2022-04-27, 06:59
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Dvs du vill att Ryssland lämnar Ukraina.
Jag vill att man förhandlar fram en fredlig lösning där man beaktar båda folkens rätt till nationellt självbestämmande. Det görs förslagsvis bäst genom att området Nya Ryssland bryts ut från Ukraina.
Citera
2022-04-27, 07:03
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelensky
Jag vill att man förhandlar fram en fredlig lösning där man beaktar båda folkens rätt till nationellt självbestämmande. Det görs förslagsvis bäst genom att området Nya Ryssland bryts ut från Ukraina.

Tagga ner lite. Du behöver inte ha varannan post i den här tråden.
Citera
2022-04-27, 07:03
Medlem
Massmedias avatar
Nu har det verkligen börjat gå utför för ryssen. Enda signifikanta förändringen mellan lägeskartorna 25/4 och 26/4 är att ryssen har förlorat en rätt stor bit nordost om Kramatorsk.

25/4:
https://pbs.twimg.com/media/FRL0-psWUAELYyx?format=jpg&name=large

26/4:
https://pbs.twimg.com/media/FRRHsTIXMAE5eiJ?format=jpg&name=large

Just där man ska "rycka fram" alltså. Detta håller inte för fem öre för ryssarna. Man går bakåt, inte framåt.
Citera
2022-04-27, 07:04
Medlem
Citat:
Med resultatet att NATO står på tröskeln till Moskva? Det om något skulle göra risken för kärnvapenkrig skyhög.
Ukraina är inte aktuella för Nato, ökad risk för kärnvapen krig föreligger endast om rus ej respekterar landsgränser , men tyvärr har det varit ett återkommande problem, o
Med all säkerhet kommer Rys nu få ett Natoland mot sin gräns( Finland) hur långt är
Det mellan Canada o Rys o us i Alaska?
Citera
2022-04-27, 07:05
Medlem
Citat:
Nej, det har det verkligen inte. Ukraina mördade tusentals civila i Donbass under perioden 2014-2022.
Du verkar fullständigt hjärntvättad av Putins propaganda, läs de rapporter som finns i ämnet.
Det har dött några tusen ja, vilket är sorgligt.
Men merparten har varit stridande parter, och varför skall Ryssland ha stridande trupp i ett grannland som de har haft sen 2014.
Men sitt du uppe hela nätterna och sprid din husses propaganda.
Citera
2022-04-27, 07:05
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ny explosion i Belgorod, ett vapenförråd verkar brinna där.
Ryssarna börjar få problem på egen sida nu.

https://twitter.com/KyivIndependent/status/1519148785972264963?cxt=HHwWhoC-zbTxjJUqAAAA

Skulle inte förvåna mig om det är korrupta militärer som tuttar på själva för att dölja spåren av allt de stulit genom åren.
Citera
2022-04-27, 07:07
Medlem
Citat:
På tal om schackpjäser är det USA/NATO som använder det ukrainska folket som schackpjäser i deras smutsiga geopolitiska spel mot Ryssland.

Kul att du nämner Kosovo. Varför ska Kosovo ha rätt till nationellt självbestämmande men inte Donetsk och Lugansk?
jag är nyfiken på alla som stödjer Ryssland då jag anser det så galet, där undrar jag var bor du ? Är du ryss i grunden? Vet du förresten om det finns färgade i Ryssland o hur är deras status?
Citera
2022-04-27, 07:08
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Vad innebär fred för dig, vapenstillestånd eller fred mellan folken? Vapenstillestånd är oönskat av de flesta i nuvarande läge och verklig fred är helt utom synhåll.
Vapenstillestånd och så kan man förhandla om en permanent uppdelning av Ukraina.
Citera
2022-04-27, 07:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Med resultatet att NATO står på tröskeln till Moskva? Det om något skulle göra risken för kärnvapenkrig skyhög.

Varför är det rimligt att Ryssland kommer närmare EU och NATO men orimligt att EU och NATO kommer närmare Ryssland?

Jag förstår inte ditt resonemang.

Rysslands invasion i Ukraina innebär högst troligt att Finland och Sverige går med i NATO och NATO kommer då närmare Ryssland.

Det är ju Kreml som uppenbarligen har felkalkylerat vad invasionen i Ukraina leder till och orsakat att NATO kommer närmare Ryssland. Rent krasst och med din logik är det Rysslands eget fel att risken för kärnvapenkrig har ökat.
Senast redigerad av OY 2022-04-27 kl. 07:12.
Citera
2022-04-27, 07:09
Medlem
Citat:
Så du anser alltså att om man har mer militärmakt så är det fritt fram att stjäla grannens områden?
Jag hoppas att du får en afghansk klanfamilj som granne som tar över din bostad. Så ni får fred, helst och att de tar din dator så vi får fred i tråden.
Citera
2022-04-27, 07:11
Medlem
Citat:
Rysslands tålamod prövas nog ganska hårt nu när USA/NATO har gått all in för att göra det här till ett proxykrig mot Ryssland.
Proxykrig? Det är ju inget krig säger Kreml? Är de lite ledsna för att Ukraina för stöd med materiel? Ryssarna verkar ha som princip att köra med dubbla måttstockar,, ca 40 länder från väst stödjer Ukraina, även länder utanför Nato, Ryssland har tjetjener o annat pack på
Plats i Ryssland,,
Citera
2022-04-27, 07:16
Medlem
Citat:

Hur då? NATO har inga planer på att invadera Ryssland och inte ens Putler är så efterbliven att han attackerar ett NATO-land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in