2022-04-27, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag håller med dig om det mesta. Folk mår inte bra i Sverige, de är sura och arga hela tiden. Det märkte jag efter att ha varit borta från Sverige en längre tid. Jag förstår inte denna rasism då det finns alla sorter även bland svenskar, men det betyder inte att Sverige ska ta emot övriga världens kriminella och oduglingar. Jag anser det är horribelt att folk kan komma till ett annat land och leva på bidrag, få gratis bostäder, vara kriminella, och ställa krav på statsskicket.

Det håller jag med om. Dock kan vi idag i Sverige få bort kriminalitet genom att legalisera droger och sedan ge dessa kriminella en chans till ett vardagligt liv genom utbildning och anpassning.

Vi har politiker som ger bort medborgarnas pengar till främlingar med samma mentalitet som kleptokrater, för själva vill de inte leva på samma villkor som de tvingar medborgarna att göra. Att ens komma på tanken att tvångsintegrera oss med tredje världens slödder är makalöst i sin fräckhet, när de själva inte bosätter sig i slummen, eller vill förslumma de områden de själva bor i. Ebba Busch tvistar för att få igenom en försäljning av bostad med tvång, från en åldrig, i ett område som är helsvenskt.

Det är precis dit vi är. Varför kan inte Ebba skapa ett område runt hennes hus, från alla olika kulturer. Så hon själv får en insikt vad det får för konsekvenser. Det handlar i slutändan om att ge och ta, vad jag menar med det är att religion och kultur är något vi som land och människor ska respektera och anpassa oss till. Dock kan vi inte i detta land tillåta nedsättning av kvinnor i olika former från våld, könsstympning och heder. I detta land är vi fria. Annars blir det respass, för de som inte vill leva som oss.

Det konstiga med Sverige är, att först låter man allt få passera som rör migration och kriminalitet. Man kallar sig humanitär stormakt och kritiserar andra länder. Folk förlorar jobbet, man rasistanklagar oliktänkande, och man är PK och kränkt överallt.

Vi har hamnat i klorna av kapitalism. Detta medför att det dör människor av cancer till psykisk ohälsa, fast det finns en vård som besegrar densamma. Idag lever vi som svenskar i ett samhälle som inte ser till folket, utan företagen. Däremot måste Sverige ha in människor i detta land.

När det blir kravaller tappar man det helt. Eftersom det är polisen som attackeras, blir politiker äntligen upprörda. Då kan en person som Ebba Busch, sticka framtid sitt fula tryne och säga saker som ingen annan politiker i ett civiliserat land i Europa ens skulle komma på tanken att säga.

Det är dessutom kravaller, som skapats av samhället, som kunnat undvikits om vi varit självständiga. Provokationerna får fortsätta och kravallerna förstöra, nu vill Ebba skjuta det som förstör än förebygga provokationerna. Finns inget konsekvenstänk när det kommer till migration.

Men vad med alla dagliga attacker på vanligt folk som får pågå, som bedrägerier, rån, inbrott, misshandel, hot, våldtäkter, m.m. Brottslighet som jag ser som ett allvarligare samhällsproblem då en vanlig människa får inte försvara sig i Sverige. Att då lära sig nya ord, som papegojan Ebba Busch kan briljera med på populasen, typ våldsmonopol, imponerar inte på mig då jag inte haft nytta av innebörden av ordet, då jag utsattes för ett brott.

Det är ju tyvärr det som måste hända, innan det händer något. Finns ingen politiker i toppen som blivit utsatt för detta, för de har inte bott där. Det är det vi måste förändra. Vi måste få in människor som politiker med livserfarenhet av riktiga jobb, brott och vård av närstående för att förändring ska ske.

Jag har redan noterat en utflyttning av välutbildade unga personer till hela världen, och äldre svenskar som bosätter sig i Spanien. Där många av de som flyttar från Sverige, är andra generationens flyktingar av en annan sort än det slödder politikerna vurmat för. Där de säger att de flydde inte till Sverige, för att skiten de flydde ifrån skulle komma efter.

Och jag är en av dem, som sneglar på länder som Schweiz eller Australien. Jag vill inte leva i detta egoistiska samhälle där allt kretsar kring pengar, isolering och ilska.
Citera
2022-04-27, 14:05
Avstängd
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Du vet ingenting om situationen så din åsikt om man behövt skjuta eller inte är inget värt.

Hon undrade varför 100 poliser gick med på att bli skadade utan att skydda sig, och i värsta fall om de kände sig hotade till livet, skjuta. Det är inte någon konstig fråga och om du tycker det så berättar det en del om dig. Stenkastare.
Lite dumt att diskutera antalet skadade, då ju ingen ska bli skadad, men av de 104 skadade har en del blåmärken, det kan man få som kontorist. Det intressanta är allvarligt skadade. Det talas om hjälmar som spruckit, men inte den skada personen fick, en cykelhjälm ska skadas, för att skydda, om hjälmen inte spruckit kanske huvudskadan blivit värre. Armerade rutor på bilarna kanske skulle behövas.

I relation till skottskada är de skador som behöver sjukhusvård intressanta, skottskada ger alltid sjukhusvård och permanenta skador, och är i stort sett slumpmässigt vem den träffar.
Citera
2022-04-27, 14:17
Avstängd
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Lite dumt att diskutera antalet skadade, då ju ingen ska bli skadad, men av de 104 skadade har en del blåmärken, det kan man få som kontorist. Det intressanta är allvarligt skadade. Det talas om hjälmar som spruckit, men inte den skada personen fick, en cykelhjälm ska skadas, för att skydda, om hjälmen inte spruckit kanske huvudskadan blivit värre. Armerade rutor på bilarna kanske skulle behövas.

I relation till skottskada är de skador som behöver sjukhusvård intressanta, skottskada ger alltid sjukhusvård och permanenta skador, och är i stort sett slumpmässigt vem den träffar.
Återigen ett inlägg utan fakta kunskap och vett. Det är ganska ointressant. Men vi förstår andemeningen, poliser kan skadas och det är ingenting konstigt med det. 100 st på en gång, inget konstigt med det heller. Du är en potentiell stenkastare, du tänker som dem. Ni gör Sverige till ett sämre land att leva i.
Citera
2022-04-27, 14:20
Avstängd
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasboll
Och jag är en av dem, som sneglar på länder som Schweiz eller Australien. Jag vill inte leva i detta egoistiska samhälle där allt kretsar kring pengar, isolering och ilska.
Jag tänker på Schweiz och Australien när jag hör "där allt kretsar kring pengar och isolering".
Citera
2022-04-27, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Kriminologens dom över Ebba och Flashbacks intelligensreserv.
GW sågar Ebba Buschs kritik: Kan inte ett pillekvitt om vapen.
Vidare berättar GW att det finns två skäl till att poliserna reagerade.
– Dels är de väl medvetna om faran för andra, inte minst de själva. Att skjuta i sådana här sammanhang, där det är mycket folk på liten yta, byggnader runtom som gör att riskerna för rikoschetter blir hög, säger Leif GW.
Han fortsätter:
– Det andra skälet är att polisens möjligheter att skjuta regleras av en proportionalitetsregel. I flertalet av de här situationerna hade de helt enkelt inte lagligt stöd för att skjuta det som man kallar för verkanseld.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7dv5P8/leif-gw-persson-sagar-ebba-buschs-uttalande
Ett försök av föredettingen gw att skjuta ner budbäraren för att skydda sitt sosseparti.
Han tillför inget i sak.

Poliserna har batong, pepparspray och pistol att skydda sig med. Batong och pepparspray funkar ju inte vid upplopp. Nu ska de inte ens få fundera på pistol när de är under mordhot pga omfattande stenkastning mm. Han borde ju åtminstone fundera på varför inga alternativ verka få förekomma när nu inte pistol ens får diskuteras.
Var är hans funderingar om när de får försvara sig, han tycker sig ju kunna det bättre än många aktiva poliser som var där.
Var är funderingar om vattenkanon, bean bag och andra ickedödliga vapen?

Var är frågan om varför en grupp verkar få bete sig hur som helst och skylla på koranbränning? Paludan var ju inte ens där.

Nej hans enda insats är att flytta fokus från misslyckade sossar vid makten och angripa nån som vill ifrågasätta skadebilden.

Nej, det var länge sedan han tillförde med nåt intelligent i debatten. Han borde fortsätta med sitt periodiska supande.
Citera
2022-04-27, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Trodde du kristna är heliga som aldrig gör fel?
Nel,men generellt ska kristna vara toleranta inte bindgalna massakerdyrkare som Tok-Ebba!
Citera
2022-04-27, 15:37
Medlem
[quote=WatchItNow|80037966]Jag tänker på Schweiz och Australien när jag hör "där allt kretsar kring pengar och isolering".[/QUOTE

Ser din poäng här, men har inte deras isolering gynnat dom från denna galenskap som Europa just nu genomgår genom dessa samarbeten?
Citera
2022-04-27, 15:53
Avstängd
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasboll
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Jag tänker på Schweiz och Australien när jag hör "där allt kretsar kring pengar och isolering".

Ser din poäng här, men har inte deras isolering gynnat dom från denna galenskap som Europa just nu genomgår genom dessa samarbeten?
Jo, men ett isolerat land har andra nackdelar så för det mesta gillar jag Sveriges öppenhet.
(FB) Emigrera till Australien eller Kanada?
Citera
2022-04-27, 15:53
Avstängd
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Ett försök av föredettingen gw att skjuta ner budbäraren för att skydda sitt sosseparti.
Han tillför inget i sak.

Poliserna har batong, pepparspray och pistol att skydda sig med. Batong och pepparspray funkar ju inte vid upplopp. Nu ska de inte ens få fundera på pistol när de är under mordhot pga omfattande stenkastning mm. Han borde ju åtminstone fundera på varför inga alternativ verka få förekomma när nu inte pistol ens får diskuteras.
Var är hans funderingar om när de får försvara sig, han tycker sig ju kunna det bättre än många aktiva poliser som var där.
Var är funderingar om vattenkanon, bean bag och andra ickedödliga vapen?

Var är frågan om varför en grupp verkar få bete sig hur som helst och skylla på koranbränning? Paludan var ju inte ens där.

Nej hans enda insats är att flytta fokus från misslyckade sossar vid makten och angripa nån som vill ifrågasätta skadebilden.

Nej, det var länge sedan han tillförde med nåt intelligent i debatten. Han borde fortsätta med sitt periodiska supande.
De har vapen för att kunna använda dem vid behov och när det fungerar. Men man får respektera skjutvapens potential och risk. I stort sett varje år dör jägare, trots att de aldrig kommer på tanken att skjuta i samma riktning som personer är. GW är jägare och kan vapen. Så om han är föredetting så spelar det inte roll i detta fall.
Citera
2022-04-27, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
De har vapen för att kunna använda dem vid behov och när det fungerar. Men man får respektera skjutvapens potential och risk. I stort sett varje år dör jägare, trots att de aldrig kommer på tanken att skjuta i samma riktning som personer är. GW är jägare och kan vapen. Så om han är föredetting så spelar det inte roll i detta fall.
Med tanke på att han inte sa nåt i sak så jo han är en föredetting.
Ebba har tagit jägarexamen vad jag vet. Så hon vet en del även hon.
Där har de en gemensam kunskap.
Men det är ju bara en fortsatt fokusförflyttning du håller på med.

Var är diskussionen om tänkbara åtgärder?
Var är frågan om att tillåta demonstrationer och skydda dem i enlighet med vår grundlag om yttrandefrihet?
Citera
2022-04-27, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Sociala och känslomässiga förmågor är fyra gånger mer viktigare än IQ för professionell framgång och prestige. (Journal of Research in Personality Volume 37, Issue 2, April 2003, Pages 62–88)

Studien gör inga sådana anspråk, de menar dock att personlighet förklarar VARIANSEN i framgångar och prestige mellan individer med samma kognitiva förmåga och nivå av kreativ framgång.

Citat:
The focus, however, of this study was the power of personality to predict concur-
rent and lifetime levels of creative achievement. Hierarchical regression allowed this
question to be asked in a more focused manner, by determining whether personality
explained variance in creativity once potential and intellect had been statistically held
constant.

EQ är inte ett vedertaget begrepp inom psykometrin då det inte är användbart eller ens möjligt att mätas objektivt, tvärt om. IQ är fortfarande överlägset bästa sättet att förutspå en individs möjliga framgångar och möjligheter det enda som påverkar detta av personlighetsegenskaperna är förmåga till självdisciplin och fokus. Att skillnader mellan individer med liknande IQ (<0,5 standardavvikelse) skulle förklaras av andra personlighetsdrag är givetvis inte förvånande eller ens kontroversiellt.

Att påstå att sociala och känslomässiga förmågor skulle vara 4 ggr bättre på att förutsäga en persons framgångspotential och prestige än intelligens är inte ens ett felaktigt påstående. Det är sådant som annars vänsterblivna och annat oknytt brukar häva ur sig i tid och otid.

Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Polisstat är vad Ebba B tycks efterfråga….
Nej, Ebba är ful-citerad av public service (föga förvånande), hon ifrågasätter polisens agerande, planering och brist på handlingskraft (sannolikt beordrad / orkestrerad från högre befäl inom myndigheten).

Att du tycker illa om kristdemokrater kan jag förstå och sympatisera med men du behöver nog jobba på din läsförståelse samt sluta vara vänsterbliven, väx upp helt enkelt.
Citera
2022-04-27, 16:32
Medlem
Fimbulramns avatar
GWs påhopp på Busch var det mest pinsamma han gjort. Vad har hennes vapenvana att göra med att polisen backar för vilda upplopp och låter dem bränna ned bilar och bussar? Har han helt tappat det?

Hur ofta tillåter media denna tanklösa mainsplaining? Men mot höger är allt tillåtet. Så pinsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in