrustning
4 OTRK / TRK / mobil SRBM-avfyrning

Påstådd intern rapportering om Ukrainas förluster, ta det som den propaganda obekräftade uppgifter är.
https://i.ibb.co/GcyvZHw/27-04-eng.jpg
Viktigt förtydligande: alla dessa uppgifter är prognoser. Med det menas att ukrainska sidan i sina egna interna rapporter och sammanfattning har inte det exakta antalet förluster för varje kategori.

Det finns ingen kommunikation med vissa enheter, och de är listade som saknade, viss utrustning kan återställas efter attacken. Därför är tendensen att det i interna rapporter alltid underskattas det faktiska antalet förluster

Tidigare rapporteringar
2022-04-27 förmiddag
2022-04-26 eftermiddag
2022-04-26 förmiddag
2022-04-25 eftermiddag
2022-04-25 förmiddag
2022-04-24
Citera
2022-04-27, 20:38
  #136887
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Utan kraft? Ryssland har Malta TT utplåna allt liv på jorden fem gånger om. Det är inte att vara nere på knä.

Tror du verkligen själv på all skit du häver ur dig , terrorbalansen gällande kärnvapen
sätter inte Ryssland i förarsätet heller .

Du är ett tröstlöst rysstroll , och jag kan garantera dig att detta krig sum
Putin har startat kommer han förlora stort och med det makten och till slut sitt egna folk.

Fattigdom och ett utfruset land dömt till paria gör igen nöjd på hemmaplan.
Citera
2022-04-27, 20:39
  #136888
Medlem
raskenss avatar
Pinsamt för Puttefnask. Vice VD för gasprombank kastar in handduken och tar värvning i Ukrainas försvar:

https://twitter.com/nexta_tv/status/1519285038247989248?t=QB8NE1DKURnIa7bv-MOGVw&s=19
Citera
2022-04-27, 20:40
  #136889
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Vi pratar om vad det är för folk, inte ditt hittepå

Sovjet människan (Soviet man)var en etnisk företeelse. Mäta näsor och kolla skallars form är lite gammeldags, utom i Putins Ryssland möjligtvis.

https://brill.com/view/journals/css/51/1/article-p64_4.xml?language=en
Citera
2022-04-27, 20:43
  #136890
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
I denna tråd har jag hört varenda anledning som finns för att Ryssland skulle, eller har rätten att invadera Ukraina. Finns inget nytt där för mig att hämta, jag har hört argumenten och avfärdat dem och större delen av världen har gjort detsamma.

Denna tråd har två tema. Många är fokuserade på att bekräfta att det var fel av Ryssland att invadera. Det är så klart inte oväsentligt, konflikten har en komplicerad historik.

Andra har fokus på vad som skulle kunna stoppa konflikten. De som är föräldrar eller chefer vet att även att om ens barn/underlydande har fel, så är det inte det viktigaste att avgöra hur fel de har. Det gäller att skapa ramar så att barnen inte gör fel så ofta, lär sig av sina fel, och att ibland måste man bara lugna situationen. Det är det mer lösningsorienterade temat.

Sen är där också det tredje temat, drägg som bara spyr ut sitt rashat och sina stympade känslor och tycker folk från andra sidan ska dö. Kanske de mår bättre själva, kanske känner de gemenskap. Krig som fotbollsmatch.
Citera
2022-04-27, 20:44
  #136891
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Pinsamt för Puttefnask. Vice VD för gasprombank kastar in handduken och tar värvning i Ukrainas försvar:

https://twitter.com/nexta_tv/status/1519285038247989248?t=QB8NE1DKURnIa7bv-MOGVw&s=19

Det kan gå fort när råttorna lämnar skeppet. Visserligen har skrivbordstsaren sin lojala klick med ex-KGB folk i bakgrunden men det kan bara räcka så långt när man förlorar tron på ett krig.

Fallet med den gamla rumänske kommunistdespoten Ceauşescu som in i det sista försökte skylla på Väst innan hans egen säkerhetstjänst fängslade och avrättade honom gör sig påmint. Man kan inte plundra och ljuga för sitt folk hur mycket som helst även om ryssarna är vana och bekväma med lögner.
__________________
Senast redigerad av Krakem 2022-04-27 kl. 20:57.
Citera
2022-04-27, 20:44
  #136892
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-landsdemokrat
Att ta en position för att kunna försvaga Ryssland i största möjliga utsträckning har blivit målet. Regnbågsrevolution brukar det kallas av nationella intressen.

Ok. Ja, låter väldigt otäckt.
Men ger det en ursäkt att skicka in sin militär att mörda, våldta och jämna städer med marken?
Bara undrar.
Citera
2022-04-27, 20:46
  #136893
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-landsdemokrat
Ukrainas historia är inte speciellt gammalt och det var säkert olyckligt med Sovjet för en del, men något nytt Sovjet är inte aktuellt, snarare Ryssland 2.0.
En extremt fattig version 2.0
Rysslands industri håller sakta på att dö.
Inte ens Kina vill ha med Putins regim att göra även om diktaturkramarna i tråden vill göra gällande att så är fallet. Många önskedrömmar i det lägret.
__________________
Senast redigerad av Arccosinus 2022-04-27 kl. 20:54.
Citera
2022-04-27, 20:46
  #136894
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Pinsamt för Puttefnask. Vice VD för gasprombank kastar in handduken och tar värvning i Ukrainas försvar:

https://twitter.com/nexta_tv/status/1519285038247989248?t=QB8NE1DKURnIa7bv-MOGVw&s=19
Bra. Det är viktigt att såna hör stora ansikten i horlandet ryssland ställer sig emot kriget. Dessa statuerar såklart ett exempel och påverkar både folket och också andra större ansikten att våga göra samma sak.
Till slut kanske horan putin blir så förnedrad och skamsen av att hans befolkning vänder han ryggen att han fegar ur som sin hortvilling hitler gjorde och tar sitt tragiska liv.
Hade älskat att se tmz bilder på en putin med bortblåst ansikte. Utlovar en video på hubben av en cumtribute över skärmen på hans ansikte.
Citera
2022-04-27, 20:47
  #136895
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag ser överhuvudtaget inga reportage från ukrainsk media om situationen för deras stridande. Det hade varit intressant att se lite krigsreportage från den sidan, men det finns inget. Har de ingen WarGonzo, eller Lancaster, eller Sladkov?

Det är väldigt konstigt att de inte har det, ja. Jag har heller inte hittat något. Det får mig att bli misstänksam. Men har kanske en vettig förklaring?
Citera
2022-04-27, 20:47
  #136896
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Pinsamt för Puttefnask. Vice VD för gasprombank kastar in handduken och tar värvning i Ukrainas försvar:

https://twitter.com/nexta_tv/status/1519285038247989248?t=QB8NE1DKURnIa7bv-MOGVw&s=19

Jag funderade på en sak angående ryssar som tar värvning, intern opposition mm.

Vad händer om ryssarnas arme faller i samman? Då kan det bli ringar på vattnet med resning i Belarusk, Ukraina går in över ryska gränsen och får med sig trötta ryssar, motstånd Putin reser sig här och där.
Det känns som om Ryssland är ett luftslott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in